aanmelden: electro-sleepmeeting MVC Columbia Boxmeer zaterdag 25 september

Maar goed Loeki dat je het hebt doorgezet, je ziet, het worden er al steeds meer.
Ik ga ook komen.

Groet Jan..:bye:

Louis........... Loeki................ Discus CS......................................... sleep.................... 78
Sven.............Sven-Boxmeer.MPX Fiesta........................................slee p................... 2.4 Ghz
Maarten.......MaartenX............ASH-26 / Kult Mini...........................2,4 GHZ, Kanaal 62
Raymond (Fotor), WIK Speed Astir (zwever 3,2m), Elefant (zwever 5m), Mentor (sleper tot 3m), 2,4 GHz
Arjan (PH_AJH), Grunau Baby, Wik Salto, Cirrus 75 (kan 67), Taxi Cup II sleper (kan 73),
Johannes (Ariel), Flamingo Multiplex (zwever 2,5 m) kan 82, DG-100 Robbe (zwever 3,75m) Kan 65.
Ruud(ruud01), robbe puma sleper (tot 2,5 meter), trainer60 sleper(weet nog niet hoe groot er meegesleept kan worden), thermik excel F3J, algabra 2 meter zwever.
André (Andre_D), ASW24 zwever 4m 5kg 2,4GHz
Jan(mac) SURPROIS zwever 2 meter kan 84.

Louis........... Loeki................ Discus CS......................................... sleep.................... 78
Sven.............Sven-Boxmeer.MPX Fiesta........................................slee p................... 2.4 Ghz
Maarten.......MaartenX............ASH-26 / Kult Mini...........................2,4 GHZ, Kanaal 62
Raymond (Fotor), WIK Speed Astir (zwever 3,2m), Elefant (zwever 5m), Mentor (sleper tot 3m), 2,4 GHz
Arjan (PH_AJH), Grunau Baby, Wik Salto, Cirrus 75 (kan 67), Taxi Cup II sleper (kan 73),
Johannes (Ariel), Flamingo Multiplex (zwever 2,5 m) kan 82, DG-100 Robbe (zwever 3,75m) Kan 65.
Ruud(ruud01), robbe puma sleper (tot 2,5 meter), trainer60 sleper(weet nog niet hoe groot er meegesleept kan worden), thermik excel F3J, algabra 2 meter zwever.
Arno888..............ASW22 (5 mtr/6kg) ........ 2.4 GHZ

Louis (Loeki), Discus CS, kan 78
Sven (Sven-Boxmeer), MPX Fiesta, 2.4 Ghz
Maarten (MaartenX), ASH-26 / Kult Mini, 2,4 GHZ, Kanaal 62
Arjan (PH_AJH), Grunau Baby 2,2m, Wik Salto 2,3m, Cirrus 75 3m (kan 67), Taxi Cup II sleper tot 3 meter (kan 73),
Johannes (Ariel), Flamingo Multiplex (zwever 2,5 m) kan 82, DG-100 Robbe 3,75m Kan 65.
Arno888, ASW22 (5 mtr/6kg), 2.4 GHZ
ik ben een vliegtuig.nl, Ultra Stick Lite sleper tot 11 kg

Hopen dat er nog wat slepers bij komen voor alles wat groter is dan 3 meter :rolleyes:

Mijn Trainer60 is 1.9m span en wordt voorzien van ongeveer 1800watt.
Ik schat in dat ik tot 7 kilo zwevers kan slepen.
Hopelijk kan ik hem komende week invliegen en de eerste zwevers omhoog slepen, dan weet ik meer.

@ loeki
Hoe groot is jullie generator en hoe stabiel is de spanning hiervan?
Voor mijn laders heb ik ongeveer 1KW nodig om goed door te kunnen laden/vliegen.

@ Johannes
Misschien kunnen we weer samen rijden. Vorige keer vond ik het erg gezellig.

Laatst bewerkt:
@Ruud; Ik zal morgen even navragen wat onze agregaat kan leveren.
Ik heb ook nog een trafo welko 40 ampére kan leveren, dus daar kunnen wat 12-volts laders aan gekoppeld worden....

@ louis
Bedankt voor het nakijken. Ik zal kijken of ik zelf ook een stroomvoorziening kan meenemen.

Vanavond heb ik mijn trainer 60 ingevlogen. Eigenlijk niks aan hoeven doen vloog meteen prima.
Gevlogen heb ik op 12S Lifepo4 cellen en dit geeft ongeveer 1600 watt. Op 10s Lipo Zal ik ongeveer op 1750Watt uit komen.
Dit lijkt mij genoeg om de zwevers die komen te kunnen slepen.

full

Ook heb ik bij ons nog wat rond gevraagd en misschien komen er nog 1 a 2 mensen extra mee.

Groeten en tot de 25e,
ruud.

Laatst bewerkt door een moderator:
lijkt me leuk.

Waarschijnlijk ben ik van de partij. Wel eerst nog wat proefvluchten maken met de solution 2.0.

solution 2.0 (zwever, 2,8m, 2,2kg), kanaal 77

Ruud, samen rijden?

Gr

Jeroen

Als er geen andere verplichtingen tussenkomen ben ik er ook :D:D

Maarten (MaartenX), ASH-26 / Kult Mini, 2,4 GHZ, Kanaal 62
Arjan (PH_AJH), Grunau Baby 2,2m, Wik Salto 2,3m, Cirrus 75 3m (kan 67), Taxi Cup II sleper tot 3 meter (kan 73),
Johannes (Ariel), Flamingo Multiplex (zwever 2,5 m) kan 82, DG-100 Robbe 3,75m Kan 65.
Willem P, Stratos 3,2 m, 2,4 Ghz

Mijn DFS Habicht is klaar dus die gaat ook mee. Ik had gehoopt de kist eerst op de helling te kunnen invliegen, wellicht komt er nog een goede helling dag. Voor de maiden achter de sleep omhoog vindt ik zelf meer spannend dan aan de helling waar er weinig kan gebeuren. In ieder geval heb ik er zin an!! Maarten

De Habicht! Gaaf. Ik ga proberen mijn SG-38 ook klaar te hebben maar dat weet ik nog niet zeker. Mijn Salto is in groot onderhoud (ahum) dus die blijft thuis.
Ik ben inmiddels ook van kanaal veranderd, ik zie dat dat geen problemen oplevert gelukkig.

Maarten (MaartenX), ASH-26 / Kult Mini, DFS Habicht2,4 GHZ, Kanaal 62
Arjan (PH_AJH), Grunau Baby 2,2m, Cirrus 75 3m (kan 77), Taxi Cup II sleper tot 3 meter (kan 73),

Kanaal?? Wasda? Oh ja, iets van vroeger toch? Is dat niet meer voor de vintage meetings? ;)

Voorbereidingen

Speciaal voor deze meting heeft mijn ASW 22 (achtige) een make-over gehad ;)
Na om en nabij de 300 geregistreerde starts waren er links en rechts wat beschadigingkjes en vertoonde het rompje enige niet voorziene ventilatie KIEREN :rolleyes:

Zo zag het beestje er eerst uit:

img1882o.jpg

zweeftreffen-12.jpg

en nu dus zo

p1010934bewerkt1.jpg

Wat overigens opvalt is dat dat geel beter zichtbaar is als wit (de onderzijde is trouwens nu in zijn geheel donkerblauw)

Laatst bewerkt:
Nog een ASW-22

Dat slepen wil ik ook wel eens meemaken. Fotor heeft aangeboden om met hem mee te rijden dus ik ga klittenband onder de Sniff en de ASW-22 maken en eens kijken hoe dat slepen in zijn werk gaat.
(Ik zie dat Ariel 'mijn' kanaal 82 al heeft maar ik kan uitwijken naar Kan. 67)

Maarten (MaartenX), ASH-26 / Kult Mini, DFS Habicht2,4 GHZ, Kanaal 62
Arjan (PH_AJH), Grunau Baby 2,2m, Cirrus 75 3m (kan 77), Taxi Cup II sleper tot 3 meter (kan 73),
Leon Wubbe (wubbe) Graupner ASW-22, Sniff. Kan 82 of 67

Een onvervalste wildvlieger die z'n verantwoordelijkheid neemt vliegt 2.4 :D:D

Tsja....dat ben ik sinds mei dit jaar niet meer :-)
Maar ik zit wel te wachten op de DX8. Al zal ik niet direct al mijn ontvangers inruilen voor 2,4GHz exemplaren

Ach, hoe meer mensen er overgaan op de 2.4 Ghz hoe minder kans op storing (en meer beschikbare kanalen) op de 35 Mhz :)

@Wubbe: precies! Verder is 35 Mhz PCM naar mijn mening een betrouwbaar systeem. Ik ben wel deels over naar 2,4 Ghz maar blijf 35 Mhz wel deels gebruiken, zij het dat ik dan wel minstens dubbel super ontvangers gebruik, vliegen met enkelsuper PPM durf ik op de helling in ieder geval niet meer aan.

Ander vraagje: in mijn ASH-26 wil ik nog een sleephaak inbouwen.
Wanneer ik die precies in de punt van de neus zet ontstaan problemen bij het verloop van de stuurstang omdat de accu in de weg zit. Ik kan de accu (5 cellen sub-c) wel een stukje naar achten verplaatsen maar dan moet er weer extra lood bij.
Wat wel zou kunnen is de sleephaak iets aan de zijkant van de neus te plaatsen. Bij een Fox heb ik dat ook wel eens gezien. Optisch misschien niet de mooiste oplossing maar qua verloop en aansluiting van de stuurstang geeft dat de minste problemen.
Zijn er lieden die daar gedachten over hebben en of dit een goede oplossing is?

Reacties welkom en groeten, Maarten

Ander vraagje: in mijn ASH-26 wil ik nog een sleephaak inbouwen.
Wanneer ik die precies in de punt van de neus zet ontstaan problemen bij het verloop van de stuurstang omdat de accu in de weg zit. Ik kan de accu (5 cellen sub-c) wel een stukje naar achten verplaatsen maar dan moet er weer extra lood bij.
Wat wel zou kunnen is de sleephaak iets aan de zijkant van de neus te plaatsen. Bij een Fox heb ik dat ook wel eens gezien. Optisch misschien niet de mooiste oplossing maar qua verloop en aansluiting van de stuurstang geeft dat de minste problemen.
Zijn er lieden die daar gedachten over hebben en of dit een goede oplossing is?

Reacties welkom en groeten, Maarten

Hi Maarten

Persoonlijk vind ik die sleepkoppeling in het puntje van de neus niet optimaal..
Al was het maar omdat het model bij het ingang zetten van de sleep naar voren wil kantelen.
Bij al mijn zwevers zit de sleepkoppeling dan ook aan de onderzijde van de romp. Bij mijn ASW van 5 meter circa 5-6 cm achter de neus en bij de in aanbouw zijnde 7 meter zwever circa 10 cm achter de neus (onderzijde romp)
Bijkomend voordeel vind ik een net wat stabielere sleep ....

succes

Back