Aankoop via internet

• Topicstarter Topicstarter Viluka
  • Startdatum Startdatum
V

Viluka

Guest
Wie heeft er ervaring met het aankopen van helikopter(s) via internet?
Meer in het bijzonder een Raptor 50 V2 via "cyberheli.com" of "helikraft.com".
o.a. Hoeveel moet men bij het totaal bijtellen (invoer- + transportkosten)? Hoe compleet is compleet, betrouwbaarheid e.d. :?:

Groetjes,

Luc

Hoi Luc,

Ik heb mijn heli in Amerika gekocht. Betaald via paypal en is verstuurd via usps express. Bijna alles is al binnen wacht alleen nog op wat servo's die in backorder waren.

Usps is alleen niet zo snel, het gaat van Amerika eerst naar Duitsland, dan krijg je een brief tuisgestuurd of je ff wil verantwoorden wat er in het pakje zit en of je daar even netjes belasting over wilt betalen en dan sturen ze je pas je chopper.

Je hebt belasting en douanerechten. Belasting moet je over aankopen altijd betalen en is in Nederland 6% voor boeken en 19 procent voor de rest. Douanerechten moet je over sommige producten betalen zie:
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm
Ik weet niet wat het voor modelbouwzooi is maar ik had gewoon ingevuld dat het computeronderdelen waren dus geen douanerechten
hypocrite.gif
(Eigen risico hoor)

:?: Misschien weet iemand hier wat de DR op modelbouwstuff is?

Voordeel is wel dat ze vaak niet weten wat de werkelijke waarde van een paket is en gewoon een schatting maken die dikwijls lager ligt dan de werkelijke waarde. Vaak wordt een pakket ook verzekerd voor de inkoopsprijs, dus zul je alleen belasting betalen over de inkoopsprijs. (het verzekerde bedrag is wel bekend bij de douane)

Al met al, de prijzen in amerka zijn gewoon ex 19% btw.

De transportkosten vind je gewoon op het bestelformulier op de site.
Soms heb je meer keuzes zoals Usps, Fedex, ups enz...
Usps is het goedkoopst vergelijkbaar met onze post. duurt wel 1 tot 2 weken voor je het binnen hebt. Fedex is sneller.

Qua betrouwbaarheid, het is gewoon verzekerd en het komt zelden voor dat een pakje niet aankomt.

:!: Let op met zenders en ontvangers die je in Amerka koopt. Ze vliegen daar namenlijk op 72 Mhz en hier behoor je te vliegen op 35 (40 is ook toegestaan maar afgeraden) Als je daar toch een zender koopt heb je kans niet toe gelaten te worden op een club. Daarnaast is het hier illegaal om te zenden op de 72 Mhz. Het is hier namenlijk een millitaire frequentie. Ik betwijfel echter of je er problemen mee kan krijgen, sommige wedstrijdvliegers vliegen op de 72 en in belgie is het wel gewoon toegestaan (maarja wat niet haha). Lijkt mij dus behoorlijk stom als de overheid deze frequentie serieus gebruikt.
Zit nu ook met een eclipse7 van 72 Mhz... ach ja
whisper.gif

Misschien is hij om te bouwen.

:!: Als je een wireless camera koopt let op dat hij PAL is en geen NTSC.

:!: En tot slot, sommige adapters uit Amerika zijn 117 volt dus goed opletten! anders gaan je spullen de lucht in op een mannier dat waarschijnlijk niet de bedoeling was!
boom.gif

Groetjes Michel

Dan graag hier ook een paar links naar binnen-eu internet winkels..
Lijkt wel of de goedkopere prijzen alleen buiten de eu geleverd kunnen worden..

@Satour

In die link van de belastingdienst/Douane staat een lijst met producten, je zegt geen op als computer onderdelen (eigen risico) maar er staat geen speelgoed/modelbouw in die lijst. Dus ik denk dat dat computeronderdelen nog het dicht bij komt ook :wink: .

Maar waar zou je het onder moeten rekenen?

Gr Remco

jullie kijken verkeerd, speelgoed en modelbouwmaterialen, met of zonder motor, schallmodellen etc vallen allemaal onder 0.8% douanerecht.
kijk http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm voor de rest van het rekensommetje.

over de betrouwbaarheid bij beide genoemde firmas is geen discussie mogelijk. 100000% in orde, ik bestel bij beide meer dan regelmatig.

Dit is wel met een tt motor. Vraag gerard_nl ff waarom hij met de os 50 vliegt. BTW is 300 + 135 bij helikraft dus niet veel duurder 65 euro.

Gr Remco

Als je geen gedonder wil, en niet telkens je motor opnieuw wil afstellen, dan moet je niet voor de TT50 gaan, maar voor de OS50. Bij de TT moet je naar verloop van tijd blijven afstellen :cry:

Os verbruikt wat meer, maar is wel betrouwbaar, Set and Forget.

john sais it all, een keer afstellen en vliegen.
met de tt50 blijf je aan het pielen en een motor die weigert eindigt in een crash.

@ remco, de dounerechten kan je opzoeken in het grote boek "heffingen bij invoer deel2" van de douane.
het staat onder diverse (paragraaf 20)en dan rubriek 95.
voor de snufflelaars hier de verkorte url
http://www.douane.nl/taric-nl/aktueel/M/S20/ContentFS.htm

0,8 procent dan dus. Ach dingen zoals Hacker C50-13L, Auto Hub, Spectra modules, Thread Lock bla bla bla.. klinken bij mij gewoon als computeronderdelen :P
Vooral die Hacker dan haha (alleen jammer als oom douane ook met vliegtuigjes speelt)
f16.gif

Je kunt ze ook vragen om de spullen als "gift" te verzenden, dan hoef je ook geen belasting te betalen. Bij kleine paketjes kan je dit rustig doen (een gyro ofsow).
shhh.gif

Maar bij een complete heli zou ik gewoon op save gaan. Ze nemen wel even de tijd bij zo'n grote doos.
Je zou het ook als een garantie reparatie kunnen versturen (dit moet je wel kunnen bewijzen).
Heb er zelf geen ervaring mee en het risico is wel een boete.

Eerlijk duurt het langst
hypocrite.gif

satour,

al die opties die jij aangeeft kunnen leiden tot een pakket dat weken op de douane blijft liggen :(
believe me, i have tried.
als meneer douane weet dat het geen computerdelen zijn omdat er een rekening bijzit van rc onderdelen zoals keurig aangegeven door de verschipper heb je gemauw.
spullen als gift verzenden werkt ook niet.
ik heb een camera laten komen uit amerika, doorr een bekende verstuurd dus zonder rekening of wat dan ook, alleen de camera met een persoonlijke brief erbij "gefeliciteerd met je verjaardag etc etc" en daar hebben ze geen boodschap aan, je voert iets van waarde in en je MOET hier belasting over betalen punt uit. gekregen of niet, en anders geen camera.
je hebt een vrijstelling, ik meen tot 22 euro, alles daarboven is belast.

Hoi Gerard, (grappig zoals mensen altijd mijn achternaam op een deftige manier schrijven ;) )

Ik heb ook nooit gezegt dat het zonder risico is. Die camera zal ook wel geen klein doosje geweest zijn.

Paar dagen geleden kreeg ik nog een pakje uit Amerika, een ontvanger en een busje threadlock en die hadden ze gewoon met de post als "gift" verzonden. Zeker meer waard dan 22 Euries. Kwam gewoon in 4 dagen aan en hoefde geen inklaringsformulier te tekenen. :D
Plaatje:
pakje.jpg

Groetjes Michel

Kijk eens beter op dat (PS form 2976) douane formuliertje, daar staat value $10,00 dus is beneden de 22 euro en gaat dan gewoon zo door.

Theo Coenen zei:
Kijk eens beter op dat (PS form 2976) douane formuliertje, daar staat value $10,00 dus is beneden de 22 euro en gaat dan gewoon zo door.
Jazeker, dus gewoon dubbelop! :)
En beneden de 22 Euro En als gift.
Dus gewoon een laag bedrag op laten zetten, dan loop je nog minder risico. Dit pakje was echt wel meer waard dan 10 dollar.

en devolgende keer staat dat ook op een doos van een zender en dat slikken ze dus net en kun je de rekening overhandigen en het nodige papierwerk heen en weer sturen met de nodige vertraging in de aflevering van je spullen :(
maar voor klein grut en envoloppen spul trappen ze er wel in ja.

Vriend van me heef een GY401 + servo laten versturen met een setje 580mm heli-bladen ;) niet echt onopvallend denk. Zelfde stickertje op het pakje, ook $10 en 'gift' en geen douane kosten...
En ik ook niet met alleen me GY401 + servo... Tis denk een kwestie van mazzel hebben...

Ton.

Back