aanschaf hulp met keuze heli

• Topicstarter Topicstarter mamavanryan
  • Startdatum Startdatum
M

mamavanryan

Guest
hallo allemaal,

ik ben van plan een heli voor mijn zoontje van 7 aan te schaffen. ik heb gemerkt dat hij dit echt heel interessant vind en het allerliefste wilt met zijn verjaardag.
ik heb een vliegtuigje gekocht en we zijn aan het oefenen en zoonlief doet het nog beter dan mama ha ha.
ook denk ik dat hij hier echt zijn hobby van wil maken.
nu is de vraag, welk model is goed om mee t beginnen? heb een paar puntjes.

het is voor buiten!
beetje goed chrash bestendig materiaal dus geen schuim.
goed stabiel, we doen het wel samen maar eens zal ie alleen willen vliegen.
prijs tot de 150 euro.
we hadden al zitten kijken naar de big lama 4...

wie heeft er een suggestie?
alvast bedankt!

bedankt maar die is voor binnen. ik zoek er 1 voor buiten.

Beste mama,
wat ik u misschien kan meegeven; als uw zoontje van 7 geinteresseerd is in heli vliegen, kan ik hier aan toevoegen dat het een fantastische hobby is.
Vooral ook de technische kant van de zaak is heel interssant.
Gezien zijn leeftijd denk ik dat de beste aankoop een coaxiale heli is, dwz als je de heli bekijkt heeft deze twee hoofdrotorbladen boven elkaar met ongeveer 4 à 5 cm tussenin.
Dit toesteltje vliegt vrij makkelijk en stabiel, en om de eerste stappen te zetten makkelijk aan te leren, en ze zijn vrij aardig schokbestendig, maar ook weer niet oneindig.
De lama, denk ik, is kwetsbaarder dan de heli's met een gestroomlijnde kap, dus?
Bedenk wel, het is en blijft een speeltje met toch wel een beetje risico gezien de draaiende delen op het toestel.
Als hij deze heli ECHT onder de knie heeft, en zijn interesse is er nog steeds, dan kan hij overstappen naar de echt modelheli.
Opgepast probeer dit niet op eigen houtje, dit behoort niet meer tot speelgoed, en wordt ook een stuk prijziger. Aan te raden is dan uw zoontje in te schrijven in een helimodelclub in uw buurt, waar hem dan een instructeur wordt toegewezen die hem met raad en daad bijstaat. DENK NIET dat als hij dit toestelletje onder knie heeft dat dit met de grotere (lees echte modelheli) ook zo zal zijn. Dit is weer heel anders en vergt meer kunde. De instructeurs leren hem alles, beginnend met vliegen, en afstellen van de heli in de zender. Een aanvraag tot lidmaatschap in een club heeft meestal snel een wachttijd van 1 à 2 jaar. Dus morgen inschrijven en zeer regelmatig met de zoon naar de vliegclub gaan, zodat ze juliie vrij vlug kennen, en zo wordt zijn honger alleen maar gescherpt en gaat hij, en jullie trouwens ook, een fantastisch tijd tegemoet waar uw zoontje zijn tijd steekt in een mooie en vooral ook technisch hobby.
Mijn zoon is voetballer en wil van geen modelvliegen weten, ik vindt dit zeer jammer, maar ja ieder zijn interesse dan maar.
In Muizen bij Mechelen is een zeer goede modelbouwshop Albatros, of Beveren EP-FUN
waar je terecht kan.

Mijn e-mail; Rypens.Freddy@telenet.be laat maar een keertje iets weten hoe het verloopt. Veel succes.

Bekijk even op de websites van deze winkels, je vindt er alle maten gewichten en prijsklasse.

grtz

thanx, heb iddd al geleerd dat een coaxiale beter is om te beginnen.
ook heb ik al een vliegclub aangesproken bij ons in de buurt. ik ben een alleenstaande moeder en zou het fantastisch vinden als ik op zondag of doordeweekse avonden lekker met hem kan gaan vliegen daar.Eindelijk een leuke hobby voor hem, mijn zoon heeft helemaal geen interesse in voetbal of judo en is meer technisch ingesteld en is nu zo enthousiast dat ik zeker weet dat hij dit wilt!

welke club heb gecontacteerd??

vliegclub ZMVC
Zwaluwse Model
Vlieg Club
in terheijden, ben ook nog verder aan het zoeken, zie er meerdere omg breda

sorry zie de namen nu pas staan ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
kan iemand mij ook vertellen of ik moet beginnen met 2,3 of 4 kanaals, of maak dat helemaal niets uit???

Gewoon heel hard "HELP" roepen, dan komt er vanzelf wel een aardige moderator.
Hij helpt je vast wel verder.
succes, met de hobby en zoontje.
Groetjes Ton...

help! ............haha, kan iemand mij helpen met deze topic te verplaatsen naar de goede plek?
Gewoon heel hard "HELP" roepen, dan komt er vanzelf wel een aardige moderator.
Hij helpt je vast wel verder.
succes, met de hobby en zoontje.
Groetjes Ton...

gooi er maar een slotje op.........open wel ene nieuw topic op de goede plek.

goedemorgen, bedankt allemaal ;)

iddd nog steeds geen keuze gemaakt, hoor van iedereen wta anders. de een zegt een big lama ( wil voornamelijk buiten vliegen) de ander zegt weer een walkera........als mijn zoon deze enthousiasme blijft houden zal ik er ook in mee gaan en kan hij met de jaren mee de heli modellen opbouwen, maar voor een beginnetje even hulp aub.

ook heb ik van de vliegclub gehoord dat er een minimale leeftijd van 14 jaar is.....is er dan geen enkele club/vereniging ofzo die mijn zoontje kan leren vliegen en hoe hij met de heli om moet gaan?
wil het meteen op de goede manier doen, want het is echt als hobby bedoeld waar hij in wil groeien.

als hij wil beginnen met heli vliegen zou ik de 4 kanaals Esky Co comanche nemen, een leuke heli voor het begin met alle kanalen, en als ie een keer omvalt ofzo blijft de schade beperkt tot hooguit 1 euro, hij is bij mij ooit eens vanaf 100 meter naar beneden komen klappen, en voor 1.50 euro schade ( 1 stukje landingsgestel en 1 rotorblad) zelf is mijn intresse doorgegroeid en heb nu een brandstof Raptor 30 heli, maar die comanche is echt een aanrader, buiten kan met windstil.

wil hij een vliegtuig: de multiplex easystar, zeer makkelijk te vliegen heb ik ondervonden op de vliegclub, ik wil hem zelf ook, heb alleen nog geen goed adres gevonden .....

voor de rest zou ik hem eerst eens achter de simulator zetten, kijken of hij er gevoel mee heeft, zelf heb ik ondervonden dat een goede simulator een hele hoop € uitspaart, eerlijk waar!

ik vlieg Realflight G4

MvG Bart

Back