Aanschaf kleine 4ch rtf

• Topicstarter Topicstarter Chronoholic
  • Startdatum Startdatum
C

Chronoholic

Guest
Greetings,

Ik ben van plan een leuk vliegtuigje aan te schaffen via conrad.nl

Echter kan ik nooit kiezen, en aangezien er weinig tot geen info over de betreffende vliegtuigen te vinden valt, maak ik maar een topic.

Mijn keuzes:

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

205805_LB_00_FB.EPS.jpg

233081_RB_00_FB.EPS.jpg

205522_LB_00_FB.EPS.jpg

Nou zou ik het liefst kunnen hoveren, de mx2 kan dat geloof ik, de christen eagle weet ik niet (is wel brushless) en de mustang lijkt me onmogelijk, aangezien het geen brushless is.

Toch wat mij aantrekt aan de mustang is dat hij maar 105 euro kost en dat is dus niet zo veel geld voor de electronica en het vliegtuig zelf.3

De christen eagle is lekker klein, en als hij nou zou kunnen hoveren lijkt me geweldig.

Overigens vind ik de mx2 het mooist, helaas is hij 1.2m breed.

Iemand tips, opmerkingen of aanradingen?

Groetjes, Alex

P.s.

Het lukt mij helaas niet de links goed te krijgen.
Indien iemand de info wilt zien van de betreffende vliegtuigen, moet diegene eventjes op conrad de vliegtuignamen invoeren
Van de christen eagle zijn 2 versies, een normale á 155 euro en een brushless á 205 euro.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben je nieuw met deze hobby? Of al ervaren? (Kun je zelfstandig vliegen?)

Greetings,

Ik ben van plan een leuk vliegtuigje aan te schaffen via conrad.nl

Echter kan ik nooit kiezen

Wat komt mij dat bekend voor zeg! haha. Dat heb ik nu ook altijd..

Nou zou ik het liefst kunnen hoveren, de mx2 kan dat geloof ik, de christen eagle weet ik niet (is wel brushless) en de mustang lijkt me onmogelijk, aangezien het geen brushless is.

Los van het feit of er wel of geen borsteloze motor in zit, het kunnen hoveren met een kist is vrijwel grotendeels afhankelijk van het soort toestel.

Allereerst is het van belang om te weten of je buiten gaat vliegen of indoor.

Als je buiten gaat vliegen, kun je het hoveren sowieso wel vergeten met deze kistjes. Daar zijn de motoren te zwak voor.

Daarnaast is de P51 en de Christen Eagle niet bepaal het soort model waarmee gehovered kan worden. Zou je dus een borstelloze motor in die P51 zetten, dan nog gok ik er zo op dat hoveren je niet zal gaan lukken.

Toch wat mij aantrekt aan de mustang is dat hij maar 105 euro kost en dat is dus niet zo veel geld voor de electronica en het vliegtuig zelf.3

De christen eagle is lekker klein, en als hij nou zou kunnen hoveren lijkt me geweldig.

Overigens vind ik de mx2 het mooist, helaas is hij 1.2m breed.

Waarom vind je 1.2m te breed? Of vind je het juist te smal? ;)

Ik denk dat je het beste voor de mx2 kunt gaan. Waarom?

De P51 en de Christen Eagle zijn beide schaal modellen. Zodra je daarmee te langzaam vliegt zal deze over een vleugeltip weg vallen. De mx2 is gemaakt om langzaam mee te kunnen vliegen..

Succes met je keuze in iedergeval :)

ah ja, en linken naar Conrad is vrijwel onmogelijk geloof ik. Je kan de links beter weghalen denk ik.

Ben je nieuw met deze hobby? Of al ervaren? (Kun je zelfstandig vliegen?)

Wat komt mij dat bekend voor zeg! haha. Dat heb ik nu ook altijd..

Los van het feit of er wel of geen borsteloze motor in zit, het kunnen hoveren met een kist is vrijwel grotendeels afhankelijk van het soort toestel.

Allereerst is het van belang om te weten of je buiten gaat vliegen of indoor.

Als je buiten gaat vliegen, kun je het hoveren sowieso wel vergeten met deze kistjes. Daar zijn de motoren te zwak voor.

Daarnaast is de P51 en de Christen Eagle niet bepaal het soort model waarmee gehovered kan worden. Zou je dus een borstelloze motor in die P51 zetten, dan nog gok ik er zo op dat hoveren je niet zal gaan lukken.

Waarom vind je 1.2m te breed? Of vind je het juist te smal? ;)

Ik denk dat je het beste voor de mx2 kunt gaan. Waarom?

De P51 en de Christen Eagle zijn beide schaal modellen. Zodra je daarmee te langzaam vliegt zal deze over een vleugeltip weg vallen. De mx2 is gemaakt om langzaam mee te kunnen vliegen..

Succes met je keuze in iedergeval :)

Bedankt voor je reactie!

Ik heb ervaring met electro boten en autos.
Verder heb ik zon gaar x-twinnetje en een minium.
Ik kan nice vliegen met een vliegsimulator (rollen etc) , en de minium kan ik eindeloos in de lucht houden met perfecte controle.
(ik ben een xbox360 gamer, dus kan perfect met joysticks overweg)

Je zegt dat ik hoveren kan vergeten met deze kistjes.
Heb je het ook over de mx2? er zijn namelijk 2 filmpjes op youtube over de mx2, in 1 ervan zie je hem verticaal rollen, lijkt mij dan dat je hem wel stil kan houden?

En ik vind 1.2 net te groot voor waar ik wil vliegen (weilandje aan het water net om de hoek van mn huis)
maar als hij langzaam kan, en zelfs hoveren moet dat niet zon groot probleem zijn
Verder begrijp ik dat dit geen beginnerstoestel is, maar dat is de minium ook niet, en ik was toen een beginner.
Ook heb ik geen zin om nog meer 'tussen' toestellen te kopen om te leren, dat doe ik wel met de sim.

Mvg, Alex

Laatst bewerkt door een moderator:
als ik dat zo lees,, dan is die mx-2 wel veruit de beste,,

nouja alleen ff afgaand op de beschrijving, maar je kan er iig meer mee dan gewoon vliegen, een goed toestel om ook nog verder te gaan,

of heb ik dat mis?

als ik dat zo lees,, dan is die mx-2 wel veruit de beste,,

nouja alleen ff afgaand op de beschrijving, maar je kan er iig meer mee dan gewoon vliegen, een goed toestel om ook nog verder te gaan,

of heb ik dat mis?

ik denk dat je wel gelijk hebt, zo denk ik er ook over in ieder geval

Heeft er niet nog iemand een goeie suggestie?
Ik vind conrad maar beperkt.
En zoek eigenlijk een iets kleiner rtf brushless kistje voor ongeveer 200 euro.

groetjes

bedankt voor je link, die site kende ik nog niet

ik kwam deze tegen, dit lijkt mij wel wat;

RC World BV :: RC Vliegtuigen :: Electro :: Vliegtuigen met Electromotor :: ART-TECH6701

neem aan dat deze alles kan?

Misschien kan het vliegtuig alles kan maar jij niet.
Koop nou eerst eens iets waar mee je kan leren vliegen. Alles wat je tot nu toe op genoemd hebt zijn nou niet echt beginners kisten.
Het wordt misschien wel vaker gezegd maar je moet eerst kunnen lopen voordat je gaat rennen.
Ga eerst maar eens wat vliegervaring op doen met een trainerskistje en ga dan eens over op een 3d kistje. Dan kan je voorzichtig aan beginnen met wat te hoveren.
Ik kan je vertellen dat het niet mee valt om een kist te hoveren en te torquen. Het heeft mij ook wel wat tijd gekost voordat ik dit door had.
Ik heb al eens een clubgenoot met meer dan 10 jaar vliegervaring met mijn kabriolin laten vliegen omdat hij meende dat ie de kist ook wel effe in een hover zou hangen. Deze hangt echt makkelijk aan zijn prop maar na een aantal vluchten heeft hij het toch maar opgegeven.
Ik wil daarmee zeggen dat je het echt niet zomaar leert.

@Chronoholic:

Je woont in Wormer, dus weilanden ten overvloede ;) Dus 1.2m kist moet op zich geen probleem opleveren... (ik ken Wormer, kom zelf uit Zaandijk).

Wat dat torquen, verticaal rollen, dat kan prima met die mx2 (denk er alleen niet te licht over, is nog behoorlijk moeilijk om onder de knie te krijgen).

Ik gaf alleen aan dat je dat torquen wel kunt vergeten met die christen eagle en die p51.

Succes!
Spijker46

ik denk er niet te licht over.
echter moet eens de eerste keer zijn, en ik maak liever een kist kapot om vervolgens van mijn fouten te leren, dan eerst veel geld uit te geven aan een kist met vliegeigenschappen die ik al onder de knie heb en geen kick uit krijg.

weet er niemand een kleine rtf 3d kist?

ik denk er niet te licht over.
echter moet eens de eerste keer zijn, en ik maak liever een kist kapot om vervolgens van mijn fouten te leren, dan eerst veel geld uit te geven aan een kist met vliegeigenschappen die ik al onder de knie heb en geen kick uit krijg.

ik ken dit..zo was ik een paar jaar geleden ook.maar wilde er ook niet te veel aan uit geven. dus,maakte de fout om goedkope vliegtuigen met slechte vliegeigenschappen met goedkope spullen uit te rusten die niet optimaal functioneerde waardoor het vliegen nog moeilijker werd (gaf wel spanning ,mijn hard klopte vaak in mijn keel) vooral toen ik telkens crashte..

nu koop ik alleen maar goed spul en gaat het vliegen weer te makkelijk,

Weet alleen niet wat jij als klein aanziet, RTF zeg je? als in compleet volledig met zender en ontvanger en niets meer aan te doen? Vrees dat je ergens in de verkeerde vijver zit te vissen.

De meeste 3D kisten die ik ken zijn maximum ARF maar nog geen RTF tegen gekomen. Toch niet de die-hard 3D kisten.

Stevo

Weet alleen niet wat jij als klein aanziet, RTF zeg je? als in compleet volledig met zender en ontvanger en niets meer aan te doen? Vrees dat je ergens in de verkeerde vijver zit te vissen.

De meeste 3D kisten die ik ken zijn maximum ARF maar nog geen RTF tegen gekomen. Toch niet de die-hard 3D kisten.

Stevo

ja precies dat is het probleem, arf vind ik zo duur, natuurlijk heb je er wel wat aan om die onderdelen te hebben.
Maar ik heb simpelweg niet genoeg tijd en wil gewoon rtf'en

Dan vrees ik dat het feest niet doorgaat, duur? wat noem jij duur? Als je echt een 3D toestel zal willen aanschaffen zul je toch wel met een beetje geld over de brug moeten komen (zelfs een toestel als een indoorshoky kan al tot 200 Euro kosten)

Nope, denk dat je de verkeerde hobby gekozen hebt als het niet al te veel mag kosten:D

Stevo

Back