Aanschaf Tamiya Scania

hallo alemaal
ik heb een vraagje ik wil graag een tamiya scania aanschaffen
en ben her en der aan het zoeken op het internet.
maar omdat ik helemaal nieuw ben weet ik nog niet zo veel
moet je dan een pakket kopen en losse onderdelen of zit alles er in zo
als motor en servo's al vast bedankt voor de reactie's

Welkom op het forum.
Kijk eens bij "startpagina en kennisbank voor de modeltrucks" hier op het deel van de modeltruckers. Hier staat alles duidelijk uitgelegd wat je nog moet hebben buiten de truck zelf.

In de doos tref je enkel de truck en een (race) motor verdere zaken moet je apart nog kopen

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij een Tamiya truck zit alleen een standaardmotor (27 turns/14.000 toeren), die je niet moet gebruiken vanwege de veels te hoge snelheid. Je moet dus apart een losse laagtoerige motor aanschaffen. Een 55 of 80 turns.

Er zit geen electronica bij in de vorm van servo's en dergelijke.

Verder zul je een zender + ontvanger en rijregelaar (ESC) moeten kopen.

En uiteraard de bij de zender behorende accu's (cq oplaadbare batterijen),
accu(s) voor de truck en een oplader.

Tamiya verkoopt ook RTR (Ready to Run) kant en klaar trucks waar alles bij zit.
Maar daar hangt wel een stevig prijskaartje aan.

Klopt, hier moet je dus nog afstandbediening, servo's, accu en regelaar bij kopen. Meestal zit er bij afstandsbedieningsset (zender/ontvanger) servo's bij.
En zoals al gezegd, gooi de standaard motor maar gelijk weg. 55 of 80T motor erin. Anders heb je een racetruck.

Maar dat had Cor allemmal al in de vorige post uitgelegd.

Als ik een tip mag geven,koop je truck in duitsland is daar veel goedkoper dan webshops in nederland.
Bij sommige betaal je de hoofdprijs,goed googlen is verstandig en je kan veel geld besparen,wat je kan gebruiken voor andere dingen zoals servo,s enz.

Verspaget is in oosten van brabant 1 van de goedkoopste rekent geen verzendkosten

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk ook even bij mini-truck.nl ,of bij shamrock.nl beide hebben ook losse onderdelen om je truck mooier te maken.
Goed vergelijken van rc truck webshops kan je veel geld besparen.

hoi suzi muis welkom hier

kijk eens op tamico.de daar kost de oranje Scania R470 E.319,99 dit is excl verzendkosten 13,90

dankje wel voor alle tips en waar ik het goedkoopst de trucks kan halen ik
denk dat ik idd in Duitsland de truck ga halen zijn de veel goedkoper heb ook
een complete set gezien voor 524 euro of zo iets aleen dan nog een ander motertje

Bij mij komt die oranje Scania niet voor in de lijst van seidel.de

Ik heb mijn truck knight hauler en semi trailer,mfc 01 ook bij seidel vandaan.Maar de volgende truck bij een ander in duitsland en wat alu parts.

hallo allemaal ik had bij toemen in den bosch gevraagt wat het zou kosten alemaal
maar hun zeiden dat het niet nodig was om de moter te vervangen maar omdat cor
al zei van dat je dit wel het beste kan doen ga ik dit dan wel doen denk ik of doe dit later
momenteel kan ik nu nog de truck nog niet hallen vind dit wel jammer maar wou wel al vast wat informatie in winnen

Die motor die standaart bij de bouwdozen zit moet je weg gooien,is een race monster.
Vervang die voor een 55 of 80 turns motor,maar dat had Cor al eerder aangegeven.

Ik ben niet weg van toemen hoor daar alleen maar nare berichten over.

Als je goedkoper een truck wil kopen kijk dan bij seidel.de of tamico.de beide hebben losse onderdelen en parts om je truck mooier te maken.
Er zijn ook genoeg nederlandse webshops zoals mini-trucks.nl,schaper modelbouw,shamrock in maasstricht.

alvast succes met je truck keuze.

Back