Hoi Luc,
Ik heb mijn heli in Amerika gekocht. Betaald via paypal en is verstuurd via usps express. Bijna alles is al binnen wacht alleen nog op wat servo's die in backorder waren.
Usps is alleen niet zo snel, het gaat van Amerika eerst naar Duitsland, dan krijg je een brief tuisgestuurd of je ff wil verantwoorden wat er in het pakje zit en of je daar even netjes belasting over wilt betalen en dan sturen ze je pas je chopper.
Je hebt belasting en douanerechten. Belasting moet je over aankopen altijd betalen en is in Nederland 6% voor boeken en 19 procent voor de rest. Douanerechten moet je over sommige producten betalen zie:
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm
Ik weet niet wat het voor modelbouwzooi is maar ik had gewoon ingevuld dat het computeronderdelen waren dus geen douanerechten
(Eigen risico hoor)
:?: Misschien weet iemand hier wat de DR op modelbouwstuff is?
Voordeel is wel dat ze vaak niet weten wat de werkelijke waarde van een paket is en gewoon een schatting maken die dikwijls lager ligt dan de werkelijke waarde. Vaak wordt een pakket ook verzekerd voor de inkoopsprijs, dus zul je alleen belasting betalen over de inkoopsprijs. (het verzekerde bedrag is wel bekend bij de douane)
Al met al, de prijzen in amerka zijn gewoon ex 19% btw.
De transportkosten vind je gewoon op het bestelformulier op de site.
Soms heb je meer keuzes zoals Usps, Fedex, ups enz...
Usps is het goedkoopst vergelijkbaar met onze post. duurt wel 1 tot 2 weken voor je het binnen hebt. Fedex is sneller.
Qua betrouwbaarheid, het is gewoon verzekerd en het komt zelden voor dat een pakje niet aankomt.
:!: Let op met zenders en ontvangers die je in Amerka koopt. Ze vliegen daar namenlijk op 72 Mhz en hier behoor je te vliegen op 35 (40 is ook toegestaan maar afgeraden) Als je daar toch een zender koopt heb je kans niet toe gelaten te worden op een club. Daarnaast is het hier illegaal om te zenden op de 72 Mhz. Het is hier namenlijk een millitaire frequentie. Ik betwijfel echter of je er problemen mee kan krijgen, sommige wedstrijdvliegers vliegen op de 72 en in belgie is het wel gewoon toegestaan (maarja wat niet haha). Lijkt mij dus behoorlijk stom als de overheid deze frequentie serieus gebruikt.
Zit nu ook met een eclipse7 van 72 Mhz... ach ja
Misschien is hij om te bouwen.
:!: Als je een wireless camera koopt let op dat hij PAL is en geen NTSC.
:!: En tot slot, sommige adapters uit Amerika zijn 117 volt dus goed opletten! anders gaan je spullen de lucht in op een mannier dat waarschijnlijk niet de bedoeling was!
Groetjes Michel