Aanschaf Heli, beginner

Koop in ieder geval wel goed materiaal, ik heb een Trex maar een copterX is ook een prima ding voor niet teveel. Bij ons op de club hebben inmiddels een stuk of 5 man zo'n ding.

Jou Trex was ook eerst een HK450, zo zie je dat ombouwen naar een Trex altijd kan. Als je crashed kun je er gewoon vervangingsonderdelen er op zetten.

Sterker nog,

Het landingsgestel en de staart zijn nog steeds HK450 :) Hopenlijk komt de noodzaak niet om deze te vervangen :)

Misschien een apparte vraag, maar ik ben vandaag wezen kijken voor een simulator.
Nou heb ik zelf gevlogen met de Phoenix 2.0. moet zeggen, het komt (volgens een piloot ook) erg realistisch over... Maar weet iemand of er een zender ofzo bijzit? of is het meestal de bedoeling er je eigen zender op aan te sluiten oid? Kan er niets over vinden..
Ik heb overigens mn oog een beetje ( voor zover dat kan :P) laten vallen op de Trex 500.. wat zijn daar de cons en pro's van? Voor zover ik weet is het een stabielere heli, maar zijn de "crashkosten" wel wat hoger.. Ik moet zeggen dat ik nog zit te zoeken naar een beetje "goede" en bekende merken, ben er wat heli's betreft niet in bekend..

Groeten,

Ruben

Misschien een apparte vraag, maar ik ben vandaag wezen kijken voor een simulator.
Nou heb ik zelf gevlogen met de Phoenix 2.0. moet zeggen, het komt (volgens een piloot ook) erg realistisch over... Maar weet iemand of er een zender ofzo bijzit? of is het meestal de bedoeling er je eigen zender op aan te sluiten oid? Kan er niets over vinden..
Ik heb overigens mn oog een beetje ( voor zover dat kan :P) laten vallen op de Trex 500.. wat zijn daar de cons en pro's van? Voor zover ik weet is het een stabielere heli, maar zijn de "crashkosten" wel wat hoger.. Ik moet zeggen dat ik nog zit te zoeken naar een beetje "goede" en bekende merken, ben er wat heli's betreft niet in bekend..

Groeten,

Ruben

Je moet voor Phoenix je eigen zender aansluiten. Ondertussen is er versie 2.5 van de simulator.

Mijn eerste CP heli was een TREX 500, maar alhoewel ik redelijk kon vliegen op de simulator, was het echte werk toch net iets anders. Ik vond de grootte van de 500 te intimiderend en het is dan ook 2 maal helemaal mis gegaan. Ik heb toen naar autopilots gekeken, maar uiteindelijk beslist om een 450 pro te kopen (een heel stabiel toestel, maar door het lagere gewicht meer windgevoelig dan een 500). Dit was uiteindelijk het beste dat ik kon doen : met deze heli heb ik veel geleerd op korte tijd, en nu gebruik ik de 500 zonder problemen. Nieuwe dingen probeer ik nog steeds eerst op de 450 pro. Niet dat ik ondertussen een expert geworden, maar ik kan nu zonder vrees vrij rondvliegen.

ook bijna beginner

ik vlieg al een tijdje rond met een dubbelrotor lama.
en wil graag iets anders proberen ,wie geeft mij de gouden tip??:confused:
Ik herhaal wat ik altijd zeg, koop een leuke FP (100 euro ). Vlieg daar een periode mee, kun je dan hoveren, 8tjes. Gefeliciteerd en door naar een 500 size of groter. Kun je gewoon doen in een tuintje, woonkamer. Plastic blaadjes, wel natuurlijk eerst de zender aan etc. Lees het boekje en het is vrij duidelijk.

Waarom eerst die FP, dingen blijven leuk om af te raggen dus niet echt weggegooid geld. Kunt ze ook aan iemand geven die je wilt infecteren met het helivirus. Investering is minder hoog, heb je na 1 week genoeg van die crashes, rondslingerende onderdelen en schroefjes die je amper ziet dan valt het mee. Koop geen copterx of andere vage merken. Die maken het leren echt niet makkelijker en op de lange termijn alleen maar lastiger/duurder. Wie weet is er wel iemand op de vliegclub in de buurt die een FP voor een prikkie weg wilt doen?

Plus een 450 kan je nog redelijk in je woonkamer kwijt om te hoveren.

Iedereen die dit doet of wil gaan doen wil ik adviseren toch eens even 2 of 3 en misschien wel 4 keer na te denken. Als je met een 450 met je rotors ergens tegen komt en ze breken af dan vliegen de stukken je om je oren dus levens gevaarlijk!!!! En zeker een beginner moet zulke toeren echt niet in zijn hoofd halen.

Ik zou als beginner adviseren koop een esky fp 2 voor 114 euro investeer in een paar lipo's , Je hebt er dan ook fms bij die je met je esky zender kan vliegen op je pc. kruis eronder en oefenen.

9 van de 10 kleine crashes is gewoon bladen weer uit vouwen en vliegen maar. de onderdelen zijn makkelijk te vervangen en goedkoop. En heb jedeze heli onder de knie dan gaan uitkijken naar een 450 ofzo.

Ben ik mee eens .
Een 450 binnen hooveren heb ik ook al gedaan en ik kan uit ervaring vertellen dat je dat beter niet kunt doen .

Back