Aanpassen Compressor

• Topicstarter Topicstarter Jeroen30
  • Startdatum Startdatum
J

Jeroen30

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw op dit forum. Heb al het een en ander gepost in het gedeelte van de brandstof auto's.

Nu wil ik bezig gaan met het "leren" van airbrushen. Ik kan waarschijnlijk eerst een airbrushset van mijn oom lenen om te kijken of het wat is.

Ik heb zelf een compressor(zie foto's hieronder), die ik wil gaan aanpassen.
De reden dat ik de compressor wil gaan aanpassen is, is dat hij veelste veel lawaai maakt op het moment dat hij aanslaat. Nu is mijn idee om de pomp die er nu op zit te vervangen voor een stiller type. Ik weet niet of het mogelijk is.?

Ook koop ik er nog een vochtafscheider tussen.

Ik zat zelf te denken aan een koelkastpomp. Deze zijn in mijn ogen erg stil en kunnen het klusje wel klaren.

NU is mijn vraag is dit mogelijk of niet? Of als iemand tips heeft zijn die van harte welkom.

Foto-TQGPIQPA.jpg

Je zou een pomp van een oude koelkast kunnen gebruiken op deze compressortank.
De drukschakelaar is dan ook bruikbaar (wel instellen op circa 2 bar)
Ik heb ook zo'n kompressor en toen ik hem een keer vergat uit te zetten sloeg hij om 4 uur 's nachts aan, ben je gelijk wakker :p!
Nu staat hij in de schuur in de tuin, met een hele lange slang naar huis en een lange snoer met schakelaar.
Werkt ook prima.

Groeten Willem

Je zou een pomp van een oude koelkast kunnen gebruiken op deze compressortank.
De drukschakelaar is dan ook bruikbaar (wel instellen op circa 2 bar)
Ik heb ook zo'n kompressor en toen ik hem een keer vergat uit te zetten sloeg hij om 4 uur 's nachts aan, ben je gelijk wakker :p!
Nu staat hij in de schuur in de tuin, met een hele lange slang naar huis en een lange snoer met schakelaar.
Werkt ook prima.

Groeten Willem

hahaha dan ben je idd wel gelijk wakker ja.. Ding maakt echt veel lawaai.. Ik heb helaas in huis geen ruimte om fatsoenlijk te kunnen spuiten. En ik ben bang dat als ik veel met de compressor bezig ben dat ik overlast veroorzaak. Schuur is helaas niet goed geisoleerd.

Is er ook nog een bepaald type motor die ik wel of juist absoluut niet moet hebben?>

Hoe meer ltr/minuut hoe beter toch?

Hoi

als je die compressor gaat gebruiken zou ik beginnen met een vochtafscheider erop de monteren anders krijg je vocht mee in je brush. en dat is niet fijn

gr HAns

mijn airbrush gebruikt zo'n 10 ltr/min
Dan is het dus prettig om een tankje een een drukschakelaar te hebben, dan kan de pomp afkoelen
Ik zag op dit forum ook een Junair compressor te koop.
Die zijn ideaal voor de airbrush, fluisterstil en al met tank en waterafscheider.

Kost wel iets meer, maar dan heb je ook wel kwaliteit!

groeten Willem

Ook koop ik er nog een vochtafscheider tussen.

Had ik al rekening mee gehouden..:D

mijn airbrush gebruikt zo'n 10 ltr/min
Dan is het dus prettig om een tankje een een drukschakelaar te hebben, dan kan de pomp afkoelen
Ik zag op dit forum ook een Junair compressor te koop.
Die zijn ideaal voor de airbrush, fluisterstil en al met tank en waterafscheider.

Kost wel iets meer, maar dan heb je ook wel kwaliteit!

groeten Willem

Er zit een automatische afslag op deze compressor. Hij vult hem tot de druk 8 bar is. Hij slaat pas weer aan als de druk op werkniveau komt.

Hij pompt dus niet constant rond.

Wat betreft die compressor die te koop staat. Mijn budget is momenteel erg laag om dit te realiseren. En ik wil op een zo goedkoop mogelijke manier het airbrushen ontdekken. Kan de set van mijn oompje lenen. Alleen zijn compressor heeft hij zelf te veel nodig.

Laatst bewerkt door een moderator:
wat je wil gaat prima, de originele herrie unit eraf, en een koelkast compressor erop.
dan gebruik je de originele afslag en beveiliging om in en uit te schakelen.

wel een olie/vocht afscheider monteren.

Is er ook nog een bepaalde voorkeur van koelkast type? HOe groter hoe beter? Of maakt dit niks uit?

nee zijn allemaal dezelfde compressors zowat.

let wel, oude motor eraf, nieuwe eop, zodat je nog de beveiliging en overdruk ventiel van de compressor behoud !!
ook de stroom van de originele drukschakelaar gebruiken

Gerard Bedankt >.....!!!!

Geweldige link...

En het was idd mijn bedoeling om verder alles te gebruiken...

Zodra als ik een goede koelkast pomp heb gevonden zal ik hier een klein verslagje maken.. Misschien dan handig als sticky voor de andere forumleden.

Back