aanschaffen computerzender

Discussie in 'Model elektronica' gestart door rumble, 5 feb 2005.

  1. rumble

    rumble Guest

    Eindelijk heeft mijn oude MPX Europa sprint het begeven. Hij is wel weer te maken denk ik maar het is een mooi moment om eens een computer zender te kopen. De MPX zender zit volgens mij naast de frequentie, zeer slecht zender bereik. Al twee crasches gehad en waag het er niet meer op.

    De wensen zijn :

    minimaal 7 kanalen
    mixers voor V-staart en flaps ed.
    een paar schakelaars voor retracts ed.
    modelgeheugen (toestel of 5) ed.

    Mijn oog viel op een Graupner mc16/20, niet al te duur (Eur 150,--) maar deze gaan uit productie. Is deze zender dan zo oud? Werkt deze nog met de standaard ontvangers die ik heb?

    Is het aan te raden om nog deze zender te kopen???? Of moet ik op zoek naar een ander. Welke goede en niet al te dure alternatieven zijn er dan.
     
  2. gertbartelink

    gertbartelink

    Lid geworden:
    15 jun 2003
    Berichten:
    731
    Locatie:
    Kampen "The city that rock's, the city that never
    Hallo "Rumble"

    Ik kan je de Multiplex Cockpit aanraden....

    7 Kanalen / 9 geheugens... / diverse mixmogelijkheden....
    licht lekker in de hand...


    Volledig bestukt ( dus alle schakelaars en de middelste schuifregelaar ) voor 169 euro.....


    gr Gert
     
  3. Thomas Pronk

    Thomas Pronk Guest

    Ik kan je wel de graupner multiplex mc 10 ,aanraden. Een zeer fijne zender, mooi compact en zeer goed bereik. En het is heel erg fijn om er meerdere modellen in te zetten!
     
  4. Lennart O

    Lennart O

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    114
  5. pizaboer

    pizaboer

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Enkhuizen, MVC Pegasus Enkhuizen
    of de ff9 voor 289 bij hoellein
     
  6. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.833
    Locatie:
    As,Belgiƫ
    hallo





    klein vraagje

    hoeveel modellen programeer jij in een mc 10????????


    groeten raf
     
  7. P2

    P2 Guest

    Hoi,

    Jammer dat je oude MPX zender het heeft begeven, ik vlieg al jaren met een oude Europa met veel plezier.
    En daar ligt ook mijn probleem, bij het verwisselen van een knuppeleenheid ben ik het koperenrateltje van de gasknuppel verloren. Mijn vraag is dan ook, als jij niet meer gebruikt maakt van de zender kan ik dan dat rateltje overnemen ?

    Mvg Robin
     
  8. M.Bosman

    M.Bosman Guest

    Eum, Graupner Multiplex Zender????

    Maar goed, wat ik ''rumble'' kan aanraden is de eerder vermelde Mpx Cockpitt zender, deze ligt inderdaad fijn in de hand en is zeer makkelijk programmeerbaar.
    Nu weet ik niet veel van de Robbe Fx-18, maar dat schijnt een vergelijkbare goede zender te zijn.
     
  9. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    nummer 3 die je en MPX Cockpit wil aanraden. prima zender voor weinig geld met heel veel opties. Ik ben nog steeds niet tegen beperkingen opgelopen met deze zender.
     
  10. Thomas Pronk

    Thomas Pronk Guest

    Op dit moment staat er nog maar 1 in, dat komt omdat ik nog een paar ontvangers moet kopen. En die ontvangers kosten wel wat. Misschien iemand nog een spotprijsje daarvan gezien voor een graupner 4 of meer kanaals ontvanger??
     
  11. Thomas Pronk

    Thomas Pronk Guest

    sorry foutje, ben in de war met graupner en robbe. omdat robbe met multiplex samenwerkt. het is dus alleen graupner mc 10 :D
     
  12. pizaboer

    pizaboer

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Enkhuizen, MVC Pegasus Enkhuizen
    robbe werkt samen met futaba :?
     
  13. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.833
    Locatie:
    As,Belgiƫ
    hallo tomas

    jij bent nogal tamelijk in de war zo te zien

    robbe werkt samen met futabe en NIET met multyplex

    dan wat je modellen programeren betreft
    ik wil je niet ontmoedigen maar met 2 ontvangers kom je toe om MODELLEN te programeren in je MC10

    der kunnen der maar 2 in
    dus ik denk dat ofwel jij een miskoop hebt gedaan of dat ze je de verkeerde uitleg gegeven hebben bij de aankoop van je zender

    de MC 12 kan er 9 aan niet de MC10 die is maar voorzien voor twee modellen


    groeten raf
     
  14. Thomas Pronk

    Thomas Pronk Guest

    Klopt inderdaad, Ik ben er mee opgelicht door Pijplines in enschede. Ik wil die zaak niet de grond in trappen, maar ze zijn daar niet echt bepaald betrouwbaar, ik had ook eerst een mc 12. maar een 35 mHz. Toen ben ik naar hem heen gegaan omdat hij mij die toen als beginnende modelbouwer aan had geraden en dat 35 Mhz over kon gebruiken, wat hij er niet bij had gezegt is dat het met wedstrijden wel eens lastig zou kunnen worden. Naar een flinke discussie heeft hij mij die mc 10 gegeven en ik heb die mc 12 daar gelaten. Maar ben zo dom geweest om niet even de specificaties te bekijken. Daarom kom ik daar dus ook nooit weer en raad mede modelbouwers daar ook niet meer te komen als je goed materiaal wilt voor een goede eerlijke prijs! Nogmaals, ik wil hem niet in de grond trappen (pijplines) maar ik rij liever 100 kilometer verder voor een betrouwbare zaak!!! :D

    Ja nogmaals sorry van graupner multiplex, was eventjes in de war met robbe. Klopt inderdaad, robbe werkt samen met futaba en graupner heeft zijn eigen zenders!!!!

    Groetjes Thomas,
     
  15. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Met Thomas komt het nooit meer goed... :wink:

    Wat ik nog mis bij de adviezen:
    welke computerzenders zijn er binnen de vereniging in gebruik? Altijd makkelijk als je met programmeerproblemen met iemand kunt overleggen.
     
  16. Thomas Pronk

    Thomas Pronk Guest

    Staat op dit moment op mijn enalaatste bericht robbe met futaba :D :p
     
  17. rumble

    rumble Guest

    @ Gert

    Waar is die te koop? Ik heb ze wel gezien maar niet volledig bestukt.
     
  18. rumble

    rumble Guest

    Na een beetje neuzen in de specs, moet ik gaan kiezen tussen:

    MPX cockpit en Futaba FX-18.

    FX-18 heeft meer modelgeheugen en een vrij mixer-kanaal. Wie weet er nog meer verschillen tussen deze twee.
     

Deel Deze Pagina