Wij zijn ook weer thuis.
Was weer een bewogen dagje. Na een klein uitstel in verband met een bui, konden we toch van start. Tijdens ronde 1 kwam er alsnog een 2e buitje (een 2e, hoezo, dat was niet afgesproken..), waar ik meen Joris en Ronald heldhaftig doorheen vlogen.
De harde wind (krachtje 4, misschien wel 5) schuin van achter maakte het best lastig een goede lijn vast te houden tijdens de rakken. Ondanks de harde wind was er behoorlijke thermiek, alle 3 de vluchten heb ik een heel tijdje met vol remkleppen gevlogen om de kist weer omlaag te krijgen.
Helaas was er ook schade bij deze en gene: Mark zijn motorspant kwam los, waardoor hij al na 4 rakken uitgeschakeld was in zijn eerste wedstrijd vlucht met de Hawk en Raketenwurm van Rick werd iets korter. In de pauze sneuvelde ook nog eens de pylonracer (oer-gilette meen ik?), die nog aan een Wk vele jaren geleden had meegedaan, echt heel jammer. Een aantal deelnemers besloten maar niet te vliegen wegens de harde wind, waarvoor respect!
Tijdens een pauze is de Hawk van Frank, gebouwd door GJVO ingevlogen en afgesteld. Frank heeft er zelf ook nog mee gevlogen en dat ging erg goed voor een eerste keer. Nog een beetje oefenen en dan verwachten we je op de volgende wedstrijd Frank!
Na de wedstrijd hebben we de Wilco van Bas nog mogen bewonderen. Deze is zo mooi licht, dat hij gewoon niet wil landen, gelukkig kreeg GertJan hem weer netjes aan de grond.
Naast de piloten, waren er helpers, Aeroclub Kennermerland leden en diverse andere mensen voor morele steun of gewoon om te komen kijken, lekker gezellig. De hotdogs smaakten ook goed Siem!
Na afloop met een groepje nog lekker eten in de Gulden Karper, even lekker napraten en wat er dan zoal ter tafel komt.
Was weer een leuke dag, iedereen bedankt en tot een volgende keer!
Groet,
Gerben