Aanschaf Multiplex Easy Glider Elektric, wat nog meer nodig?

• Topicstarter Topicstarter skillalot
  • Startdatum Startdatum
Hoi allemaal,
Zelf heb ik nu 2 Easygliders in de lucht.
Ik heb ook met secondelijm en versneller gewerkt.
Geeft geen verkleuring en werkt zeer snel.
Het enige 'nadeel' is dat je van de eerste keer zeker moet zijn dat je alles goed in elkaar zet. Best even oefenen wat je juist gaat doen.
Je kan best CA-safe lijm gebruiken. Moet niet echt maar is zekerder.
Verschuiven gaat niet meer als alles eenk eer tegen elkaar komt.
Als je versneller gebruikt pas dan zeer goed op voor de ontstane gassen. Deze zijn schadelijk.
Ik weet niet wat anderen er mee doen maar in mijn eerste model heb ik de stalen bol die achterin moet geplaatst worden moeten wegnemen omdat ik anders lood in de neus moest stoppen. In het 2e model heb ik hem gewoon niet geplaatst.
Zelf vlieg ik op 3 lipo cellen met een borstelloze buitenloper.
Vluchten van een uur of meer (met thermiek natuurlijk) zijn helemaal geen uitzondering

Waar is die PU lijm te koop, gewoon bij een bouwmarkt?

Gr Sascha

Sadkingbilly,

Dat UHU POR niet zo hard wordt als CA is oa de rede. De constructie moet heel stijf zijn.
En volgens mij wordt UHU POR ook niet aangeraden in de bouwbeschrijving.

skillalot,

PU lijm is te verkrijgen in elke bouwmarkt, let goed op met het gebruiken....het schuimt erg !
Desnoods eerst even een druppel op een blaadje zodat je kan zien hoe het schuimt na een paar minuten.

René

Ik had de stalen bol in de staart ook gemonteerd. Met het eerder door mij beschreven accupakketje moest er toch nog wat lood in de neus!!!! Dus de bol had ik er best uit kunnen laten.
Ik heb wat moeite gehad om de romp mooi recht te krijgen :oops: . Ik zou bij een tweede toestel de twee buisje, waar de besturing door loopt opzij van de romphelften, pas later inlijmen. Op deze manier kun je nog wat bijrichten als dat nodig zou zijn. De staart is n.l. het meest gevoelig voor afwijkingen, al snel zit je een paar mm naast de goede lijn. Omdat de staart ook bij een gebouwd model nog erg flexibel is kun dat dan mooi corrigeren.
Ik heb ook de aanwijzingen in de handleiding gevolgd wat betreft het verlijmen. Je mag toch aannemen dat dit model eerst uitvoerig beproeft is wat betreft de manier van bouwen en lijmen en dat Multiplex toch wel weet wat zij advieseren......

Ik weet het, zoveel mensen zoveel meningen. Soms kan er weer een ei van Columbus ondekt zijn en dan hoor je dat graag.
Je hebt met CA lijm eigenlijk geen tijd, vast is vast, maar het wel de sterktste methode.

Vliegt wel erg fijn hoor dit toestelletje. Op half-gas kun je leuk het veldje rondvliegen en dat ook best lang met 1500 MAh.

Succes en veel plezier met de bouw :lol:

De buisjes voor de stuurstangen heb ik vervangen door koolstof buisjes. Deze zijn sterker en stugger.
Zoals reeds vermeld is dit model zeer gevoelig voor bewegingen van de staart bij het gebruik van de staartroeren
Bij de bouw van de 2e ezg heb ik in de romp ook nog een extra koolstofbuis geplaatst.
Dit gaf een feel stabieler resultaat.

Back