Aankopen bij webshop buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.
denk dat we moeten oppassen bij het aankopen van spullen uit het buitenland.

Ik kocht bij een webshop wat onderdelen.
Op de homepage staat versand aus DE.

Hieruit maakte ik op dat de spullen uit Duitsland verstuurd worden.

Achteraf blijkt het uit China te komen.
Dit gaat waarschijnlijk extra kosten opleveren.

Nog afgezien van de levertijd en de vraag heb ik nu orgineel of imitatie als het binnenkomt.

Op de site zelf staan lovende opmerkingen.
Die van mij gaat minder positief zijn.

Veel meer webshops kennen een dergelijke constructie dat de spullen direct vanuit de fabrikant of distributeur naar de klant wordt gestuurd. De kosten zullen wel meevallen gezien die chinezen veel gratis kunnen versturen. Waar je het niet mee eens moet zijn is als je een naheffing krijgt, dat zou voor een aankoop bij een winkel binnen Europa niet mogen.

Als het erbij had gestaan had ik het gewoon daar niet gekocht.
Maar als ik moet betalen ga ik nog even met deze webshop praten.

Grootste irritatie is dat het nu een dag of 30 kan duren voor ik de spullen heb.
Ik wilde juist in Europa bestellen ivm de levertijd.

Er stond op de site op voorraad.
En versand auf DE.

Ik baal daar het meeste van.

Dat gratis verzenden viel ook tegen.
Betaalde iets van 20 euro verzendkosten voor de 6 motoren.

Ik bestel geregeld iets uit China en heb nooit problemen gehad of naheffingen. Maar het is natuurlijk heel raar dat dit gebeurt als ze aangeven dat ze uit Duitsland verzenden. China duurt soms erg lang. Het kan wel zijn dat ze een warehouse hebben in Europa. Deal Extreme heeft dat bijvoorbeeld ook. Succes in ieder geval.

Laatst bewerkt door een moderator:
drop shipping ook wel genoemd in de praktijk.

Een praktijk die nogal dubieus is als je het mij vraagt.
Overigens zijn er meer grote partijen die rare mazen in de wet gebruiken.

Hobbyking is er daar 1 van met zijn EU warehouse welke geen btw rekent. Dus je kan ook bij de EU warehouse nog aangemerkt worden om btw te moeten betalen over je pakket omdat het technisch gezien wel uit de EU verstuurd wordt maar belasting technisch gefactureerd wordt vanuit china.

Kweenie hoor, maar ik heb laatstelijk in China wat besteld van Himodel.com, gratis verzenden (pakje van 4 euro of zo) en dat was binnen 5 werkdagen binnen.
Het tweede pakje, tegelijkertijd besteld, is nog steeds niet binnen.....

Zie je vaak, ook op ebay. Meestal komt het er op neer, dat de spullen relatief snel verzonden en ingeklaard worden en dat de BTW etc. in de prijs is meegenomen. Vaak zie je dat een verkoper hetzelfde product aanbiedt als afkomstig uit China en (bijvoorbeeld) Duitsland. Het tweede product is dan meestal duurder, maar de levertijd is korter.

*ter aanvulling op micropuller.

De btw is niet meegenomen hierin, het wordt vaak wel zo geschetst maar dit is niet waar. Echter hebben ze de goederen in NL of EU staan voor zakelijke verkoop en dus geen btw over betaald. En wordt het verstuurd als zijnde een intracommunitaire levering zodat er dus geen btw betaal wordt. Dat dit vaak niet gecontroleerd wordt door de belastingdienst heeft weer de reden dat hobbyking de factuur gewoon op china plaatst.

Feitelijk dus je reinste belastingsontduiking. Anders zouden de prijzen van hobbyking in nederland 25% hoger liggen dan bij hun normale warehouse.
Hoe ik dit weet? vraag maar eens een factuur met btw op bij hobbyking ;). Dan lopen ze letterlijk groen en geel aan op de chat en support.

Ik kreeg wel een reactie van de mensen achter de site.

thank you for your support.
actually, we have two warehouses.
one is at China,
another is at GERMAN: http://www.rcmaster.net/de-lager-im-deutschland-sb15-pi1-c2794.htm
the product that you buy is shipped from China.
thank you for your understanding and support.
if you have any problem, please be free to contact us.

Op de site zelf staat versand auf De.

Waar ik het meeste van baal is dat je uiteraard gelijk 160 euro moet betalen en vervolgens weken moet wachten op de spullen met zoals ik nu gok een naheffing van de belasting.

Dan koop ik mijn spullen wel ergens anders voor een hogere prijs en dat ik ze de dag erop binnen heb.

Hier koop ik i.i.g nooit meer wat.

Beste Herman ?.

Dit soort zaken kan gebeuren, maar als je goed op de eBay site kijkt heb je een keuze menu. (zie rood kader).
Als je daar op Deutschland had geklikt en niet zoals standaard in gesteld "eBay Deutschland" had je het direct kunnen zien.
En ja we willen allemaal, graag onze spullen goedkoop aanschaven.
Ik had het op tijd gezien met bestellen van spullen.

Succes Peter.

4711.jpg

Bijlagen

• 4711.jpg
    4711.jpg
    340,9 KB · Weergaven: 197
Versandmöglichkeit

Günstiger Versand
Lieferzeit : 15-30 Werktage
Verfolgung : Ja
●Versand von Post.
●Lieferzeit hängt von verschiedenen Ländern.
●Die billigste Versandart.
●Nur für kleines Paket, gut für Ersatzteile. (Wenig als 2 KG)

Luftpostpaket
Lieferzeit: 10-25 Werktage
Verfolgung: Ja
●Versand von Post.
●Die billiger Versandart.
●Geeignet für große Paket mit billiger Preis

DHL Express (Abmessung und Gewicht)
Lieferzeit: 2-5 Werktage
Verfolgung: Ja
●Lieferzeit ist sehr kurz, normalerweise dauert nur 6-11 Werktage.
●Die sicherste Versandart.
●Verfolgungsdetail finden Sie unter www.cn.dhl.com

Versandfertige Staaten
Wir können die Produkte nach meiste EU Staaten versenden:
Deutschland, Österreich, Zwitzerland, Niederlande, Belgien, Dänemark, Frankreich, Finnland, Ungarn, Griechenland, Italien, Spanien, Luxemburg, usw.

Sie können auf Beschreibungsseite irgendeinen Staat wählen. Wenn die Versandkosten gibt, das Produkt kann nach dem Staat verschickt werden. Im Gegenteil, wenn Sie die Versandkosten nicht rechnen, bitte kontaktieren Sie mit unser Kundenservice Abteilung: info@rcmaster.net

Wichtige Hinweise zu Einfuhrsteuern und Zollabgaben

Frage 1: Muss ich Einfuhrsteuern und Zollabgaben bezahlen, wenn ich bei RCMaster bestelle?

Wenn Sie von unserem Warenhaus in China bestellen, fallen bei Lieferung z.B. nach Deutschland Einfuhrumsatzsteuer und Zollabgaben an, wenn der Warenwert inkl. Versandkosten etwa € 23,- übersteigt. Sie müssen dann mit Zusatzkosten von etwa 25% rechnen! Das gilt ähnlich auch für die anderen Länder der EU. Um diese Belastungen für Sie so gering wie möglich zu halten, nennen wir in den beigefügten Papieren den gesetzlich geringst möglichen Wert für von Ihnen bestellte Produkte.

Achtung: Wenn Sie von unserem Deutschen Warenlager bestellen, sind alle Steuern und Einfuhrzölle von uns bereits abgegolten und Ihnen entstehen bei Lieferung nach Deutschland keine weiteren Kosten. ( Bei Lieferungen in die EU außerhalb Deutschlands können aber dennoch Zusatzkosten entstehen!)

Frage 2: Enthält Ihr Listenpreis bereits Einfuhrumsatzsteuer und Zollabgaben?

Schauen Sie sich unsere Antwort für Frage 1 an!

Frage 3: Wenn ich die Zollanmeldung selbst nach meinen eigenen Erfordernissen durchführen möchte, was muss ich tun?

Wenn Sie für Ihr Land die genauen Einfuhrsteuer- und Zoll-Regeln kennen, teilen Sie die erforderlichen Dokumente/Erklärungen usw. bei Abgabe Ihrer Bestellung an uns mit. Wir werden diese soweit möglich bei der Lieferung berücksichtigen.

Frage 4: Wenn der Zoll das gelieferte Paket überprüft, was muss ich tun?

In diesem Fall haben sie die Zollabwicklung gemäß der in Ihrem Land gültigen Vorschriften selbst vorzunehmen. Auf Ihre Anforderung hin, stellen wir Ihnen die für die Zollabfertigung notwendigen Rechnungsunterlagen gerne zur Verfügung.

Frage 5: Wenn ich Einfuhrsteuern und Zollabgaben zusätzlich bezahlen muss, kann ich dann die Annahme der Lieferung einfach verweigern und erhalte dann auch meine Bezahlung für das Produkt von RCMaster zurück?

Es tut uns leid, aber in diesem Fall entstehen uns eine ganze Menge an Zusatzkosten, die wir dann von der von Ihnen geleisteten Zahlung einbehalten müssen. Sie erhalten deshalb, wenn die Ware unbeschädigt wieder bei uns eintrifft, nur einen entsprechend geringeren Betrag von uns gutgeschrieben!

Frage 6: Wer trägt die Verantwortung für die zusätzlichen Kosten für Einfuhrsteuern und Zollabgaben, wenn ich bei der Bestellung nichts davon wusste?

Die Steuer- und Zollabgabenregelungen sind als genereller Hinweis auf unserer Website ausdrücklich genannt. Deshalb liegt die Verantwortung für deren Einhaltung ausschließlich beim Besteller und nicht bei RCMaster. Der Besteller ist verpflichtet, sich vor Bestellung über die für sein Land jeweils gültigen Steuer- und Zoll-Regelungen zu informieren und diese bei der Bestellung zu berücksichtigen! Folgerichtig liegt auch die Verantwortung für die Zahlung von Einfuhrsteuern und Zollabgaben damit ausschließlich beim Besteller.

Het staat toch allemaal vrij duidelijk op de site vermeld. Tenzij je voor DHL Express hebt gekozen, zul je geduld moeten hebben.

Ter info:

Ik bestel regelmatig vanuit China en heb daar verschillende ervaringen mee.

Laatste was een zender (flysky 50 euro oid) bij Banggoods.com maar daar wel goed op het warehouse gelet en daar is goed te zien dat de prijs veranderd zodra je het China of het EU warehouse kiest. Snel in huis, geen gedonder en door PostNL thuisbezorgd. (prima zendertje trouwens, maar dat wordt een ander topic)

Eerder een paar simpele tandwieltjes voor de Lego treinen van een paar dollar en jawel: 4 euro kosten aan overheden. Niet erg maar wel erg: 15 euro aan kosten van PostNL voor 'administratie e.d. 'kosten oid.

Dat laatste is wat pijn doet: UPS doet het zo, DHL doet het zo en nu dus PostNL ook: vast flink bedrag voor praktisch niks doen (adminstratieve afhandeling van een inklaring) en jij krijgt je pakje niet als je niet betaald.

Nieuw is dat PostNL de pakjes uit China bij het lokale kantoor laat liggen en je het daar mag gaan halen. Dat stelt niet veel voor maar ze brengen het dus niet dat laatste stukje (bij ons gaat het over een paar honderd meter maar dat is geen maatstaf natuurlijk) naar huis.

Van de help/chat/support kun je - mijn mening - je vrije tijd in steken als je dat leuk vindt maar het levert niet meer op dan rare google vertalingen en onzinnige standaard teksten. Net zoals de handleidingen dus :) en zie daar weer een nut voor dit forum en het delen van ervaringen.
Kijk eens bij de reviews op Banggoods en bij elke klacht staat dezelfde tekst die verwijst naar de klantenservice. Ongeacht of de klacht over... de klantenservice gaat :D:D

Maar goed, het kost ook geen moer vaak dus tja. Hoe triest ik dat ook vind als liefhebber van hoge klanttevredenheid door produkt kwaliteit, er is een prijs waar je veel ellende voor accepteerd en zij zitten nog onder die pijngrens. Helaas graven ze zo wel de grond weg onder de bedrijven die boven die grens zitten en ondanks goede kwaliteit steeds minder afzet kunnen realiseren.
Beetje het Action vs Hema effect zeg maar: eigenlijk is het troep die onze samenleving (milleu, markt, kwaliteitsniveau, etc) ondergraaft maar we lopen er toch naar binnen en accepteren dat het marginaal is (en rennen vervolgens gauw weer naar buiten om weer lucht in te ademen die nog niet vergeven is van de plasticstank daar binnen) .

Maar ik wijk af. Ik wilde maar laten weten dat het vaak geen extra kosten oplevert en soms wel. En waarvan een deel simpele importkosten zijn en ook een deel door de vervoerder wordt geincasseerd zonder - m.i. - daar wat voor te hoeven doen.

Let dus donders goed op waar het vandaan komt. In jouw geval: als er DE staat en ze sturen toch uit CH dan heb je wat te klagen.

De pest is alleen: het klaagt lastig als er niemand is die je verstaat......

Nieuw is dat PostNL de pakjes uit China bij het lokale kantoor laat liggen en je het daar mag gaan halen. Dat stelt niet veel voor maar ze brengen het dus niet dat laatste stukje (bij ons gaat het over een paar honderd meter maar dat is geen maatstaf natuurlijk) naar huis.

Nu snap ik 't dat een envelop met twee dean pluggen opgehaald diende te worden, terwijl ze met gemak door de brievenbus konden.

Hans

Ik heb deze week gewoon nog twee pakken aan de deur gekregen vanuit China. Zou het niet erg vinden om ze op te halen. Kun je zelf bepalen wanneer.

Bij aankopen buiten de EU betaal je tot € 22,- geen btw. Invoerrechten moet je betalen boven de € 150,-
Ik koop zoveel mogelijk in delen, dus geen grote bestelling bij dezelfde winkel.
Tevens altijd Paypal gebruiken. Is wel wat duurder maar geeft een echt goede bescherming.
Heb daar ervaring mee.

Beste Herman ?.

Dit soort zaken kan gebeuren, maar als je goed op de eBay site kijkt heb je een keuze menu. (zie rood kader).
Als je daar op Deutschland had geklikt en niet zoals standaard in gesteld "eBay Deutschland" had je het direct kunnen zien.
En ja we willen allemaal, graag onze spullen goedkoop aanschaven.
Ik had het op tijd gezien met bestellen van spullen.

Succes Peter.

Bekijk bijlage 190579

Peter.

Ebay?
Ik heb het niet gekocht via ebay ofzo.

Gewoon naar de site gegaan.
Daar staat op de hele site dat ze verzenden vanuit Duitsland.

Oftewel, ik heb ebay niet gezien bij mijn bestelling

Het gaat me puur om het china gebeuren.
Heb later wel,gecontroleerd hoe het gegaan is met bestellen.

Als je bij bestellen toevallig klikt op verzendkosten berekenen dan moet je invullen nederland.
En dan staat er ineens vanuit china ofzo.

In elke andere situatie staat er nergens dat je een bestelling in china doet.

Op de hele website staat overal....... Versand aus de.
Het is geen drama maar hier gaat deze jongen niet meer intrappen in de toekomst.

En ja, met wat pech komt er weer 40 of 50 euro extra bij de prijs op.
En voor dat geld had ik het ook dichterbij met snellere levertijd kunnen bestellen.

Nogmaals; het staat allemaal vrij duidelijk op de site (zie ook mijn vorige bericht)
"Verzendkostenvrij" geldt alleen voor een selectie producten, als die naar Duitsland moeten worden verstuurd. Wil je de producten ontvangen in een ander (Europees) land, dan betaal je extra verzendkosten, ben je zelf verantwoordelijk voor evt. kosten bij invoer en moet je rekening houden met een (lange) levertijd, tenzij je extra betaald voor verzending met DHL Express.
Je geeft zelf aan, dat dit ook wordt aangegeven tijdens je bestelling.
En nee, dat staat er niet sinds gisteren. Onderstaande screenshots zijn gemaakt van de pagina's, zoals ze eruit zagen op respectievelijk 10 Mei en 19 Maart van dit jaar. Volgende keer gewoon wat beter opletten dus.

RCmaster 10-5-15.jpg

RCmaster 19-3-15.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back