Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb totaal geen ervaring met BL motoren, maar wat is er nu zo bijzonder aan jou motor, dat je deze zelf gaat wikkelen terwijl er honderden verschillende te koop zijn?
Hans
Een handgewikkelde motor is zuiniger en krachtiger te krijgen dan zijn fabrieks-tegenhanger door er dikker koperdraad en/of sterkere magneten in te stoppen. En zoals Johan aangaf, voldoening van zelf iets maken, alleen dan niet een vliegtuig, (duik)boot of auto.Ik heb totaal geen ervaring met BL motoren, maar wat is er nu zo bijzonder aan jou motor, dat je deze zelf gaat wikkelen terwijl er honderden verschillende te koop zijn? ...
Wat wedervragen ...Bij het zelf bouwen van een buitenloper, hoe bepaalt men dan het aantal magneetpolen op de rotor of bell ?
maxOD 60mm; ID 18mm; L 20mm; 1Nm bij 2000rpm op 14,8v; 3stuks; 30min vollast; machinewerkplaats; materialen kan je kopen?Wat wedervragen ...
Wat moet de motor doen?
Hoeveel exemplaren?
Hoe lang duurt een motor-run? Met piekbelastingen of constante belasting?
Betreft het http://www.modelbouwforum.nl/forums/...itenloper.html ?
Welke gereedschappen/machines heb je en aan welke materialen m.n. stator, kun je komen?
Of uitgaan van een bestaande motor danwel een motorkit: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...light=scorpion
Zijn er meer shops met grote stators in de aanbieding?
Het is precies zoals ik schreef "relatief eenvoudig". Dat geldt dan voor de fabrikanten maar niet voor ons. De fabrikant maakt een stator mal en vult die met poedervormig ferriet materiaal. Die poeder wordt onder zeer hoge druk in de mal samengeperst waardoor en een vast blok ontstaat. Dat blok wordt in een oven "gebakken" waarna je een keurige stator hebt. Met een paar mallen en een machine kan je snel en eenvoudig dus hele grote aantallen van dezelfde producten maken.Ernst,
wat noem je precies 'relatief eenvoudig' te maken? Ik heb daar ook wel interesse naar........