Aanmelden: Electro Sleepmeeting 21 Mei Modelvliegclub Snoopey ‎

Ben het geheel eens met de vorige bijdrage ;).
Geweldige omstandigheden en echt "hammerthermik"
Veel vluchten gemaakt met de Grunau Baby en enkele vluchten met de Habicht. Zelfs deze "gleitstein" bleef boven vandaag, onvoorstelbaar.
Net als Raymond heb ik met de Grunau Baby soms minutenlang de stoorkleppen vol uit gehad om te voorkomen dat de kist uit het zicht steeg. De GB laat zich erg mooi schaal omhoog slepen en vliegt uit zichzelf mooi een stukje hoger dan de sleper. Heerlijke lange vluchten gemaakt. Omdat zo ongeveer alles boven bleef was het soms gezellig druk in het luchtruim. Ook het veld lag er mooi bij en de sfeer was gastvrij en ontspannen. Prima organisatie die heeft bijgedragen aan een zeer geslaagde dag. Ben benieuwd naar de foto's!! Beste groeten, Maarten

110521_tekst.jpg

110521_Snoopey009.jpg

110521_Snoopey011.jpg

110521_Snoopey012.jpg

110521_Snoopey013.jpg

110521_Snoopey015.jpg

110521_Snoopey016.jpg

110521_Snoopey018.jpg

110521_Snoopey022.jpg

It wie noflik

Mensen,

Wat een heerlijke dag hebben we gehad! Eentje om in het boekje bij te schrijven. Heb de videocamera nog wat in de rondte geslingerd zal straks eens kijken of daar nog wat bruikbaars op staat.

Dat er thermiek was is inmiddels wel duidelijk, heb net de log van de Vario uitgelezen en dan zie pas echt hoe vreselijk hard we omhoog gingen. Countryman werd op 300 meter gelost en 48 seconden later zat ik al op 470 meter. Daarna vol de kleppen uit want ik heb hem echt af en toe niet gezien, nadeeltje van de smalle vleugels:

Countryman%202011%2005%2021.gif

Rond een uur of elf maakt ik de eerste vlucht met de ASW, heb toen een kleine 5 minuten mooie nulletjes gedraaid op 80 / 100 meter, was ook erg top om te doen:

ASW%202011%2005%2021.gif

En dan die Brabantse gezelligheid, goede BBQ, lekker burgers. Mensen, ik heb genoten. Uitsmijter was dat jonge mannetje met zijn 3D show, superstrak, jammer van die landing . . .

Tot volgend jaar!

Groet,

Jacob

Uitzonderlijk mooi weer heeft deze dag onvergetelijk gemaakt, het was volop genieten.:D
Een wat een thermiek! Op gegeven moment werd het voor mij een titanenstrijd om aan de greep van de thermiek te ontsnappen. Met grof geweld moest ik de Surprois naar beneden sturen. Dat ging allemaal goed tot ik al een heel stuk lager zat. Op gegeven moment ondervond ik problemen met het sturen. Uiteindelijk ging de Surprois over in een spiraalduik en kuste moeder aarde. Deze crash is gefilmd vanuit het toestel. Ik heb net die belden bekeken en weet nu wat er is gebeurt. Het was een storing van de ontvanger. Dat kan je perfect terugzien in de film. Nu ben ik opgelucht omdat ik nu weet wat de oorzaak van de crash was.
Ik begon me al zorgen te maken omdat ik dacht er iets aan het toestel stuk is gegaan tijdens de extreme strijd met de thermiek. Dat het toestel een stootje kan hebben bewijst wel het filmpje.
Alleen het kielvlak is afgebroken en wat schrammetjes heeft de Surprois aan overgehouden.
Kielvlak weer vastgelijmd en ik had zo weer kunnen vliegen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan want nu moet ik eerst uitzoeken wat met de besturing aan de hand is.
Maar ik hat nog mijn DG-100 mee en heb met deze nog een paar prachtige vluchten gemaakt.:D
Ook deze meeting eindigde voor mij vroegtijdig omdat geen sleeptoestellen meer operationeel waren.:(
Het was een gezellige en leerzame dag met lange vluchten.

Nog een keer mijn dank aan de organisatoren van deze meeting en de gastvrijheid.
En natuurlijk aan alle sleeppiloten die deze dag mogelijk hebben gemaakt.

Johannes

Zoiets....
110521_Ka8b_Snoopey.jpg

op 270m afgekoppeld en vervolgens 23 minuten lang proberen niet al te ver omhoog gezogen te worden. Keer op keer kleppen uit, spiralen naar beneden....en weer omhoog. Er zitten stukken bij van meer dan 4 m/s netto stijgen....

Wat een heerlijke dag. Iedereen bedankt, het was super!
Snoopey bedankt voor de organisatie, de koude colatjes (lekker bij dit warme weer!), en de hamburgers. De collega slepers voor het mooie schouwspel en de zwevers voor jullie kant van hte mooie schouwspel. Op een gegeven moment was het zigzaggend tussen de zwevers door omlaag vliegen na een sleepje. En die thermiek, je best wel. In een sleepje zei ik tegen Raymond, hey daar gebeurt wat, zal wel thermiek zijn, waarop hij prompt de Elephant afkoppelde en pas een heeele tijd later weer eens op de grond gezien werd.
En zo gebeurde dat vaker, zoals de logs hierboven wel laten zien.
Landen was af en toe wat lastig met het rugwindje, maar meestal wel te doen. Jammer van de (meestal kleine) schades, maar ik hoop dat dat allemaal weer te fixen is door deze en gene. Wat mij bijblijft is vooral een topdag!

Op naar de volgende, wie heeft er zin een sleepdag te organiseren (helaas zal dat voorlopig niet mogelijk zijn bij Aeroclub Kennemerland, dus ik kan daar voorlopig niets in betekenen). Wie meld zich?

Bedankt allemaal!

Groet,
Gerben

Hmm wat baal ik als ik dit allemaal lees....
Helaas moest ik vandaag werken en zit ik midden in de examens. Hopelijk wordt het in Twente of volgend jaar net zulk mooi weer!

Kan niet wachten op meer foto's en filmpje

Groeten Rick

Jongens weer hartelijk bedankt voor de fijne dag.
Het was weer genieten geblazen.

Ik moet toch maar eens gaan sparen voor een sleepzwever want met de mijne kan je slecht thermieken.
Ik heb met jaloerse blikken naar de vele zwevers gekeken die in de bel hingen.
Met mijn maat en nog een colega dlg'er zijn we in een hoekje van het veld nog bezig geweest.
Daar heb ik nog 2 vluchtjes aan de thermiek geroken.

De hamburgers waren lekker en de cola was heerlijk koud.

Ik heb alleen een klein probleemje, ik geef bijna licht.
Man wat heb ik een rode koontjes.

Ik denk dat ik de volgende keer bij ons op de club weer regel.
Hebben jullie een richt datum?
Het moet op een zaterdag zijn.
Ik zelf zit een beetje augustus september te denken.

Wat indrukken.

Dank, Dirk, voor het filmpje van mijn SG-38.
Het was lastig landen soms. Helemaal op het eind zie je een landing vanuit de cockpit van mijn Ka-8. Kleppen uit, tussen de boompjes door, vol slippend binnen komen....en dan nog net voor de bomen aan de andere kant stil staan :-) Maar het was een prachtige slip al zeg ik het zelf :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
En nog een videootje met wat indrukken van deze prachtige dag:

Groet,

Jacob

Hoi heren,

Bedankt voor al jullie complimenten namens Snoopy.
Op naar volgend jaar, waarbij wij hopen weer top weer te hebben.

Met vriendelijke groet,
MVC Snoopy.

Dubbelklikken op de video brengt je naar YouTube. Als je daar ook niets kan zien dan denk ik dat je een Flashplayer niet geinstalleerd hebt of zo.

Jacob

Surprois

Hier het filmpje van de fatale vlucht.
Vanaf 2:40 krijg ik storingen dat kun je zien aan de camera die plotseling uit zijn eigen heen een weer beweegt. Even later reageerde het toestel op geen enkel stuur commando met als gevolg de crash. Thuis heb ik de spanning van de ontvanger en zender accu gecontroleerd maar er was nog ruim voldoende om te vliegen.
Verder had ik kanaal 82 in gebruik en zover mij bekend is was ik op die dag de enige met dit kanaal.
Ja, wat de storing heeft veroorzaakt blijft voor mij alsnog een raadsel.
Maar goed, wonder boven wonder heeft de Surprois deze crash nagenoeg ongeschonden doorstaan.

Johannes

Ik wil nog even Gerben credit geven voor het slepen. Ik denk dat hij onvermoeibaar minstens de helft van de sleepstarts voor zijn rekening heeft genomen. Waarvoor dank.
Helaas waren er veel grote zwevers en slechts 2 grote slepers. Wel veel kleine slepers maar weinig kleine zwevers. Volgende keer meer grote slepers en meer kleine zwevers meenemen?? Ik wil ook wel wat meer sleepjes maken met mijn Mentor.

Volgende keer meer grote slepers en meer kleine zwevers meenemen?? Ik wil ook wel wat meer sleepjes maken met mijn Mentor.

Mijn ASW27B was nog net niet klaar, die kan de volgende keer met een gewicht van ongeveer 2 kilo bij 2,7 meter makkelijk achter de Mentor Omhoog! Ook zal ik dan de MiniKult weer meenemen.

Verder sluit ik mij aan bij de lofbetuigingen aan de onvermoeibare Gerben.
Het gesleept worden achter de Ibis is altijd een feest.
Daarbij wil ik graag ook nog even onder de aandacht brengen dat het slepen achter de Kadet 2400 van Gerard ook erg mooi ging. De sleepjes met de Grunau Baby achte de Kadet zagen er erg mooi schaal uit.
Met de mooie beelden is het nog even lekker nagenieten zo!!

Hier het filmpje van de fatale vlucht.
Vanaf 2:40 krijg ik storingen dat kun je zien aan de camera die plotseling uit zijn eigen heen een weer beweegt. Even later reageerde het toestel op geen enkel stuur commando met als gevolg de crash. Thuis heb ik de spanning van de ontvanger en zender accu gecontroleerd maar er was nog ruim voldoende om te vliegen.
Verder had ik kanaal 82 in gebruik en zover mij bekend is was ik op die dag de enige met dit kanaal.
Ja, wat de storing heeft veroorzaakt blijft voor mij alsnog een raadsel.
Maar goed, wonder boven wonder heeft de Surprois deze crash nagenoeg ongeschonden doorstaan.

Johannes

het lijkt op een draadbreukje van een accu kabel of niet goed vast zittende stekker (lijkt )

maar blijkt wel dat je ontwerp goed stevig is .

@Johannes: gebruik je een enkelsuper PPM ontvanger?
Zelf durf ik die niet meer te gebruiken omdat ik daar ook veel problemen mee heb ervaren, ook bij merkontvangers. Ik vlieg nog het grootste deel van de vloot op 35 Mhz maar dan uitsluitend dubbelsuper, IPD of PCM.
Gelukkig viel je schade mee en kan deze mooie zwever snel weer de lucht in.

Back