Aankoop via internet

• Topicstarter Topicstarter Viluka
  • Startdatum Startdatum
ik heb een complete heli set (kit/motor/zowat alle electronica) dus een hele grote doos, zo erdoor gehad maar ook een pakje met maar wat prutsspul wat 3 weken daar heeft gelegen omdat ik allerhande briefwisselingen heb gehad met hun over de rekeningen ! tijd duurt dan lang als je je spullen hard nodig hebt :(
over het laatste pakket moest ik ook abnormaal veel belasting betalen, heb hiertegen ook bezwaar aangetekend.

dat weet ik dus niet je krijgt alleen een brief met daarop "xxxxx te betalen" douanewaarde was 42 euro, ik tel daar 19% belasting bij en nog wat, maar ik moest 31 euro betalen, dat is 70% van het invoerbedrag.
heb nu de berekening opgevraagd.
ze rekenen daar zomaar wat, onder het mom van "de gemiddelde nederlander betaald toch gewoon zonder zich verder af te vragen waar het op slaat"

mooi niet.

Satoer zei:
Van dat witte poeder he ;)

weet niet of dit leuk is hoor, zitten hier in een serieus onderwerp.

@gerard

70% kan inderdaad niet goed zijn of heb je een stuk antiek of kunst laten invoeren, want volgens mij geld alleen voor dat soort invoer rechten. Dus als ze 70% rekenen voor gewoon wat Raptor onderdelen zou ik dat er ook niet bij laten zitten.

gr Remco

Nou nou, niet meteen zo zwaar hoor. Heb in het begin van dit onderwerp toch een behoorlijk serieus stuk geschreven dacht ik zo. Ik denk dat de vraag van Viluka ondertussen al ruimschoots beantwoord is.

Overgens is het invoeren van Antiek gratis... tenminste, als het ouder dan 100 jaar is.

Back