Aanmelden: Electro Sleepmeeting 21 Mei Modelvliegclub Snoopey ‎

het is idd waar wat maarten aangeeft :yes:ik heb met mijn vintage pipercub ook altijd n ppm ondvanger gehad en kreeg hier erg veel tikken (pulsen) op:sad:ik heb deze vervangen voor n pcm en het is over:grin: ook ik vlieg alles gewoon op 35mhz

ps hopelijk valt de schade erg mee johannes (ariel)

Mooie filmpjes en foto's mannen!
Nog lekker even nagenieten. Waren jullie ook zo verbrand? Voelde armen, benen nek en vooral borst net waar m's shirt openstond, rood als een kreeft! De liefdevolle aftersun die m'n vriendin me 's avonds mee insmeerde bracht gelukkig wat verlichting.

Raymon, inderdaad, ik mistte wat meer kleinere zwevers, wat klitteband activiteiten etc. De diversiteit aan toestellen is wat deze electro-sleepmeeting zo leuk maakt. Volgende keer is iedereen weer welkom! En bedankt voor het compliment :) Ik vind het e-slepen een hele leuke tak van sport en hoe meer sleepjes er gemaakt worden, hoe beter. Dat samenspel tussen sleep en zweef piloot blijft fascinerend en een leuke uitdaging.

Bertus, als jullie richting September denken, kan er nog wel een sleep-meetinkje tussendoor wat mij betreft. Misschien ergens midden Juli ofzo? Iemand die z'n club wil enthousiasmeren en het veld een dagje kan reserveren voor het electroslepen?

Groet,
Gerben

@Johannes: gebruik je een enkelsuper PPM ontvanger?
Zelf durf ik die niet meer te gebruiken omdat ik daar ook veel problemen mee heb ervaren, ook bij merkontvangers. Ik vlieg nog het grootste deel van de vloot op 35 Mhz maar dan uitsluitend dubbelsuper, IPD of PCM.
Gelukkig viel je schade mee en kan deze mooie zwever snel weer de lucht in.

Maarten, ik gebruik een FM (PPM) ontvanger RX-400 DSP van robbe.
Deze heeft een Rx-filter wat impulsen die buiten de servo impuls breedte liggen onderdrukt en tevens niet gewilde storingspieken eruit filtert.
Ook heeft deze ontvanger een zender herkenning Tx-ID.
Nu vraag ik me af of een defect servo dit filtersysteem in de war kan schoppen.

Johannes

Grunau Baby

Deze wil ik jullie niet onthouden.:p

Arjan stuurde zijn Grunau Baby even naar de camera voor een fotoshoot.:cool:

gb1jy.jpg

gb2x.jpg

gb3s.jpg

gb4p.jpg

Het filmpje is nog niet klaar. Maar er wordt aan gewerkt.:yes:

Johannes

Zo te zien allebei keurig naar rechts uitgeweken, niks aan het handje :-)

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik zo dicht bij je in de buurt ben geweest...maar zo te zien is dit op aanzienlijke hoogte, dan is het toch lastig in te schatten. Blijkt :yes:

Raymon, inderdaad, ik mistte wat meer kleinere zwevers,

Ik had graag meer met mijn Baby gevlogen maar die had een weigerende rolroerservo (waardoor ik de laatste vlucht ook niet zo netjes in de mais ben geland). Is nu weer in orden.
Nog even op zoek naar een grotere auto en dan neem ik volgende keer ook wat kleintjes mee :-)

Deze jongens nemen namelijk wel veel ruimte in beslag.

IMG_0381_s.jpg

IMG_0238.jpg

(Foto's door Jan den Hartog - wat een mooie plaatjes....)

Maarten, ik gebruik een FM (PPM) ontvanger RX-400 DSP van robbe.

Of een defecte servo de filter kan beïnvloeden vraag ik mij af. Met alle respect voor je ontvanger (die inderdaad enkele functie-verbeterende features heeft) blijft de basis een enkelsuper PPM ontvanger - waardoor je bij kritische omstandigheden sneller in de problemen komt. In ieder geval hoop ik dat je dit niet meer meemaakt.

Zo te zien allebei keurig naar rechts uitgeweken, niks aan het handje :-)

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik zo dicht bij je in de buurt ben geweest...maar zo te zien is dit op aanzienlijke hoogte, dan is het toch lastig in te schatten. Blijkt :yes:

Ik kan het mij nog goed herinneren omdat ik schrikte.
Even dacht ik, zo dat was het en nu komen de brokstukken uit de lucht vallen.
Gelukkig is het goed afgelopen maar ik baalde omdat ik niet heftig genoeg mijn koers heb gewijzigd om een mogelijke botsing te voorkomen. Voor mij was nog genoeg tijd om in te grijpen om het gevaar zo snel mogelijk te ontwijken.
Leermoment!

Johannes

Volgende meeting neem ik zeker twee kleinere zwevers mee!

Johannes

2meter zwevers kun je altijd kwijt en is net het formaat wat lekker vliegt .

en wat die uitwijk maneuvre betreft ,altijd zichtbaar lucht er tussen houden . ik heb het op de harde manier geleerd en dat heeft mij een zwever gekost ,sindsdien altijd ruimte er tussen gelaten .maarja als het zo druk in de lucht is ,kun je dit niet altijd hebben .

Heren,
Een verlate reactie, maar: wat een kastelen thermiek! daar kunnen die Brabenders wat van (hebben ze zaterdag bewezen).
Het was een fantastische dag, een goede organisatie, een fijne sfeer. Kortom: BEDANKT!!

N.B.
Ik ben er ook niet zonder schade vanaf gekomen. Bij het opruimen van mijn Möwe bleken 3 van de 5 scharnieren van hoogte- en richtingsroer gebroken. Waarschijnlijk agv. de landing net in de rand van het maisveld.
Dat is deze week wel weer gerepareerd (als ik nieuwe scharnieren binnen heb, ik heb er nog maar 2 ...

Gr. Dirk.

Even over de kleine zwevers.

Ik had een kleintje bij me zaterdag (ik heb geen grote meer :p)
Ik vind het helemaal niet erg om meer gesleept te worden, eerder voel ik dat ik teveel achter slepers hangt.

Dus als mensen een zwever achter hun kist willen gewoon vragen.
Het is me trouwens wel opgevallen, dat er nog wat verbeterpuntjes zijn wat betreft hoe je prettig achter een sleper hangt met je zwever.
Het gaat me vooral om de lichtere/kleinere zwevers.
En vooral die een dragend profiel hebben.
Hebben jullie er bezwaar tegen als ik een keertje met je mee kijk tijdens de sleep?

Ik kreeg ook een beetje het idee, dat slepers het leuk vinden een keer als setje laag over te komen, vraag het gewoon aan mij ik ben er altijd voor te porren.
Voor de kleinere slepers is dat ook erg geinig omdat ik maar een klein zwevertje heb.
Een zaterdag heb ik me een beetje rustig moeten houden, want ik heb bijna heel de dag gevlogen, met een kapot tandwiel in mijn rolroerservo.
Zo snel als ik tijd heb zal ik die vervangen, het stuurde toch een beetje raar.:p

Gerben ik heb me ook lekker verbrand mijn neus geeft nu nog licht.:D

Enne als er iemand van jullie een zwever voor een zacht prijsje voor me hebben graag.
De zwevers die lekker in de thermiek hingen maakte me wel jaloers.
Een zwever van 3 tot 3.5 meter die lekker thermiekt zou mooi zijn.
Rolroeren zijn wel vereist even als een erg laag prijsje.;)
Over de datum in juli kan ik ook wel mee uit de weg.
Ik zal een datum prikken als ik even wat meer tijd heb.
Dan kunnen jullie roepen of je wel of niet kan zodat we nog kunnen schuiven eventueel.

Even over de kleine zwevers.

Ik had een kleintje bij me zaterdag (ik heb geen grote meer :p)
Ik vind het helemaal niet erg om meer gesleept te worden, eerder voel ik dat ik teveel achter slepers hangt.

Dus als mensen een zwever achter hun kist willen gewoon vragen.
Het is me trouwens wel opgevallen, dat er nog wat verbeterpuntjes zijn wat betreft hoe je prettig achter een sleper hangt met je zwever.
Het gaat me vooral om de lichtere/kleinere zwevers.
En vooral die een dragend profiel hebben.
Hebben jullie er bezwaar tegen als ik een keertje met je mee kijk tijdens de sleep?

Ik kreeg ook een beetje het idee, dat slepers het leuk vinden een keer als setje laag over te komen, vraag het gewoon aan mij ik ben er altijd voor te porren.
Voor de kleinere slepers is dat ook erg geinig omdat ik maar een klein zwevertje heb.
Een zaterdag heb ik me een beetje rustig moeten houden, want ik heb bijna heel de dag gevlogen, met een kapot tandwiel in mijn rolroerservo.
Zo snel als ik tijd heb zal ik die vervangen, het stuurde toch een beetje raar.:p

Gerben ik heb me ook lekker verbrand mijn neus geeft nu nog licht.:D

Enne als er iemand van jullie een zwever voor een zacht prijsje voor me hebben graag.
De zwevers die lekker in de thermiek hingen maakte me wel jaloers.
Een zwever van 3 tot 3.5 meter die lekker thermiekt zou mooi zijn.
Rolroeren zijn wel vereist even als een erg laag prijsje.;)
Over de datum in juli kan ik ook wel mee uit de weg.
Ik zal een datum prikken als ik even wat meer tijd heb.
Dan kunnen jullie roepen of je wel of niet kan zodat we nog kunnen schuiven eventueel.
ik heb wel diverse tekeningen voor houtbouw van schaalzwevers (voor de fijne winteravonden )digitaal staan, ze zijn gratis doorte mailen .

Dat is een mooi filmpje Johannes,

Wel bijzonder met die beweegbare camera:p, heb je hier patent op? en ga je hier een productie van opzetten? er is vast wel animo voor.

groet

Terence

zag ik in dit filmpje trouwens ook al schokken van de camera?:confused:

Back