Aanschaf micro electro heli - walkera?

Beste heli vliegers,

Ik ben van plan om eerdaags opnieuw een micro heli aan te schaffen, een rtf parket.

Ik heb een paar jaar geleden een hummingbird fp gehad, dit was echter alleen de Heli zonder bijbehorende elektronica. Dit heb ik later er wel bijgekocht van het merk Esky. Helaas was de motorregelaar/gyro/ontvanger al snel defect en is het complete ding al snel in de kast beland. In de tussentijd heb ik wel op de sim nog ervaring opgedaan met heli vliegen.

Nu ben ik van plan om een nieuw parket aan te schaffen, deze zijn tegenwoordig met alle elektronica er bij niet erg duur meer. Ik zie veel heli’s van het merk Walkera. Dit lijkt mij voor een “beginner” een goed merk om mee te proberen. Het probleem is nu echter dat er zo veel types zijn dat ik niet goed kan bepalen wat een recent uitgebracht model is en gangbaar genoeg voor reserve onderdelen. Fixed pitch zou ik ook fijn vinden, maar is geen pre. Zit zelf te denken aan een rotor diameter van 60cm. 2.4 ghz en brushless is denk ik ook wel verstandig om in te investeren.

Hebben jullie tips voor me, en waar mogelijk wat steekwoorden waar ik moet zoeken voor een goede prijs?

Groeten

TIP:

Geen walkera...

Ook geen esky...

sorry voor de mensen die er 1 hebben en er bij zweren, maar de ervaringen op het forum spreken voor zich
Mijn ene walkera heeft constant de meest vreemde kuren, en de gekste dingen komen spontaan los

ik weet niet waar je voor wilt gaan, Coax, Fp of Cp, maar geloof me, met die twee merken is deze hobby niet grappig voor een beginner.

Neus even rond op het forum, dan kom je voldoende bijna gelijke verhalen tegen van mede starters

Succes!

Bedankt voor de tip!

Ik had juist verwacht dat walkera wel een beetje kwaliteit was. Zijn er van kwalitatievere merken ook rtf pakketen beschikbaar?

Ik zit te denken aan FP, CP is trouwens ook het proberen waard. een coax wil ik liever niet, dit vind ik te ver van het normale concept heli afstaan.

zoals reeds aangegeven, koop geenEsky of Walkera rommel
Het forum staat hier vol met posts van mensen die raad vragen omdat die prullen niet goed werken.
misschien best om even erover te denken een simulator te kopen, wat te oefenen en dan een cp te kopen, dan heb je een goed vliegende machine die doet wat hij moet doen zonder dat je 95% van je tijd aan fp moet zitten regelen en afstellen om hem weer vliegend te krijgen

Ik heb walkera mooi zien vliegen, maar de 2 dragonfly's die ik had vlogen bijde niet.
Veel te zwakke staartmotor, luie gyro, en amper power over als et hoverd.
Maar dat is wel al een jaar of 6 geleden..

Mijn walkera 4-3b v3 is echter een enorme uitzondering.
Met enkel wat coax ervaring kon ik hem na 2 packs al redenlijk in de lucht houden.
Deze kleine mug is dan wel maar een cm of 20 rotor diameter. ;)

Ik adviseer je ook een honeybee als je wat groter wil.
Maar van hobbyking kun je al HEEL goedkoop een Trex 450 clone kopen,
denk aan 150 euro als je al een goede zender hebt.
En het schijnt dat CP toch wat stabieler vliegt.
Het enige probleem waar je dan tegenaan hikt, is hetzelfde als mijn probleem.
Namenlijk hoe stel je zon ding in gods naam in/af. :lol:

Een goede sim heb ik gelukkig al. Ik heb de beschikking over een mx 12 gekoppeld aan realflight. een mooie manier van simmen.

Bedankt voor de tips zover!

door middel van een audio kabel icm een ppm tot joystick programma (gedoe, maar als het werkt, werkt het ook goed!)

Back