aansluiten brushed motoren & welke boot?

Inderdaad, wel iets boven schaalsnelheid, maar wat maakt het uit, als ik een traxxas Spartan zie varen met 90km op de klok past dat ook niet echt bij de schaal.

Antwoord op je vragen;

De regelaars hebben niet een aan uit stand, ik kan dus ook heel rustig varen.
In de link de ESC, waarvan er twee in zitten;
HobbyKing Brushless Car ESC 60A w/ Reverse (EU warehouse)

En deze motoren;
Turnigy D3536/9 910KV Brushless Outrunner Motor (EU warehouse)

Nee, niet echt voor een boot, maar werkt prima :D

Hallo JDR,

Vaart mooi!
Iets boven schaalsnelheid misschien...(ik zeg niks).

Welke motoren en schroeven heb je er in/onder gezet en hebben de regelaars alleen een aan en uit stand?

Groeten, Jan.

Vaart mooi, wel een hoop motorgeluid. Zaak goed uitgelijnd? Is ook wel een klankkast, en wordt zelfs de servo goed hoorbaar.
Speedboat? De romp is een glijder. Lijkt op Perkassaromp. Opbouw lijkt op een totaal ander schip met een ander vaarbeeld, maakt niet uit... bluskanon gaat als de brandweer.
Mooi vaarwater aldaar!

Patrijspoorten? Ach.... Is geen schaalmodel. Andere poortjes is geen imposante klus. Doch lekker laten zitten en plezier mee maken.

En wat Roel schrijft... draagvleugels... gewoon doen!
Gr Bas

Het motorgeluid viel me ook op in de video, maar als je er aan de kant bijstaat is het aanzienlijk minder.

Duidelijk vermogen genoeg, ik ken speedboten die minder snel zijn. Misschien toch een tikje dimmen voor een mooier, realistischer vaarbeeld, en lager verbruik.

Ze vaart hier op 2 x 3S lipo parallel met speedschroeven, puur om te zien hoe ze dan vaart. Wil nog 1 stapje verder, 2 x 2S serieel, en ja, dat is niet realistisch, maar wel leuk om een keer te proberen.
Denk dat ik uiteindelijk de scheepschroeven er weer op zet en op 2S ga varen.

nee, nog niet gemeten. Wil ik nog wel doen, dan komt er ook een gps in zodat ik weet hoe snel ze nu precies gaat. Vind dat altijd lastig inschatten.

Nog een aardig filmpje van de Rescue. Gemaakt met een on-board camera (datum klopt niet) op een Robbe Lehmar;

Laatst bewerkt door een moderator:
Zaterdag 07-09-2013 gevaren op 2 x 2S in serie, dus 4S, het maximum dat de motoren en de esc's aankunnen.

Tevens zat er GPS in de boot;

logsgps_zps658afab3.jpg

Back