Aanschaf 3D electro kist

@han,

hoe worden de vleugels bij de romp gehouden?, met elastieken o.i.d.? en ik ben ook wel benieuwd naar het landingsgestel, hoe ziet dit er uit?, ik zie het namenlijk niet op de foto`s, want ik hoop niet dat het gewoon 2 stangetjes zijn, want dan bestel ik gelijk een CF LG mee :D

ik houd het nu denk ik toch bij de edge van HC, omdat ik nu voor het bedrag van de lege kist van EF een complete kist van HC heb..

hou alles wel goed in de gaten dan..
Ik had ook een UH yak 55 (58") en ik heb een van de vleugelbevestigingsschroeven over getrokken in de lucht! (was wel tijdens een redelijk "belastend" figuur voor het airframe :rolleyes:) kwaliteit zit em in de kleine dingen..
Verder kan ik je wel vertellen dat op het vliegen zelf absoluut niets aan te merken viel..

ik zal er bij de bouw natuurlijk wel rekening mee houden dat het een ``china`` product is, dus eerst alles goed bekijken, testen en waar nodig bijvoorbeeld een glasmatje plakken.

Zo even wat plaatjes.
Tipje!! heb 4 gleufjes in de kap gemaakt, zo past de kap altijd.
Sluit die prexies aan op de spinner.
1002426ou0.jpg

totaalplaatje.
1002414dp4.jpg

Het inwendige.
1002415tk7.jpg

Het mooie landingsgestel met mooie wieltjes. De kapjes zijn er bij mij af ivm met ruwveld.
1002417ba2.jpg

grijze schroef is de vleugelbevestiging geen elastiek dus.
1002416oi3.jpg

Plankje 4mm populierentriplex tussen landingsgestel en romp.
Anders breek die er snel uit. (ervaring) is enig minpuntje.
1002418rx1.jpg

Servo in vleugel.
1002419hv4.jpg

De ingekorte motorsteun. Ivm asbreuk.
1002425bi6.jpg

Mijn vlieggewicht is nu 1150 gram. Al twijfel ik een beetje.

Groeten Han.

Je hebt nog mazzel.
Van af morgen ga ik zelf weer bouwen.
En denk dan niet dat ik dan nog tijd heb voor zoiets.

Succes Han.

nu ik vandaag mn shocky heb ingevlogen ben ik echt helemaal into 3D :D
ik hoop dathij snel weer op voorraad is..

Misschien is dit een leuke optie?

e-flite-extra-260-480-arf

eflite_extra_260_480_a.jpg

Ca81318.jpg

Ik heb deze zelf en het is een erg prettig vliegend kistje. Ik ben geen 3D piloot, maar het kistje kan het. Vlieggewicht, als je 'm goed bouwt, ligt rond de 700 gram. Hij vliegt neutraal, weinig couplings, en goed strak.

Ik weet dat www.mcmodelbouw.nl er nog 1 heeft liggen, de prijs is ook alleszins redelijk, rond de 120 euro.

Qua schema vind ik die ook nog eens pakken mooier dan het kistje uit dit topic..

Laatst bewerkt door een moderator:
mike, ik had de edge in de zomervakantie besteld, maar geannuleerd omdat hij op backorder was.
en nu is hij nog steeds op backorder!, maar als 10 weken ofzo.
ik ga voortaan alleen nog dingen kopen daar wat op vooraad is, lijktme vel beter.
de edge is wel een hele mooie kist.

Back