Aanstaande vaders met rc virus

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 3kwart jaar zeer fanatiek bezig met het rc heli vliegen en heb van de week mijn eigen trex 450 sport gebouwd uit de super combo.
Ik besteed zeker 3 a 4 uur per dag aan de hobby, met het lezen van het forums en info van internet en daarnaast nog het sleutelen aan de heli's en het vliegen als het weer het toe laat.Ik heb er nu twee, een oudere 450SE en de 450 Sport.

Een ander geweldig verhaal is dat ik volgend jaar medio begin maart vader mag worden.Daar zijn we natuurlijk heel gelukkig mee, maar het feit is dat ik al wat jaartjes op zoek was naar een hobby die ik echt leuk vind.Ik kwam na lang zoeken uit op de RC hobby.

Nu ben ik benieuwd of hier nog meer jonge of aanstaande vaders zijn die de drukte van de kleine kunnen combineren met de hobby en werk/ dagelijks leven.Zelf werk ik bij een groot staal bedrijf als proces operator in de 5 ploegendienst met aardig wat vrije tijd nog.

Dus wil je je verhaal delen over je aanstaande/vaderschap in combinatie met je hobby/werk/dagelijks leven lees ik dit graag!! Misschien blijft er toch nog wat tijd over straks voor de hobby;)

Alvast bedankt!!

In mijn opvatting is het eerst: thuiskomen, dan kind(eren), dan vrouw,dan de hobby.
Met ploegendiens kun je soms stappen overslaan vanwege het tijdstip. ;)

Nou ik ben meer benieuwd naar ervaringen en verhalen van mensen uit hun eigen leven.Zoiezo komt de family op een dikke nummer 1 maar daar gaat het me totaal niet om.

Nu ben ik benieuwd of hier nog meer jonge of aanstaande vaders zijn die de drukte van de kleine kunnen combineren met de hobby en werk/ dagelijks leven.
hehe, daar gaan je vrije bouwuurtjes ;-)

Hier vader van een 4 jarige zoon en een 1,5 jarige dochter.

Tja indeling?
Elke woensdag middag gewoon vliegen vanaf 16:00 in de zomertijd
Veel avonden bouwen tussen 22 en 24, soms om 21 uur beginnen.
Forummen veel op het werk :yes:
En bouwen ook wel regelmatig ;-)

Werk 4 dagen, vrijdags papadag, 1x in de 3 weekenden hele weekend dienst, 1x per maand doordeweeks op Rozenburg zien te vliegen.

In de winterperiode 1x per maand in het weekend vliegen.
In de zomerperiode 1x per maand een meeting in het weekend van 1 of 2 dagen..

De rest vand e trijd is voor de vrouw en kids ;-)

Ben freelancer, vrouw in de vaste wacht (nachtdienst verpleegkundige), en bewust geen kinderen. Ik kan hier niet over meepraten ;)

Ik heb geen vast tijdstip voor de hobby, is in pieken en dalen, maar sleutelen doe ik vaak 's nachts. Heeft niemand last van dan.
Leuk is wel dat mijn zoontje van 2 er al gek op is. Mijn dochter van 5 sleutelt ook wel graag met schroefjes en boutjs en zo als ik bezig ben.
Rijden zelf kan ik spijtig genoeg niet al te vaak doen.

Ik ben nu ruim 4 jaar zeer actief bezig met deze hobby, maar daarvoor was ik al bezig met autotjes zo af en toe :) (nu heb ik van alles, vooral een boel vliegtuigen).

de 4 jaar dat ik echt veel bezig ben, woonde ik al samen en/of was ik al getrouwd. Nu wordt ik eind februari (26ste ongeveer) papa :)

Combineren gaat hier in ieder geval prima.

Ik werk in de industriele automatisering, dus ben niet altijd net zo laat thuis ofzo, maar het valt nog mee.

Als ik thuis kom, is het vrouwtje nog niet thuis, die tijd pak ik meestal (half uur, 3 kwartier) om wat voor mezelf te doen, meestal is dit modelbouw :)

Vaak begin ik alvast aan het eten tussendoor.

Dan door de week heb ik meestal de rest van de avond met het vrouwtje, maar regelmatig komt een modelbouwmaat (airbus van het forum) langs, en dan doen we even wat modelbouw, en de rest van de avond gezellig kletsen/tvkijken.

Dan komt aan het einde van de werkweer natuurlijk..... HET WEEKEND :D
In dit weekend is meestal 1 dag modelbouw (van 11 tot 16 uur ongeveer). En dat vind het vrouwtje prima.

Hoe druk we het ook hebben, ze vind dat ik moet kunnen ontspannen, en als ik dat met modelbouw kan, moet ik dat vooral doen.
Ze heeft nu al aangegeven, dat we dat zo moeten en gaan blijven doen (ook als de kleine er is), want anders wordt je (denken wij) gek.

Het vrouwtje ontspant zit trouwens met verschillende dingen :) Borduren (voor de kinderkamer) en ze is vooral bezig met iets wat NeoPets heet...

je leest het, tot nu toe prima te combineren :)

Even een tip, begin als vaders (ik heb er 3 van 10, 7 en 3) niet met een forum... Dan kom je niet meer toe aan modelbouw met je kinderen ;-)

Wel is het zo dat mijn oudste zoon, Jop, elke keer zeurt wanneer we de Paula III gaan afmaken.. Dit moet ik dus maar eens rap gaan doen!

Robert

Wat grappig eind februari, de uitgerekende datum staat bij ons op 1 maart maar is al een paar keer gewijzigd.Gelukkig gunnen mijn vriendin en ik elkaar de wereld dus de ontspanning ook.

Ik denk idd ook dat het de uurtjes zijn tussendoor of s'avonds laat die je moet pakken.En dan in het weekend een vlieg middag. Ik ben iig blij dat het te combineren is al had de keuze simpel geweest natuurlijk, maar ben ook helemaal gek van de hobby.

Gelukkig gaat alles tot nu toe heel erg goed eigenlijk.Ook de hormonen boest van mijn vriendin is mee gevallen PfffHoeii......:D
Maar ze is dan ook een hele lieve meid.(En lekker ;))

Graag lees ik nog meer verhalen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten peter

Heej peter, 26 februari hier, dus ligt heel dicht bij elkaar :D

hormonen vallen hier ook heel goed mee, vrouwtje heeft ook aangegeven hier zoveel mogelijk op te letten :)

En het is prima te combineren hoor, communicatie is de sleutel in dit geval ;)

Grappig om te lezen hoe de aanstaande vader filosoferen over het aanstaande vaderschap. Vooral het plannen is mooi om te zien!

Ik kan erover meepraten. Ik heb hier 2 koters rondlopen en was hetzelfde als jullie nu; modelbouw en vervent motorrijder (en het TT circuit is vlakbij dus daar was ik ook regelmatig op bij R1). Op het moment dat de 1e er was, was binnen een half jaar de motor verkocht en werd de modelbouw teruggeschroeft. Zeker als de kids zo jong zijn is plannen er niet echt bij hoor! Onze 2e had een zeer moeilijke start (lag vanaf dag 3 een week in het ziekenhuis en was 2x voor de dood weggehaald) en dan merk je pas hoe relatief alles is! Er is niks belangrijker dan je kroost en je ozo belangrijke modelbouw-zaterdag is snel maar een bijzaak....

Desondanks; gefeliciteerd mannen! Ik heb een jongen en een meisje en de oudste (bijna 5 en een jongen) wil nu al regelmatig mee met sport en vliegen/racen. Dat geeft je alweer meer 'lucht' :-)

Ik heb 2 zoontjes van 4 en 2.5 jaar.
Ik woon echter niet samen, maar alleen.

T eerste wat de kids doen als ze langs komen is mn autootje (rustler ) opzoeken..."magge wel aaien" zeggen ze dan en dat doen ze dan ook meteen, alsof ze n hondje begroeten.

Had n ouwe jeep van 15 gulden uit de kelder opgevist voor ze en 3 dagen later meteen op zoek gegaan naar iets fatsoenlijks....

Heb achterom 16 garages liggen met een stevige bashplek ertussen, dus kan lekker bij huis knallen met ze..
Vooral t droppen van een bakstenen talud vinden ze geweldig...."papa nog! nog!".

Met een heli zou ik wel heel wat voorzichtiger zijn.

Vooral de actiesnelheid van die jongste is iets om heel goed in de gaten te houden..pfhh!

Ik heb geen 1 van mn hobbies opgegeven.

Sleutel nog altijd aan mn ouwe bmw en rijd bij elk zonnestraaltje op mn motor (suzuki bandit yoshimura).
Heb wel 1 van mn mountainbikes verkocht...

Ik moet de kids wel regelmatig missen, doet ook pijn ,maar ik kan helaas niet anders.

Mooi om zo veel verschillende verhalen te lezen!

Ik woon zelf met mijn vriendin in een nieuwbouw appartementen complex op de 9e verdieping.Het woont heerlijk. Ik kijk over mijn oude geboorte plaats en nog 2 andere kleine plaatjes uit.Elke avond zien we de zon in de duinen zakken en van de week met die mooie rood/roze lucht was het echt fantastisch.Het is niet een hele grote woning maar met een kleine is het te doen.Wel hebben we het plan om over +- een jaar een rijtjes woning te kopen.Misschien met een grote tuin voor mama.(voor papa ze heli!!)

Gelukkig kunnen ook opa en de oma's niet wachten tot de kleine er is.Dus een dagje oppassen zodat papa en mama even tot rust kunnen komen(vliegen ;) ) zit er wel in.

Vroeger wist ik niet wat ik moest doen in me vrije tijd, maar dat gaat nu veranderen.
Wat zal het leven snel gaan.

Ben zelf een laatbloeier in de RC. Toen mijn zoontje een jaar of 2 was kocht ik zo'n Nikko auto voor 'm om eens te kijken of ie het interessant vond. Hij had toen al een jaar lang met een Siku Tractor rondgelopen die overal mee naar toe ging. Deze bleef ook heel. De Nikko auto was een succes maar vooral om er achteraan te rennen, papa moest sturen. Het ding ging natuurlijk veel te langzaam dus na tijdje een 2ehands Kyosho mini inferno gekocht. Zoonlief vind het inmiddels al wel leuk om zelf te sturen. inmiddels kon hij al fietsen dus werd er achter de Kyosho aan geraced met z'n stoere fiets (eerst loopfiets en daarna echte fiets)
Inmiddels was wel duidelijk dat papa het rijden leuker vond dan zoonlief dus kocht ik een Slash in de VS. De rest is geschiedenis.

Maar de tijdsindeling is: (ik heb vergelijkbaar gelezen eerder in dit topic)

na het thuiskomen eerst kinderen naar bed, verhaaltjes lezen e.d. dan eten en tijdens GTST naar de schuur of op het forum. soms nog even samen tv kijken (maar meestal niet i.v.m. onzin op tv).
Zaterdag moet ze werken en is het dus papdag. dan booschappen doen.
Zondag wandelen, autootje mee...
soms in de zomer 's avonds ff het bos in oid. Dus veel rijtijd is er niet bij. Wel genoeg sleuteltijd.Gelukkig vind ik dat een leuk onderdeel van de hobby.
Ik heb ook nog een speelgoed RC helikopter en dat vind zoonlief ook erg interessant, vooral om zelf mee rond te vliegen (in z'n hand;))

het ziet er naar uit dat er geen reacties meer bij komen.Ik wil iedereen bedanken voor de leuke verhaaltjes!Mocht iemand toch nog een verhaaltje willen plaatsen is het altijd leuk natuurlijk,

Groeten

Peter

Oke nou van mij misschien ook wel ;)

Voor je het weet ben je vader!! Besef is er nog niet bij mij hoor!
Misschien wel een beetje natuurlijk maar je weet ook niet wat je moet verwachten en hoe het gaat allemaal ha ha

GOED

even een update :)

Zoals lezers van dit topic weten, was mijn vrouw 26 februari uitgerekend. NOU.......

op 31 december, 5 minuten over half 6:
DSCN4497.JPG

Voor deze tijd had het vrouwtje al een dag of 6 in het ziekenhuis gelegen, ivm te hoge bloeddruk (onderdruk). 3e week van november was ze weer thuis (met medicijnen)
Na de kerst moest ze op controle, en toen was haar onderdruk weer te hoog, eiwitten in haar urine, bloeduitslag was ook niet goed (lever en nierfunctie), DUS direct weer opname.

Ze had behoorlijk wat pijn, maar zolang de kleine binnen kon blijven, was het goed. Haar "status" was inmiddels HELPP (zware vorm van zwangerschapsvergiftiging) en ze werd dus heel erg streng in de gaten gehouden (is gevaarlijk voor moeder en kind).
Oudjaarsdag, om 4 uur heeft de dokter aan de hand van een hartfilmpje van de kleine besloten een spoedkeizersnede te doen, en om kwart voor 5 gingen we naar de OK.

Ongeveer kwart over 5 zijn ze begonnen, en net over half 6 had ik ons kleine wondertje vast!!!!

Onze zoon, MIKA, woog bij geboorte 1490 gram, en hij maakte het ondanks dat hij 8 weken te vroeg was, pri-ma!

Met moeder ging ook alles goed :)

Uiteraard een beetje hectisch, en toch wel een beetje schrikken, maar ooooo zo fijn om je zoon vast te kunnen houden.
Uiteraard is hij hierna in de couveuse gegaan
DSCN4511.JPG

alwaar hij een hele tijd heeft gelegen.

Hij ontwikkelde zich goed, en 2 weken terug mocht hij naar een gewoon bedje, 1 dag later, mocht hij van de couveuse kamer af, naar de kinderkamer
DSCN4652.JPG

en hij is nu alweer bijna 1,5 week thuis :D

Ik zal nog een fototje posten van onze superman thuis in zijn wieg, en in zijn box :D

Thuis gaat het allemaal heel erg goed, hij slaapt goed, eet goed en groeit goed, dus wij als ouders mogen echt niet klagen.

DAN NU..... de hamvraag: is er dan nog tijd voor modelbouw?!
JAZEKER! mijn vrouw gunt mij uiteraard mijn tijd voor mezelf, en in het weekend is het niet ongewoon dat ik een uurtje of wat de garage in schiet, om wat te knutselen.
Ook is al duidelijk, dat ik gewoon naar de vliegclub kan zodra het wat mooier weer wordt :)

Van harte gefeliciteerd, blijft toch een geweldig iets zo`n kleine.

Die van mij zijn gelukkig al iets groter en hoe ouder ze worden hoe meer tijd er weer voor de hobby is ;-)

Geniet ervan :yes:

Dank je :D

en och, ik vermoed dat het dan "later" samen modelbouwen word! hahahahah

dat genieten komt zeker goed, doen we nu al met volle teugen ;D

Back