Aanschaf trex 600efl pro 3gx super combo

Hallo allemaal, binnenkort koop ik de trex 600efl. Met om te beginnen 2 gens ace 6s 3300 mAh lipo's. Dacht zelf aan de hyperion 0720 duo3 lader. Welke voeding moet ik gebruiken? Wil natuurlijk het maximale uit de lader halen! Heb eea gelezen over servervoedingen. Welke adviseren jullie en wat is de prijs?

Grt, Mark.

Het beste is niet om alles uit je lader te kunnen halen maar om je packs gewoon op 1c te laden.... Dan gaan ze het langst mee... Ik heb ook de duo 3, met een 14v 30a voeding van Conrad... Kost 189 euro... En is goed om iig 2c mee te laden... Maar doe ik nooit...het is wel leuk te zien aan de Amp meter die erop zit dat 2x 3.3a laden geen 6.6a gebruikt maar 12a...! Dus de reken formule P= U x I klopt icm geen verliezen mee gerekend... Zo is mijn vorige voeding dus helaas gesneuveld...

Je kunt die Hyperion laders begrenzen zodat je je voeding niet overbelast. Maar zorg toch maar dat je jouw packs om minstens 2C kunt laden. En daarvoor heb je dus minstens 350W nodig.

@apriliavalerossi: Nja, die voeding heeft een output van 14V en je lipo's zijn 22.2V, dus zal je uiteraard een grotere stroom meten op de voeding, om voldoende vermogen te leveren om op 3.3A te laden.

Lader: (3.7*6*3.3) * 2 = 146.52W
Voeding: 146.52W / 14V = 10.47A

Dus theoretisch moet de voeding 10.47A leveren om de 2 packs met 3.3A te laden.

Je kunt voor een paar tientjes ook zelf een 500 of 1000W voeding maken
Wel GOED inlezen en voorzichtig te werk gaan.
24v-1150w-lader-voeding-voor-weinig

en misschien topic titel aanpassen naar, "voeding voor hyperion duo blabla" of iets dergelijks.

En of 1C laden je lipo levensduur nou zoveel verlengt...
Ik laad voornamelijk 2C terwijl ze 5C aan mogen, zou toch ook ver binnen de marge moeten liggen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back