Aansturing Microfloh

Hallo,

Ik heb wat problemen met de aansturing van de V-staart van de Microfloh. Het gaat om een glasbakje met een smalle dichte romp, momenteel ligt er holle koolstof staaf in waaraan aan het begin en eind stuurstangen gelijmd zijn en die op die manier beide staartvlakken tegelijk aanstuurt. Nu wil ik graag de beide roeren apart aansturen of in ieder geval die te zware koolstof staaf eruit halen (er moet erg veel lood in de neus). Ze hebben in de microfloh heel netjes 2 buisjes gelijmd waardoor je volgens mij de stuurstangen behoort te doen. Een 0,8mm staafje loopt door die 2 buisjes helaas heel erg stroef en ook wat olie helpt niet, 0,5 mm is naar mijn idee te flexibel en de aansturing via een dikkere staaf buitenom de ingebouwde buisjes doen lijkt mij ook wat zwaar en flexibel. Zijn er meer mensen met zo'n kistje en hoe sturen die de V-staart aan?

mvg,

Eric

Eric;
Ik heb in mijn microfloh gewoon aangestuurd met 0.8 mm staaldraad, loopt best soepel.
Zijn jouw buisjes niet verstopt/geknikt?
Ik heb 2X robbe RS500 gebruikt, past net....
Mijn floh weegt 690gr, vliegklaar, wat weegt die van jou dan?
beetje gewicht kan geen kwaad hoor, gaat ie lekker hard :P

gr, Nico

Hallo,

Het linkerbuisje heb ik inmiddels soepel gekregen maar in het rechterbuisje zit helaas een knik op een onbereikbare plek. Nu heb ik hier nog een bowdenkabel liggen dus ik dacht als ik die nou met wat epoxy eraan door de romp leg dan plakt het misschien hier en daar vast en kan ik dat gewoon gebruiken.
Het gewicht maakt inderdaad niet zo veel uit, hij woog rond de 700 gram dacht ik, op dit moment ligt hij uit elkaar dus kan ik het gewicht niet wegen.
Als die bowdenkabel vast blijft zitten in de romp is het probleem dus opgelost, misschien kan ik dat morgen nog proberen.

Verder was ik van plan met die Microfloh proberen te thermieken, volgens verschillende reviews moet dat best mogelijk zijn (ook met een zware microfloh). Ik heb hier nu een elastiek liggen wat volgens mij bruikbaar is hiervoor, nu nog een haak onderin de romp maken. Ik zat zelf te denken aan heel simpel een plaatje dat precies rond de romp sluit met daarin de haak en dat plaatje dan met dubbelzijdige(schuim)tape tegen de romp te plakken, hoe groter het plaatje hoe beter het vast zit. Als de haak dan in het midden van het plaatje zit zal het erg lastig los gaan dacht ik zo maar misschien werkt het ook wel helemaal niet, het is in ieder geval makkelijk te verwijderen. Als de aansturing geregeld is ga ik hiermee verder.

gr. Eric

Hallo,

Zaterdagmiddag had ik de aansturing geregeld, met 2 hs-81 servo's, een origineel buisje en 1 zelf ingelijmde bowden kabel. Hij vloog die avond aan de helling weer perfect. Lekkr snel en super wendbaar maar helaas, aan het einde van m'n avond was m'n accu leeg, viel het ontvangst weg en ging hij in een mooie spiraalduik recht de duin in. 1 servo gestript, de romp gebroken en de vleugel hier en daar gekraakt maar de ligger is gelukkig nog heel. Voorlopig ben ik dus nog even bezig, ik denk dat ik in de afdeling verlijming&constructie een aantal vragen met foto's over de reparatie ga stellen. Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag

mvg,

Eric

De microfloh vliegt weer :D . Vanavond voor het eerst na de crash én voor het eerst aan het elastiek gevlogen. Ik ben er erg tevreden over. Hij vliegt weer perfect en met het elastiek kwam hij aardig hoog. Én de dubbelzijdige tape om de haak vast te houden was ruim voldoende sterk :) .

Back