D
Dageraad
Guest
Hoi,
Na een tijd met een (speelgoed) helikopter te hebben gevlogen ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik wil het dan wel goed aanpakken. In eerste instantie viel mijn oog op de CopterX 450. Maar na wat lezen op het forum en internet wilde ik toch liever de "echte" trex van Align. Maar na nog meer lezen leek me dat een stap te ver. Is best duur en sneller stuk na crash ivg met MCPX. Ben dus uitgekomen op de Blade MCPX BL. Zender Spektrum DX6i erbij en Phoenix v4 sim. Nu heb ik echter nog enkele vragen open staan die ik graag beantwoord zou hebben alvorens ik ga kopen.
Alvast bedankt voor alle reacties.
Na een tijd met een (speelgoed) helikopter te hebben gevlogen ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik wil het dan wel goed aanpakken. In eerste instantie viel mijn oog op de CopterX 450. Maar na wat lezen op het forum en internet wilde ik toch liever de "echte" trex van Align. Maar na nog meer lezen leek me dat een stap te ver. Is best duur en sneller stuk na crash ivg met MCPX. Ben dus uitgekomen op de Blade MCPX BL. Zender Spektrum DX6i erbij en Phoenix v4 sim. Nu heb ik echter nog enkele vragen open staan die ik graag beantwoord zou hebben alvorens ik ga kopen.
- Heb ik een goede keuze gemaakt met heli, zender en sim?
- Misschien stomme vraag maar hoe weet ik dat de lipo leeg is als ik vlieg voordat de heli uit de lucht valt?
- Moet ik er nog extra accu's bijkopen en welke? (Vliegtijd is nu maar +/- 4 min)
- Zou ik er nog een lader bij kopen en welke? Met in gedachte dat ik in de toekomst alsnog een Trex 450 wil vliegen en de lader daar ook geschikt voor is en dat ik alle accu's leeg vlieg en dan bijvoorbeeld een half uur later weer wil vliegen en niet 3 uren wil wachten om alle accu na elkaar steeds een uur te laden.
- Moet ik er nog iets anders bij kopen?
Alvast bedankt voor alle reacties.