Beste forum-helden,
Het is voor mij een goede 13 jaar geleden dat ik voor het eerst een zweefvliegtuig kocht, nu 13 jaar later heb ik er maar weer eens een gekocht. Er is alleen veel veranderd 8O
Ik heb een paar korte vraagjes over wat twijfels met het aansluiten van de electro spullen.
Mijn spullen:
Vliegtuig: BMI Davos 1600 [380 motor + esc brushless]
Zender + receiver: FUTABA T-4 EX 35MHz 4/6/3 zender
Een 7 cel battery-pack 1,2V 1100mA
1] De sevo's werken, maar ik twijfel over de aansluiting van de stekker die uit de esc komt. Ik neem aan dat deze op het 3de kanaal moet in de receiver?
2] Waar haalt mijn receiver de power vandaan?
3] Of moet ik een aparte powersupply hebben voor mijn receiver?
4] Kan ik zonder dat ik de Esc uit zijn krimpkous haal het model achterhalen + handleiding, want ik weet niet precies hoe ik deze moet programmeren. Overigens piep de Esc als ik de accupack aansluit, maar dat ik goed als ik het zo lees.
Iemand met ervaring die mij even op weg kan helpen zou fantastisch zijn?!
Heel erg bednkt alvast,
Sap
p.s. Ik heb wat meer info over de esc gevonden: Davos 1600 E-Segler ARF + BL Motor + 18A BL-Regler
Het is voor mij een goede 13 jaar geleden dat ik voor het eerst een zweefvliegtuig kocht, nu 13 jaar later heb ik er maar weer eens een gekocht. Er is alleen veel veranderd 8O
Ik heb een paar korte vraagjes over wat twijfels met het aansluiten van de electro spullen.
Mijn spullen:
Vliegtuig: BMI Davos 1600 [380 motor + esc brushless]
Zender + receiver: FUTABA T-4 EX 35MHz 4/6/3 zender
Een 7 cel battery-pack 1,2V 1100mA
1] De sevo's werken, maar ik twijfel over de aansluiting van de stekker die uit de esc komt. Ik neem aan dat deze op het 3de kanaal moet in de receiver?
2] Waar haalt mijn receiver de power vandaan?
3] Of moet ik een aparte powersupply hebben voor mijn receiver?
4] Kan ik zonder dat ik de Esc uit zijn krimpkous haal het model achterhalen + handleiding, want ik weet niet precies hoe ik deze moet programmeren. Overigens piep de Esc als ik de accupack aansluit, maar dat ik goed als ik het zo lees.
Iemand met ervaring die mij even op weg kan helpen zou fantastisch zijn?!

Heel erg bednkt alvast,
Sap

p.s. Ik heb wat meer info over de esc gevonden: Davos 1600 E-Segler ARF + BL Motor + 18A BL-Regler