aanschafen van big scale

Maar je hebt wel vaak als je een harden knal tegen een muur maakt dat je aluminium buigt en je plastic breekt maar je plastic is veel goedkoper dus waarom zouw je aluminium kopen, ieder zijn eigen natuurlijk, Mvg YS buggy.
Ja dan gaat het kapot.
Het is natuurlijk ook heel normaal dat je tegen een muur aan rijd.
vergeet niet dat als je op een open valkte of circuit rij je schaden nihil is.

we hebben t over Bigscales hea, niet over brommers...
90 haalt zo'n ding echt niet. misschien met moeite de eerdergenoemde 60..
waarom staart iedereen zich toch zo kapot op snelheiden?? Stel dat het ding 90 rijdt, Offroad.. BIj de eerste de beste hobbeltjes rij je heel dat ding naar zn moer..

@355el-camino: kijk eens op diverse webshops.. staan vaak hele revisisetjes op ;). (www.pitstop-shop.nl-> motoren->motorkits-> zenoah of welk merk dan ook. daar zie je zo'n beetje wat er vervangen moet worden). Vanwaar deze vraag als ik vragen mag?
Met de vraag of het zelf goed te doen is, hangt af hoe u zelf bent..

Groeten,

Ruben

hey ruben

zelf ben ik best wel handig (zeker na me nitro gebeuren) en ik ook niet te bang ben om iets uit elkaar te halen dus dat is het probleem niet.

en ik vraag dat omdat ik deze tegen kwam op marktplaats.

Marktplaats.nl > FG Mt Hummer 26cc - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw

dat bakkie ziet er prima uit hoor zo te zien :)

maar geen zender en heeft revisie nodig ...... er staan wel betere

Laatst bewerkt:
De CF van Conrad is zeer aantrekkelijk. Onlangs heb ik een 2e handse (ZGAN) Stadium Jeep van FG gekocht, daarvoor heb ik serieus gekeken naar een CF. Voor slechts 300 euri heb je een nieuw exemplaar!

Maar... toch besloten om dit niet te doen. Uiteindelijk hebben de volgende punten bij mij de doorslag gegeven:
- onderdelen voorziening is minder goed. Als het al leverbaar is, moet dit via Conrad gaan.
- onvoldoende objectieve pos. reacties.

Doorslaggevens waren de filmpjes op you tube. Idd. veel duiisers die ene filmpje hebben geplaatst. Ik vond de CF wat flauw op het gas komen. Vergelijk maar eens een een Zenoah, je zal echt het verschil zien en horen. Conrad claimt 2.6 pk, ik twijfel hieraan... Heb jaren in de RC bigscale boten gezeten. Heb vele motoren in mijn handen gehad (van grasmaaierblokjes tot Zenoah's) De Zenoah's hadden standaard al veel vermogen. De grasmaaierblokjes kwamen lang niet aan de snelheden van een Zenoah. Het blokje van de CF doet mij meer aan een grasmaaierblokje denken.

Nogmaals, het kan best een goed besluit zijn om een CF te kopen. Ik heb hier geen ervaring mee. De ervaring die ik inmiddels in het RC wereldje heb opgedaan heb ik doen besluiten om voor een knappe FG te gaan met een beproefde Zenoah.

Overigens vind ik de CF wel stoer eruit zien.

Sterkte met de keuze!!

Msh

ja dat vond ik ook wel maar 395 euro is zeker wel mijn max en dan komt er nog een zender bij en een revisie setje dus eigenlijk boven mijn budget.

dan heb ik nog een vraagje; waar moet ik een beetje op letten als ik er 2 de hands wil kopen?

ik kijk dus naar de bescherm hoesjes op luchtfilter en trektouw, maar waar ken ik nog meer op letten?

wel super van de vele reackties op mijn vragen hoor tnxs mannen:mrgreen:

Laatst bewerkt:
ik zou -persoonlijk- doorsparen voor een auto van een beproefd merk. Als ik dit puur persoonlijk bekijk, zou ik liever meer geld in een auto steken waar ik van weet dat het goed is. Ik heb zelf geen ervaring met deze wagen, maar ik hoor er verschillende meningen over. Ik denk dat je met een FG of iets in die richting wat safer zit dan dit. Wanneer je hem nieuw (of 2dehands) bij een modelbouwzaak koopt, heb jeo ok nog eens een betere service dan bij Conrad lijkt mij.

Het enige wat ik hier deel is mijn mening, maar je zou zelf de keuze moeten maken ;).
Die FG ziet er overigens niet slecht uit, maar ik ben benieuwd waarom het blokje gereviseert zou moeten worden.. (heeft hij zand binnen gekregen of is het een kwestie van een nieuwe zuigerveer of iets ;)).
succes :)!

Groeten,

Ruben

De dingen die je schrijft (waar je op let) zijn juist. Ik kijk als eerste naar het brandstoftankje. Als iemand beweert dat de auto niet zo oud is, moet het tankje nog wit of nagenoeg wit zijn. Oudere auto's hebben een vergeelde tank. Ik snap ook niet dat het motortje (in de advertentie) aan revisie toe is. Tankje is nog netjes, eigenlijk de hele auto wel. Misschien idd. zand erin oid.

Maar, je ziet snel genoeg of een auto nog goed is. Ik heb zelf gekozen voor een auto die 3 maanden oud was. Volgens de eigenaar slechts 3 keer gereden (kijk naar de banden). Mijn Jeep was incl. zender en ontvanger en kostte mij 450 euro. Ik hecht niet zoveel waarde aan aluminium. Aluminium schroeft de prijs flink omhoog, terwijl ik meer hechte aan een auto waar eigenlijk weinig mee gebeurd was.

Als je een ouder exemplaar neemt, calculeer dan in dat je tegen onverwachte kosten aanloopt. Een auto waar flink mee gereden is, zou ik zeker niet meer dan 300 euro voor geven. Voor 100 euro meer (dan zonder zender) kan je een ZGAN apparaat aanschaffen.

Veel succes,

Msh

Ohja, ik ben zelf voor de 26 cc Zenoah gegaan. Ik weet niet of ze nog met 23cc geleverd worden. GD2 kan ook wel, maar dan is de auto flink op leeftijd...

Msh

ik heb net even een tijdje gemarktplaatst :D maar er staan knappere op , deze die jij op het ook hebt zit nix bij en moet het motortje ook nog een revisie hebben.

ik zou deze links laten liggen , en even verder kijken want ik zag er een paar net met zender alles erop en eran.
want deze heeft nog een zender en accu pack nodig , reken maar op 200 euries .

doe geen overhaaste dingen , kijk op je gemak , lekker sochtends om 9 uur op marktplaats kijken , zorgen dat je de eerste bent , en wees nie bang om meteen te mailen of te bellen

groetjes

heey zijn leuke dingetjes gewoon er heen gaan kijken en kijk of niets in afgebroken korm veroest is en je moet hem welk goed kunnen testen dus niet in een tuintje waar je maar half gas kan

voor de rest fg is overhet algemeen een goede wagen

ik heb mijn monster truck voor 450 gekocht maar ik kom hem niet goed testen

dus kwam ik tuis en hoor de wat tak

dus hele achter diff kapot jammer maar waar

en als er allu onderdelen op zitten kijk dan wel of het alu is want hij zij tegen mij alu achter diff en het was en plastic

veel succes met een goede auto zoeken

groetjes,

ja ik denk dat ik daar eerst ga kijken ja en die heb ook een stof hoes om de luchtfilter

alleen weet ik niet hoeveel compressie zon blokje moet hebben dus dat ken ik natuurlijk moeilijk testen als ik heen ga om te kijken en te rijden.

ik hou jullie op de hoogte ;)

okee
maar als je gaat kijken ga je toch wel test rid maken hoop ik ?

qua compressie gewoon normaal je moet wel wat kragt kunnen zetten

qua compressie kan je niet zomaar normaal zeggen.. voor hem is het niet normaal, anders vraagtie het niet.
ze zeggen wel eens dat je de achterkant moet kunnen optillen aan de trekstarter. ervaring leert dat het vaak niet zo is. wanneer ik hem omhoog trek aan de trekstarter komt hij ietsjes omhoog..maar niet los van de grond ofzo ;). het is een beetje lastig te zeggen, maar wanneer je dr aan trekt moet er "redelijk wat" weerstand aan zitten.
overigens, kijk ook of het model schoon is.. vaak zegt dat wat over het onderhoud eraan ;).
Heb je de mogenlijkheid om iemand mee te nemen die er verstand van heeft? zou erg makkelijk zijn ;).
overigens, ik vraag me af of het zo te zien is of het diff alu is. moet hij daarvoor niet open? (kan me vergissen, heb er nooit op gelet).

de twee linkjes die je gaf zien er niet verkeerd uit.

@ Jurre corally cct: staat me iets van bij dat beekman dislecty(zoiets) heeft..

Groeten,

Ruben

- De zender die bij de eerste set zit is zeker geen 2.4GHz, dit kan je zien aan de lange metalen antenne (2.4GHz heeft korte kunstof antenne)...

- Compressie... het fabeltje over aan de trekstarter moeten kunnen optillen kan je direct vergeten, daar zijn dit soort karretjes vanwege het formaat wat te groot en zwaar voor. Bij het kopen van een 2de hands blijft het blokje altijd een gok. Een versleten blok kan je makkelijk voor het oog van de koper even SUPERCOMPRESSIE geven, maar die is na even gelopen te hebben weer helemaal weg...

- Of het diffhuis van alu is, dat is van buitenaf te zien... kijk o.a. maar eens naar de rand waar het difftandwiel aan vast zit...

Kort samengevat: neem iemand mee die er verstand van heeft...

- De zender die bij de eerste set zit is zeker geen 2.4GHz, dit kan je zien aan de lange metalen antenne (2.4GHz heeft korte kunstof antenne)...

- Compressie... het fabeltje over aan de trekstarter moeten kunnen optillen kan je direct vergeten, daar zijn dit soort karretjes vanwege het formaat wat te groot en zwaar voor. Bij het kopen van een 2de hands blijft het blokje altijd een gok. Een versleten blok kan je makkelijk voor het oog van de koper even SUPERCOMPRESSIE geven, maar die is na even gelopen te hebben weer helemaal weg...

- Of het diffhuis van alu is, dat is van buitenaf te zien... kijk o.a. maar eens naar de rand waar het difftandwiel aan vast zit...

Kort samengevat: neem iemand mee die er verstand van heeft...

owja klopt met die zender maar hij lijkt wel op die acoms ofzo

ok mannen ik heb een marder gekocht :mrgreen: ik ben net even aan het rijden geweest en loopt als een trein hahaha het is trouwens de eerste geworden

Laatst bewerkt:
Back