aanschaf simulator

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door corvl, 20 dec 2002.

  1. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    Voor de realflight de luxe cd mail me maar,ik heb zelf een schema voor de ombouw van een (oude) zender naar een "RF game commander" ofwel een zender die werkt op de game poort.is kwestie van de potmeters vervangen.

    Groeten,Jan
    de sim die het minste vraagt van je pc en voor heli nog altijd de beste is is de CSM versie 9,x simulator(30 euro) of de veel duurdere versie 10.
     
  2. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Ik heb zelf onlangs de volgende USB-interface gekocht, werkt toppie met nagenoeg alle flightsims, en zelfs onder Windows XP! Hij maakt van je zender een 7 assige joystick met 6 vuurknoppen en dat voor maar 45 eurotjes! En als je een beetje handig bent kun je ook enkel de geprogrammeerde chip kopen voor 15 euro en dan zelf de interface volgens schema verder in elkaar knutselen. :idea:

    (heb de te grote foto effe zelf verwijderd - LOL :oops: )

    Voor meer info zie:
    http://www.rc-sim.de/berichte/usb_rc_joy_bericht.htm


    Verder ben je op zoek naar wat creativiteit?

    Ga op zoek naar programma's zoals Edonkey, Emule, etc... geef daar de zoekterm "Realflight" in en dan kom je ongetwijfeld alles wat je nodig hebt tegen. Selecteer de gewenste bestanden en laat je PC zo'n 3 dagen aan staan, in ieder geval totdat alles binnen is. Vergeet ook niet de zoekterm "Aerofly" in te voeren, want dan kom je ongetwijfeld ook enkele leuke dingen tegen.

    Creatief genoeg?


    De mazzel,
    Emile 8)
     
  3. Hey Gerard_nl,

    Waneer komen de pakketjes? werkt dat interfaceje ook op graupner zenders? Wat is de prijs?

    een ongeduldige Niels :wink:
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    zit er eigenlijk over te denken alle info vrij te geven, heb te weinig tijd om te knutselen op het moment. :(
     
  5. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Emile,

    Wat bedoelen die duitsers nu met 7 assen en 6 knoppen, ik dacht dat je bij een joystick (via Soundblaster kaart enzo) maar tot 4 assen en 4 knoppen kunt. Ik weet dat ze in duitsland hoog-laag als twee assen zien, maar hoe kom je dan op 7 ( : 2 = 3.5). Ben laatst ook aan het rondsnuffelen geweest en kwam meer van die interessante USB-adapters tegen, zelfs met ingebouwde ijk-routine.

    Hele goedkope (GRATIS) simulator is FMS, zelf kabel maken of gebruik maken van bovenstaande USB-adapter, gamebird etc. Even met google zoeken op FMS RC ofzo.

    Andere aanrader is Reflex www.reflex-sim.de is een demo van te downloaden, dus te testen of het zaakje draaid op je systeem. Zeker geschikt voor Heli simulatie.

    Groetjes,

    Rick
     
  6. Ronald

    Ronald

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    773
    Locatie:
    Hoek van Holland
    bestaat er ook een sim voor schepen??
    (Ik heb een F-14 zender)

    Ronald

    Liever virtueel gezonken, dan .............
     
  7. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Ik heb ook een gamebird, werkt prima. Wat is een normale prijs voor zo'n gameport-USB interface?
     
  8. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    @Rick
    Met die 7 assen worden 7 regelbare kanalen bedoelt.

    De duurdere zenders hebben in het midden meestal 2 schuifkanalen zitten voor bv instelbare flapfunctie. Ook een potmeter bovenop je zender kan als regelbaar kanaal dienen. Ik weet niet of er joysticks verkrijgbaar zijn met meerdere assen (regelbare kanalen). Maar ik zou niet weten waarom niet?

    De 6 schakelfunkties worden meestal gebruikt voor landingsgestel en dergelijke.

    De Gamepoort interface van Ripmax (www.ripmax.com) is ook zeer goed, waarbij je super gemakkelijk alle kanalen kunt toewijzen. Voor diegenen die dit niet in hun zender kunnen.

    Verder voor een goeie interface betaal je gemiddeld zo'n 45 euro.


    Grtz,
    Emile 8)
     

Deel Deze Pagina