Graag zou ik jullie aankoop advies hebben in het quadcopterbos, dat me zo langzaamaan onoverzichtelijk begint te worden!
Na vele uurtjes met een micro drone (FQ777-124) gevlogen te hebben, wil ik de overstap gaan maken naar een “volwaardig” model voor buiten.
Ik zat eerst te denken aan een DJI F450. Inclusief Naza V2 flightcontroller met GPS is die voor zo’n 300 Euro te verkrijgen. Alleen nog accu, ontvanger en zender toevoegen. Dat lijkt me een leuk toestel met een redelijke prijs, waar je in de toekomst ook nog wel eens wat aan kunt aanpassen of uitbreiden.
Op zich vind ik het geen probleem om zelf te bouwen, maar eerlijk gezegd vind ik zo’n zelfbouw quad meestal minder mooi om te zien, dan kant en klare.
Ik heb ondertussen ook gezien dat er leuke complete quadcopters zijn, met interessante features voor redelijke prijzen.
Vaak zit daar dan ook de zender/controller bij en dat hoeft van mij eigenlijk niet. Ik heb voor mijn elektrozwevers een FrSky Taranais X9D Plus en eigenlijk wil ik die ook voor mijn nieuwe Quad gaan gebruiken. Niet alleen vind ik het dan zonde om een quadcopter te kopen waar al een zender bij zit, omdat ik die dan niet zal gebruiken, maar ook, omdat ik het praktischer vind, om maar één zender mee te hoeven nemen voor mijn vliegtuigen en quadcopter.
Ik ben dus op zoek naar het volgende:
Quadcopter, zonder zender, dus klaar voor eigen ontvanger en zender set (PNF?)
Features in ieder geval:
- GPS met return to home, position hold. Eventueel ook follow functies en dergelijke.
Mogelijke uitbreidingen (eventueel via custom mods):
- gimbal voor film/fotografie
Eventueel ook mogelijkheden voor (maar niet noodzakelijk)
- fpv vliegen
Andere wensen:
- natuurlijk goede vliegeigenschappen, zowel automatisch als handmatig
- makkelijke aan reserve onderdelen te komen tegen niet te gek hoge prijzen
- eventueel mogelijkheid om zelf dingen aan te passen/tweaken
Prijs, zonder ontvanger/zender/accu:
- tussen de 200 en 400 Euro
Zomaar wat toestellen die ik zo snel voorbij zag komen en me op het eerste gezicht wel aanspraken:
- Quanum Nova Pro (NPF)
- Xiro Xplorer (alleen met eigen zender?)
Wat zijn jullie tips en waarom?
Na vele uurtjes met een micro drone (FQ777-124) gevlogen te hebben, wil ik de overstap gaan maken naar een “volwaardig” model voor buiten.
Ik zat eerst te denken aan een DJI F450. Inclusief Naza V2 flightcontroller met GPS is die voor zo’n 300 Euro te verkrijgen. Alleen nog accu, ontvanger en zender toevoegen. Dat lijkt me een leuk toestel met een redelijke prijs, waar je in de toekomst ook nog wel eens wat aan kunt aanpassen of uitbreiden.
Op zich vind ik het geen probleem om zelf te bouwen, maar eerlijk gezegd vind ik zo’n zelfbouw quad meestal minder mooi om te zien, dan kant en klare.
Ik heb ondertussen ook gezien dat er leuke complete quadcopters zijn, met interessante features voor redelijke prijzen.
Vaak zit daar dan ook de zender/controller bij en dat hoeft van mij eigenlijk niet. Ik heb voor mijn elektrozwevers een FrSky Taranais X9D Plus en eigenlijk wil ik die ook voor mijn nieuwe Quad gaan gebruiken. Niet alleen vind ik het dan zonde om een quadcopter te kopen waar al een zender bij zit, omdat ik die dan niet zal gebruiken, maar ook, omdat ik het praktischer vind, om maar één zender mee te hoeven nemen voor mijn vliegtuigen en quadcopter.
Ik ben dus op zoek naar het volgende:
Quadcopter, zonder zender, dus klaar voor eigen ontvanger en zender set (PNF?)
Features in ieder geval:
- GPS met return to home, position hold. Eventueel ook follow functies en dergelijke.
Mogelijke uitbreidingen (eventueel via custom mods):
- gimbal voor film/fotografie
Eventueel ook mogelijkheden voor (maar niet noodzakelijk)
- fpv vliegen
Andere wensen:
- natuurlijk goede vliegeigenschappen, zowel automatisch als handmatig
- makkelijke aan reserve onderdelen te komen tegen niet te gek hoge prijzen
- eventueel mogelijkheid om zelf dingen aan te passen/tweaken
Prijs, zonder ontvanger/zender/accu:
- tussen de 200 en 400 Euro
Zomaar wat toestellen die ik zo snel voorbij zag komen en me op het eerste gezicht wel aanspraken:
- Quanum Nova Pro (NPF)
- Xiro Xplorer (alleen met eigen zender?)
Wat zijn jullie tips en waarom?