aanmelden: electro-sleepmeeting MVC Columbia Boxmeer zaterdag 25 september

Hoi,

Hebben jullie de laatste tijd uitgebreid gediscussieerd over hoe je netjes vlak moet slepen ipv. stijl 'torqen'?!
Helemaal fout. Zo moet het:

:rolleyes: :rolling: ;)

Dirk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als stijl slepen veiliger en makkelijker is dan "schaal"slepen.....dan is dit dus de veiligste en makkelijkste manier.
En dan doe ik dat dus verkeerd, ik heb gewoon de moeilijkere manier van slepen gekozen. Geen wonder dat het dan wel eens fout gaat :rolling:

Geweldig, dus bij de eerstvolgende meeting kunnen we kiezen tussen "schaal" slepen of laten hijsen door een kraan. :rolling:

Johannes

Nu weet ik me nog te herinneren dat Gerben ook wel eens aan het torqen was tijdens de sleep. :p

Johannes

ja! Met mijn HAI eronder. Alleen was ik er niet op voorbereid :o Een rare gewaarwording.

Dirk bedankt, dat is echt een vet filmpje. Ik heb genoten. Als je niet weet wat er gaat gebeuren denk je eerst dat de sleper de zwever met een aanloop de lucht in gaat trekken (dan moet je koppeling wel goed vastzitten :mrgreen::mrgreen::mrgreen:)
Maar dit is ook een leuke oplossing.

:):):)

Ik moet zeggen dat mooi schaal slepen moeilijker is dan hoveren met de zwever erachter.
Af en toe hoveren is best leuk voor het effect, voor de afwisseling zeg maar. En om te laten zien wat er mogelijk is met electro-aandrijving.

Nog iemand zin in een sleepmeeting ergens in November? Een aantal van de F3J vliegers bij de ACK hebben wel interesse getoond en we gaan dan ook een dagje Stompetoren plannen voor het electro-slepen. Gezien de wisselvalligheid van het weer in het najaar ben ik van plan een datum en reservedatum te prikken, beslissing op de avond van tevoren.

Groet,
Gerben

Ik ben in november heel druk aan het klussen in mijn nieuwe huis, maar misschien kan ik een dagje vrij voor de ontspanning wel gebruiken en verkopen thuis. Het hangt ook af van de bereikbaarheid van mijn spullen tegen die tijd (veeeeeeel in dozen). Onder voorbehoud ja. 20-21 nov kan ik zeker niet (verhuisdatum).

Zin heb ik altijd en daarom wil ik graag meedoen. Ik moet wel weten op welke datum deze sleepmeeting wordt gehouden.

Johannes

Slepers?

Voorwaarde is wel dat de superslepers kunnen slepen. Ruud? Gerben?

* superslepers zijn slepers die grote bakken aan kunnen
* grote bakken zijn zwevers van meer dan 3 kg

Maar, als ik kan, dan ben ik er bij. Nu hopen op wat minder wind dan in Boxmeer.

Een sleeptreffen in November lijkt mij een prima idee.
Graag ben ik van de partij en ik hoor ook graag welke data er in de planning liggen.
Groeten, Maarten

Top dat er belangstelling bestaat.
Zal even kijken welke data mogelijk zijn, kom er zsm op terug!

Groet,
Gerben

Back