Aanschaf heli voor beginner

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier doordat ik gek ben/lijk te worden op het vliegen van helikopters.
Ik heb vroeger veel rc auto's gehad van Corally en ook nog wat gevaren.
Op het gebied van vliegen ben ik helemaal nieuw, vandaar dat ik graag een beroep wil doen op jullie advies/gebruiks ervaring :D

Ik heb sinds een maandje een 3 kanaals Syma S107 en daar heb ik veel lol van, maar ik begin nu toch al te merken tegen beperkingen aan te lopen.
Eigenlijk wil ik overstappen op een 4 kanaals helikopter.

Ik heb ongeveer 100 euro om te besteden, wil er toch wel een tijdje mee doen, moet niet al te snel kapot gaan, en wil er met weinig wind buiten mee kunnen vliegen.
Moet ik dan een Co Axiaal of Fixed Pitch nemen? en met of zonder Gyro?

Ik heb hier al veel negatieve ervaringen gelezen over E-sky, dus die valt of lijkt me, toch?
Zelf had ik al wat rond gekeken en zelf leek me de Exceed RC 2.4Ghz WarHawk 300 4-Channel Radio Remote Control RC Helicopter RTF Co-Axial - 100% Ready-to-Fly w/ Lipo Battery (Comanche Blue) wel wat.

Maar ik hoor graag jullie reacties!

Groetjes Gerard

Hey

Kijk eens rond naar een Blade mCX of mSR of een Nine Eagles solo of solo pro!
Niet kapot te krijgen!

Groeten

idem ik heb ook een solo pro, de deluxe koffer kost iets meer dan 100 euro en dan heb je.

alu koffer waar alles netjes in kan, 2 batterijen, lader voor in het stopcontact voor 2 batterijen tegelijk, reserve rotorbladen.

je kan natuurlijk ook niet de delux versie kopen maar dan moet je je batterijtje herladen via je zender en dat vreet batterijen van je zender.

er zijn ook andere merken die gewoon een solo pro zijn met hun naam op, zoals revell proto max, robbe nano arrow, merlin tracer 90.

Edit: ik vind dat je met een 4ch coax teveel moet inhouden, altijd kans op een bladestrike etc etc en buiten willen ze ook niet echt vliegen tenzij je een grotere neemt en die kan je dan weer moeilijk binnen vliegen. een FP kan je echt met de sticks bangen wat toch wel eens plezierig is en ze kunnen weer net iets beter buiten als een coax, wel enkel bij een licht briesje.

ik zou toch wel voor een FP gaan, van diegene die het meest bekend en gebruikt zijn zijn de Blade mSR, Walkera CB100 en Nine Eagles solo pro op dit moment, de nieuwe T-Rex100 is een nieuwe heli die veelbelovend lijkt, maar is voorlopig nog niet te krijgen. Dit zijn helis die maar een beetje groter zijn dan jouw syma s107 met een 45° flybar waardoor ze nog altijd heel stabiel zijn

een 90° flybar is minder stabiliserend en dus weer ietsje gevorderd.

ik zelf ben ook van een 3 kanaals naar een FP gegaan en dat is zeer goed te doen, mijn volgende stap is een goede zender (DX6I) met een goede sim (phoenix) en als ik klaar ben een CP heli :)

het ligt eigenlijk heel persoonlijk, wil je meer buiten of toch ook regelmatig binnen, wil je een grotere uitdaging, hou je van sleutelen/modden/repareren van je heli.

(amai ik word altijd enthousiast als ik een beginner kan helpen... zie wat een tekst)

Laatst bewerkt:
Allemaal bedankt voor het advies! :D
Hier kan ik wat mee, ik dacht dat een FP meteen al wat te hoog gegrepen zou zijn, maar het is dus goed te doen begrijp ik!
De gegeven modellen ga ik eens goed bekijken, zijn er in deze groep van 3 nog tips/moelijkheids verschillen etc. etc.??

@ Ron bedankt voor de tip (had hem al gelezen, maar toch bedankt!)

Groetjes Gerard

ja zo te zien exact hetzelfde.

Kijk eens voor een solo pro V2 op ebay. Kun je hem nog goedkoper aankomen met wat zoek werk.

Toen ik die van mij kocht had ik de heli incl een lader voor 2 lipos en 2 lipos voor 77 euro.

yup het lijkt dezelfde te zijn. wauw nog geen 80 euro voor de delux set, wel lijkt de inhoud van de koffer iets anders, mijn heli lijkt nog iets meer naar de zijkant geschoven en dan zit ertussen nog ruimte voor 2 batterijen, maar de heli en zender lijken helemaal dezelfde (buiten de kleur)

Iedereen bedankt voor advies :D
Na veel wikken en wegen, ga ik voor de Nine eagles pro!

Het valt niet mee te kiezen, er is eigenlijk te veel aanbod :wink:

Back