aankoop advies voor multicopter icm. spiegelreflexcamera

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door carborush, 7 feb 2014.

  1. carborush

    carborush

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Gent
    graag had ik hier advies gewonnen over aankoop/keuze van een multicopter die aan volgende eisen zou moeten voldoen :

    - moet formaat en gewicht van een spiegelreflexcamera aankunnen (onze camera weegt +-1 kg), liefst ook met gimbal mogelijkheid
    de multicopter gaat ook enkel voor foto en film doeleinden gebruikt worden

    -de copter moet vaak mee naar buitenland via luchthavens, liefst als handbagage (desnoods gedemonteerd en verdeeld over meerdere tassen)

    - opstellen en afbreken mag niet al te veel tijd in beslag nemen (copter wordt voor commerciële doeleinden gebruikt, "time is money")

    - liefst geen zelfbouwpakket, we hebben redelijk wat ervaring met RC algemeen, maar we zijn zeker geen experts in multicopter-zelfbouwen.

    -budget is niet onbeperkt, ergens rond de 3000 - 5000€ euro RTF (zonder de camera)

    Kan iemand een toestel aanraden dat hieraan zo goed mogelijk voldoet ?
    met onze beperkte multicopter kennis denken we richting DJI s800evo,
    echter hier op't forum lijkt die niet onmiddelijk goed bevonden worden.

    link naar ervaringen hier op't forum :
    http://www.modelbouwforum.nl/forums/multicopters/191012-dji-s800-evo-4.html

    dank bij voorbaat voor jullie advies/bevindingen.
     
  2. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    regelgeving-commerci%EBle-vluchten-rpas-luchtfotografie-en-video

    edit: Die s800 schijnt niet erg betrouwbaar te zijn (heb ik meerdere keren langs zien komen op het forum), maar sommigen hebben totaal geen problemen. Je kan ook kijken naar de S1000, de nieuwe octo van DJI, weet alleen niet wanneer die uitkomt en hoe duur ie is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    ik vind dit ook een prachtig ding. Gisteren zien vliegen, hij was druk bezig de mount af te stellen. Beelden zijn goed wat ik heb gezien.
    Je kan iedere camera tot 1,5kg gebruiken. De alexmos controller heeft veel mogelijkheden.


    Is een machine van nlrobotic.com . Ze kunnen je begeleiden in het traject van opleiding, luchtwaardigheid, certificering (operator manual, contruction and design manual, registratie van je machine en verzekeringen. De machine word wel twee keer zo duur door alle regels wanneer je in nederland wil vliegen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Hij komt uit Gent. In Belgie mag hij überhaupt niet commercieel vliegen
     
  5. carborush

    carborush

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Gent
    hey bedankt voor de snelle respons !
    Bedoeling is dat we idd. zouden vliegen in België en ook in enkele landen in Afrika.

    Kan je me meer duiding geven ivm. het verbod in België Tasz ?
    We hebben zelf al drone-beelden toegekregen van belgische firma's ... wordt dus wel degelijk commerciëel gedaan hier, wist niet dat het verboden was... ?
    Worden deze vluchten dan onder het mom van "hobbyvluchten" gemaakt ?
     
  6. carborush

    carborush

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Gent
    wow erg knap die foldable octo Edakker !
    maar als ik bij nlrobotic.nl ga kijken niet direct iets van terug te vinden...
    kan je me zeggen waar hij wel te krijgen is ? en de orde grote van prijs RTF ?
    (ons budget is ook niet onbeperkt)
     
  7. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Gewoon even bellen of mailen. Ik ga er altijd langs, dan zie je waar ze allemaal mee bezig zijn. De site lijkt standaard, maar volgens mij bouwen ze tientallen verschillende multikopters. Ook zie ik daar vliegtuigen.
    De machine van het filmpje wordt (uiteindelijk) ook wel verkocht.
     
  8. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Zover ik weet mag je hobby mattig vliegen tot 500 gram.
    Daarboven ben je verplicht om te vliegen op een modelvliegveld.

    commercieel vliegen is overal verboden in belgie.

    Dit is wat ik weet van mijn concullegas
     
  9. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Volgens mij is dit reclame :rolleyes:
     
  10. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Ja het is reclame: dan zou ik de quote maar aanpassen.. Nu staat alles er nog gewoon
    (Dank ;) )
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2014
  11. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    In belgië kan je best contact opnemen met BeUAS.
    kan via BeUAS.be dit is een vzw die alle "conculega's" samenbrengt om het zo maar te zeggen. In belgië is het inderdaad verboden om te vliegen buiten modelbouw terreinen zowel commercieel als hobby.
    Maar ze laten het een beetje oogluikend toe. Maar er zijn ook al gevallen waar de luchtvaart Politie mee bezig is. Ik wil hier zeker geen discussie starten maar dat is de info die we mogen vrij geven van BeUAS waar wij ook lid van zijn. Best is even contact op te nemen met ze voor meer info.

    de volgende wetgeving verbeiden ook het drone gebruik.


    Wet 27-06-1937 art 14
    Wet 15-09-1994 art 15
    Wet 15-03-1954 art 40 en art 50

    en volgende link is ook zeer interessant is van DGLV zelf.
    Modelluchtvaart ? UAV (Unmanned Aerial Vehicle) - Luchtvaart - FOD Mobiliteit

    Want niemand van de sector snapt dat er nog geen concrete wet is.
    En waarom zie je veel drones omdat er in België gemiddeld 3 drone bedrijven bij komen per week. En bijna de meeste komen niet van uit de modelbouw waardoor ze denken dat alles kan.
     
  12. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    Nu ook even :eek:ntopic:.

    Wij hebben alleen maar goede ervaringen met de s800 van dji.
    Ze komen van een leverancier in Genk en Brugge.
    Je kan altijd even informeren bij hun.

    Enigste nadeel is dat de zenmuse enkel van dslr's de canon 5d aankan.
    En dan is het best nog even wachten op de s1000 voor bij deze combo.
    Maar er zijn genoeg goede cameramounts voor de s800

    Drones die zich ook beginnen bewijzen zijn sky-hero "belgisch merk"

    Of droidworx is ook een optie en deze bewijzen zich ook al enige tijd in de belgische televisie wereld ook bij conculega's.
    Maar de laatste 2 kan je in jullie geval best laten maken als jullie dat willen zijn een paar goede bedrijven in België die dat doen.

    Als u een s800 wil testen kan u ook altijd eens vrijblijvend langs komen om naar de onze te kijken voor u een beslissing wil maken.
     
  13. carborush

    carborush

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Gent
    hey volunteer !

    bedankt voor de zeer bruikbare informatie
    kan je me de gegevens bezorgen van de 2 leveranciers uit brugge en genk aub ?
    (desnoods via PB als dit hier direct niet mag door de forumregels...)
    graag komen we eens een kijkje nemen naar jouw toestel ! zeker vast bedankt voor het voorstel
     
  14. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    Ik heb een pb gedaan wegens de forumregels. ;-)
     
  15. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Zo was het niet bedoelt, sorry. Maar volgen mij is de ts al goed op weg, en heeft hij aansluiting gevonden met zijn wensen ;) .
     
  16. carborush

    carborush

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Gent
    ja de voor de hand liggende keuze is de S800evo
    maar een overzicht van vglbare alternatieven zou zeker welkom zijn
    er zijn zowel positive als negatieve ervaringen te vinden met de S800 hier op het forum.
    feit dat er toch enkele negatieve zijn is niet echt vertrouwenswekkend moet ik zeggen.
    vandaar een beetje onze vraag hier naar alternatieven

    heb er ook even de forum regels op na gelezen, deze zijn uiteraard wel altijd voor interpretatie vatbaar, maar als je de regels naar de geest volgt
    is het perfect toegelaten om merken, modellen en winkels te vernoemen zolang dit eenmalig gebeurd en in het kader van advies (en zolang het vermelden niet herhaaldelijk met enkel positieve of negatieve commentaren gebeurd is het dan ook geen 'reclame')
    advies geven over alternatieven voor de S800 zal dan ook moeilijk lukken als het vermelden van merken en shops niet toegelaten is.

    In elk geval stellen we het ten zeerste op prijs dat we hier al op uitstekende wijze geholpen worden. Mochten er verder nog alternatieven bestaan die voldoen aan ons 'eisenpakket' zouden we het zeer op prijs stellen om die via deze weg te vernemen
     
  17. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Zolang het niet voor je eigen toko is


    sluikreclame-multicopter-gedeelte
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  18. carborush

    carborush

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Gent
    wel ik vermeld niet voor welk bedrijf de eventuele aankoop is, ook niet voor wat we juist gaan doen met de multicopter (ok vliegen en foto's nemen, maar dat zegt verder nog niets)
    mocht dit dan al als reclame doorgaan lijkt me dat vrij zinloos omdat niemand weet voor wie of voor wat het reclame zou zijn...
     
  19. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Ik heb s800 gehad, en ook een evo. Ik ben niet rouwig dat ze verkocht zijn. Ze hebben me niet in de steek gelaten, maar als ik de plastic frames vergelijk met de frames die ik nu gebruik, gaat mijn voorkeur naar de conventionele carbon buizen met boom blocks frames uit. Het is niet voor niets dat de nieuwste s1000 van dji ook bestaat uit carbon buizen.
    Zelf je setup kiezen, zie ik ook als groot voordeel.

    De setup van de s800 volstaat. De s800 motoren zijn prima, maar de as is te dun. De evo motoren hebben een dikkere as, maar ze zijn lang niet zo zuinig als de oude 320 kv motoren.
    Als je voor een s800 gaat, dan is carbon om de plastic armen een noodzakelijke upgrade.

    Wil je opklapbaar of inklapbaar, dan kan je ook kijken naar de tarot frames. Niet bedoeld als reclame. Die zijn bewezen goed, en niet zo duur. En je kan zelf je componenten kiezen.
     
  20. carborush

    carborush

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Gent
    hey Edakker mag ik er dan vanuitgaan dat jouw huidige frames die je prefereert ook van Tarot zijn ?
     

Deel Deze Pagina