Aanschaf FPV set | TX & RX

Nope nog niet binnen. Ik heb tracking en hij is volgens mij sinds vandaag in Amsterdam, maar hij is in Beijing opengemaakt voor vertrek o.i.d. Ik moet het doen met vertaald chinees naar engels..

Ik moet ook nog mijn tx module en rx voor mijn nieuwe zender binnenkrijgen dus kan sowieso nog niet echt aan de slag, maar die verwacht ik nu ongeveer ook wel.

Daarnaast wacht ik met fpv ook nog even op een nieuw frame, heb nu een 450 clone frame liggen, maar heb stiekem toch de reptile 500 besteld (nu zullen alle tbs vliegers boos worden), maar ik ga (nu nog) niet voor perfectie, dat kost me te veel. Zo kan ik alvast vliegen en langzaam alles verder opbouwen.

Ik heb verder veel gehad aan het BTgoggles topic, ga eerst ook vanaf een schermpje vliegen voordat ik overstap op een bril.

^ Inmiddels setje binnen, nu even uitzoeken hoe ik het aan ga sluiten. Heb ook nog geen goede camera eigenlijk. Heb de 720P wingcam van hobbyking want was eerst van plan de BT goggles set compleet na te maken, maar twijfel nu of ik een losse cam wil kopen of mijn gopro als cam wil gaan gebruiken.

Vandaag eerst even de set aan de praat krijgen. Heb ook mijn zendermodule en ontvanger binnen, dus heb eerst mijn quadcopter opnieuw opgebouwd en uitgeprobeerd.

Wil graag de M800 monitor met wat kleine spulletjes gaan bestellen bij foxtechfpv.com. Welke verzendmethode heb jij gebruikt en wat moest je bijbetalen? EMS gaat blijkbaar niet, DHL en TNT blijven dus over...voor dat geld (36 Eurootjes ongeveer)

Laatst bewerkt:
Ik heb nu ook mijn sony 600 camera binnen, maar hoe sluit ik hem nu aan op mijn VTX? Welke kleur bij welke kleur?

Laatst bewerkt:
Durf ik niet te zeggen, die van mij was gefrituurd, maar als je hem aangesloten hebt zou ik graag weten hoe je het hebt gedaan ;)

Zal wel 2x massa (Groenig/Zwart) zijn 1x video out (Geel) en voeding (+12V) (Rood).

Meet maar na.

Groenig en zwart zullen wel beide aan massa liggen. Even spoortjes volgen op de print kan denk ik ook wel.

Op je Tx is
Groen & Wit audio.
Geel Video in
Rood + (12V)
Zwart Min.

Normaal gezien zit het zo. Check toch maar even de manual voor ik het gedaan heb ;)

Heb ik weer, door mijn haastige gedrag mijn VTX kapot gemaakt :( Er is een klein blokje van het board afgevlogen, betekend dit nu dat hij de prullenbak in kan? Of kan ik het er gewoon op solderen of eventueel een nieuw blokje op solderen?

Op je voorgaande foto mis je die ook al.
Denk dat het een diode is maar kan het zo niet goed zien.
Zo ja. Dan wel eVen op de polariteit letten.
Kan je er niet bij dan gewoon met een koper adertje het volgende dichtst bijzijnde punt zoeken waar je wel bij kunt.

Ik heb de VTX laten solderen bij de elektrowinkel. Nu brand het lampje weer, maar het is mij nog steeds niet gelukt om beeld te krijgen. Weet iemand misschien wat ik fout doe? Ik heb verschillende combinaties geprobeerd.

Zou hij dan toch kapot zijn? Ik heb de diode er weer af gesoldeerd en het lampje brand op de VTX werkt nog steeds.

Stomme vraag misschien, maar heb je al op een TV getest?
Probeer eerst de camera direct op je TV, als dat werkt, dan camera pas op je vTx, en verschillende kanalen proberen.

Bedankt voor de tip. Ik heb zojuist ontdekt dat de ingebouwde microfoon van de VTX het wel doet, maar op mijn andere tv doet hij helemaal niks? Ik wilde ook de camera direct aansluiten op de tv maar ik weet niet welke aansluiting ik daar voor nodig heb.

Om de camera op je TV te testen kun je de gele (of video) en de zwarte draad verbinden met een tulp stekker, video draad naar het "pikje" en zwarte draad naar de 4 lipjes verbonden. Deze stop je dan in de meeste TV's in de "composite" gele aansluiting. (niet te verwarren met "Component" Deze zijn Rood, Groen en Blauw)
De audio kun je dan in de rode of witte tulp aansluiting doen van dezelfde composite ingang

Volgens mij is het een BNC aansluiting, maar hoe kan ik dit omvormen naar een VGA aansluiting? Het liefst zonder alles los te knippen.

Om de camera op je TV te testen kun je de gele (of video) en de zwarte draad verbinden met een tulp stekker, video draad naar het "pikje" en zwarte draad naar de 4 lipjes verbonden. Deze stop je dan in de meeste TV's in de "composite" gele aansluiting. (niet te verwarren met "Component" Deze zijn Rood, Groen en Blauw)
De audio kun je dan in de rode of witte tulp aansluiting doen van dezelfde composite ingang

Bedankt voor de reactie, ik heb het zojuist geprobeerd maar ik krijg geen beeld. Betekend dit dat hij kapot is? Of moet ik de camera ook voeden met een accu?

Uiteraard moet je camera wel stroom hebben!!
Pas wel op met het voltage, je moet geen 12v op een 5v camera zetten bijvoorbeeld.
Alle (de meeste) FPV apparatuur kan alleen maar omgaan met composiet signaal
Nu kun je volgens mij gewoon een tulp aan de camera hangen en werkt het ook, want het lijkt erop dat dit het zelfde signaal is.. Dubbelcheck dit wel even voordat je je TV om zeep helpt

Edit:
Ik lees net dat BNC het hetzelfde signaal is als composiet, maar dat de connectoren wat nauwkeurigere impedantie hebben, dit is voor FPV niet -heel- boeiend, je zult er in ieder geval niks mee opblazen.

Back