Aankoop advies

• Topicstarter Topicstarter Beinheart
  • Startdatum Startdatum
B

Beinheart

Guest
Beste RC liefhebbers,

Ik heb in het verleden veel lol met een nitro buggy gehad welke inmiddels al weer jaren in een doos in de schuur staat omdat het rijden wel leuk was maar alles er omheen (starten onderhouden afstellen) me te veel rompslomp werd.

Ik ben een beetje aan het rondneuzen op internet voor een electro buggy. Ook hier op het forum eea gelezen (yep, Traxxas is de bomb maar past niet in budget).

Mijn wensen:
- ik wil voornamelijk in het bos/zand/gravel/gras/parkeerplaatsen bij het bos gaan rijden (ik woon op de Veluwe, Garderen, dus genoeg natuur hier), wil niet op asfalt rijden.
- 2e hands mag ook
- puur voor de lol, hoeft geen professionele kwaliteit te zijn
- liefst rond de 100 euro (wordt lastig weet ik, misschien kan ik ergens mijn nitro auto inruilen)
- ik wil een buggy, want: vind ik gaaf
- liefst 4x4, lijkt me dat je daar makkelijker mee door los zand en gras etc komt dan 2wd. Of niet?
- 1/10. groter past niet in budget

Ik heb er een paar gevonden die mij wat lijken en ben benieuwd wat jullie er van vinden:

nieuw:

- HSP Buggy XSTR RC auto | HSP buggy XSTR 1:10 4WD 105,- euro zwart/vlam
- LRP S10 Blast BX electro buggy RTR LRP S10 Blast BX electro buggy RTR - TopRC.nl
- LRP S10 Twister electro buggy RTR (2wd) LRP S10 Twister electro buggy RTR - 2.4 ghz versie - TopRC.nl
- Himoto Buggy Himoto Buggy Orange Black -
- Buggy Sunfire Buggy Sunfire 1:10

2e hands marktplaats:

- Reely Ranger buggy 1:10 Marktplaats.nl > Reely Ranger buggy 1:10 zeer compleet - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw | Radiografisch | Auto's
- tamiya grasshopper 2 Marktplaats.nl > tamiya grasshopper 2 - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw | Radiografisch | Auto's
- Tamiya Baja King Quick Drive Marktplaats.nl > Tamiya Baja King Quick Drive - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw | Radiografisch | Auto's

Alvast bedankt en fijne feestdagen! Groet Ron

Hallo Ron,

Je geeft duidelijk een budget aan, maar toch zou ik even verder sparen om het budget te verhogen.
Indien je rond de 100 euro uitgaat geven denk ik dat je er snel spijt van krijgt. Het is zeker niet wat je ervan verwacht, langzaam/je kunt er niet mee wat je wilt. Ik zou gewoon gaan kijken en bieden op E-revo's VXL's 1/16. Denk dat je deze voor een bedrag tussen de 150 en 175 euro echt wel moet kunnen kopen. Dan heb je een leuke auto, welke erg snel is en indien er iets stuk is voor weinig te repareren en alles is makkelijk te verkrijgen.

Mvg,

René.

PS. Stel maar eens de vraag in aangeboden of iemand zijn MERV wilt verkopen.

Ombouwen van je nitro buggy is geen optie?

Voor niet al te veel heb je zo een brushless motor en regelaar... Zelf even een motormount verzinnen (of bestellen als hij bestaat voor je buggy)
Paar accu's bestellen en gaan

Ik vind zojuist deze twee nog bij Toemen:

Carson FD Stormracer - RTR 2WD - On-road Electro - Toemen Modelbouw
Electrix - Boost - RTR - Lader en Accu - On-road Electro - Toemen Modelbouw

beide helaas wel 2wd... maar met name de laatste lijkt me toch wel een leuk apparaatje om mee te beginnen... jullie mening?

vooral DAAR iets gaan kopen.
gebruik eens de zoekfunctie over die winkel.
ik sluit me aan bij de mensen die zeggen doorsparen en iets fatsoenlijks kopen.
en je nitro ombouwen gaat volgens mij niet lukken binnen je budget

+1 doorsparen....

als je in een keer iets goeds koopt heb je er vrijwel altijd profeit van.

groeten, Geert

Ombouwen van je nitro buggy is geen optie?

Voor niet al te veel heb je zo een brushless motor en regelaar... Zelf even een motormount verzinnen (of bestellen als hij bestaat voor je buggy)
Paar accu's bestellen en gaan

+ 1

ik denk dat je dan het beste uitkomt qua dat niet te duur is, alleen de accu, motormount/accubakje en brushless setje.
veel beter dan een auto van rond de 100.
wat voor 'n buggy heb je dan?

anders kan je het beste door sparen.

Tja leuk gedacht dat ombouwen...... Maar dan ben je er ook niet met 100,- !!!

Dat ben je al gauw kwijt aan alleen je brushless set + een mount... Er vanuitgaande dat het een 1:10 is... Is de buggy 1/8 kun je het simpelweg al vergeten.

Ook krijg je dan nog dat je lipo's aan moet gaan schaffen + de bijbehorende lipo lader..... Dan zit je tegen de tijd dat je alles hebt aan ongeveer 3x het budget ;)

als je bij hobbyking en ebay besteld kom wel bij de 150 max. lijkt mij (heb ik het verkeerd?), en met 2 lipo's (of nimh) heb je al voldoende.

ach bij nieuwe auto kom je ook niet veel goedkoper uit, als je daar ook nog lipo's bij wilt.

Niet als je alles moet bestellen ..... Zeker niet als het voor een 1/8 is aangezien je die 150,- dan al kwijt bent voor alleen de brushless set....

Simpel gezegd... Ombouw is niet goedkoper... Wat je ook beweert....

Back