De Anet is een kopie van de Prusa, alle onderdelen die op de Prusa zitten kan je ook op de Anet zetten.
Maar ik was niet tevreden over de resultaten van de Anet, ik heb dagen zitten caliberen en afstellen en ik kreeg hem niet naar mijn zin.
Ik heb ooit een een XYZ daVinci printer gehad dus dat was een beetje mijn referentie.
Ik heb voor 60 euro aluminium profielen gekocht, voor nog eens dat bedrag geleidingen en bevestigingsmaterialen.
Een ander printbed (30x30cm), een andere sturing (Arduino Ramps) en een andere printkop, een E3D hotend met bowden aansturing om de printkop zo licht mogelijk te houden.
Na wat dagen afstellen en calibreren print hij nu perfect.
ik heb de Anet goedkoop kunnen kopen, geloof 100 Euro en ik heb er voor 200 euro aan verbouwd.
Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik de Creality CR10 kopen, voor 400 Euro bespaar je je een hoop werk.
Je zal moeten calibreren en testen, ook als je overstapt naar een ander filament moet je al weer experimenteren.
Het rare is, nadat mijn printer eindelijk goed was heb ik er bijna niks meer mee geprint, ik heb nu meer behoefte aan een frees.
Als je voor een CR10 gaat kijk dan eens op Ebay.de
Ze staan er al vanaf 180 Euro.
Wel opletten dat ze uit Duitsland geleverd worden en niet uit China.
DIt is wel een betrouwbaar adres.
https://www.ebay.de/itm/Creality-CR...hash=item2ab1861fcf:m:mMp7uPi28FZIpqCzFZpXzlQ
GJ