aanschaf hulp met keuze heli

• Topicstarter Topicstarter mamavanryan
  • Startdatum Startdatum
Bij ons op de club is de minimum leeftijd om alleen te mogen vliegen ook 14 jaar. Kinderen die nog geen 14 zijn mogen ook vliegen, maar altijd onder begeleiding. Vanaf 14 jaar kunnen zij dan hun brevet halen en vervolgens alleen vliegen.

Tja, er is veel te koop en iedereen heeft er zijn mening over, kan me voorstellen dat het niet simpel is. Je zoon is nog jong dus ik zou kiezen voor iets waarvan de kosten niet te hoog oplopen.

tja... als een heli crasht kost het altijd geld, een vliegtuig is een anders verhaal, maar de comanche is een van de goedkoopste bij aanschaf en schade -> veel onderdelen verkrijgbaar

goedemorgen, heel erg bedankt voor de reactie!!

ik gaeens kijken naar die heli.
aanschaf maak niet uit hij wilt het graag, reparaties zullen er genoeg volgen, dat begrijp ik;)

wat betreft de vliegclub: ik wilde samen met hem leren vliegen, maar omdta wij leken zijn hadden daar graag hulp bij gehad. en het is leuk als hij er echt in kan groeien en een echte hobby heeft om ook mee weg te gaan. zal eens wta meer vliegclubs opzoeken.

ps....heb je aan een vliegtuig minder snel schade dan??

Over het algemeen heb je aan een vliegtuig minder schade, ja. Een vliegtuig zit nu eenmaal eenvoudiger in elkaar.
Bij een onzachte landing met een vliegtuig kan het zijn dat landingsgestel en propellor kapot zijn, maar da's eenvoudig te repareren, eventueel te vervangen. Bij een heli zit er een hele mechaniek aan de rotor, als je daar iets mee raakt is er vaak in het hele mechaniek schade.

Is inderdaad een goeie om naar meerdere vliegclubs te gaan kijken/informeren, goed advies is gratis en je vindt er vast één waar jullie je goed voelen!

Over het algemeen heb je aan een vliegtuig minder schade, ja. Een vliegtuig zit nu eenmaal eenvoudiger in elkaar.
Bij een onzachte landing met een vliegtuig kan het zijn dat landingsgestel en propellor kapot zijn, maar da's eenvoudig te repareren, eventueel te vervangen. Bij een heli zit er een hele mechaniek aan de rotor, als je daar iets mee raakt is er vaak in het hele mechaniek schade.

Is inderdaad een goeie om naar meerdere vliegclubs te gaan kijken/informeren, goed advies is gratis en je vindt er vast één waar jullie je goed voelen!

oke dta is dan iets om goed over na te denken, aangezien ik alleen ben met mijn zoon en ik het zelf zal moeten repareren:rolleyes:..........

Misschien is vliegen met een heli wel erg hoog gegrepen , denk ook eens aan een Multiplex easy star als vliegtuig , kost rond de 230 euro inclusief 2.4 zender , en staat garant voor heel veel vliegplezier voor jullie beide . kan wat wind hebben , redelijk crash bestendig , en hier op dit forum is er heel veel over geschreven. Een heli gaat of alleen plezier binnen geven , wil je toch naar buiten , gaat dit heel veel kosten met zich mee brengen. Ik zou het jammer vinden als je dit eerst zelf moet meemaken om dit te bevestigen. Succes met je keus mama

over de keuze nagedacht en idd, begin steeds meer de voordelen van een vliegtuig te zien, mischien beter om daar mee te beginnen. ook ua onderhoud , het vliegen met een vliegtuig lijkt me ook fijner als leek, die heli kan altijd als ie wat gevorderd is. nog een laaste vraag dan mag het topic van mij op slot: zag dat die multiplex van dta soort piepschuim is, is dat niet zo kapot???

Het elapor waar een easystar (EZ*) van gemaakt is, is erg taai en sterk, het is hetzelfde materiaal als de bekende tupperware-dozen, alleen geëxtrudeerd.

Bij een EZ* zit de propellor ook nog eens achteraan, dus die vlieg je ook niet snel stuk bij een brute landing. Over de EZ* praat je best verder in dit topic.

Laatst bewerkt door een moderator:
oke, bedankt allemaal voor de hulp, wat mij betreft ben ik er aan uit! :-D

omdta ik het nog even wil aankijken wat mijn zoon ermee van plan is ( wel of niet blijvend) heb ik na wat googelen dit vliegtuig gevonden. RcMarkt.nl Radiografisch speelgoed,Radiografische Vliegtuigen,Radiografische Boten,Radiografische Auto's,Radiografische Ufo's,Radiografische Helikopters,Radiografische Vliegtuigen Autos Modelbouw Models model - Radiografisch bestuurbare Fires

firestarter.....iemand een idee of het wat is? als blijkt dta de interesse blijft kan ik altijd nog een easy star of iets dergelijks nemen en maak me de kosten niets uit.

Back