"Aanvullende plug-in nodig"...

bdoets

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Sinds vandaag verschijn er voortdurend een balk bovenin beeld als ik het MBF bekijk, met de tekst: "Er is een aanvullende plug-in nodig om enkele elementen op deze pagina weer te geven". Er zit ook een knop op met de tekst "Plug installeren".
Dus daar klik ik op, balk gaat weg. Maar even later, als ik op een andere pagina kom, komt hij weer terug...
Heb daarnet even RC-works bezocht en ook daar werd ik op dezelfde balk getrakteerd.
Die plug-in moet nou toch al een keer of twintig geïnstalleerd zijn...

Ik gebruik Windows XS en mijn browser is Chrome.

"Er is een aanvullende plug-in nodig om enkele elementen op deze pagina weer te geven".
Bart, weet je of Adobe Flash of Shockwave flash geïnstalleerd is. Het kan zijn dat de advertenties daarvan gebruik maken. Daar wordt de laatste tijd wat aan gesleuteld heb ik de indruk.

Groet,

Ad

Opnieuw opstarten al geprobeerd?
Nou daar ben ik zojuist mee bezig geweest. Was nog een heel gedoe, er moest kennelijk wel een boel ge-her-ordend worden... maar waarempel die rare balk lijkt verdwenen te zijn... dankjewel!

Bij mij geen probleem Bart, terwijl ik dezer dagen heel 'kaal' vanaf een Linux live-cd werk, met Firefox. Nul komma nul plugins ge-installeerd.

Zojuist nóg wat dieper gegraven... ik zie nu nog geen balk, wie weet is het wel over...

Nul komma nul plugins ge-installeerd.

Ja, maar ik zie net bijvoorbeeld dat Adobe Flash standaard is geïnstalleerd in Chrome, en ik dacht ook in Firefox en Safari. Dus dat kan het bij Bart niet zijn, of hij moet handmatig uitgeschakeld zijn.
Bij Windows Mediaplayer ligt dat in ieder geval op de Mac anders, bij Windows zou die ook wel eens standaard geïnstalleerd kunnen zijn. Maar het lijkt me niet echt waarschijnlijk dat MBF Mediaplayer standaard zou gebruiken.

Of Flash is geïnstalleerd kan je ook snel controleren door naar de onderste link in mijn handtekening te gaan. Als je daar een karakter aanklikt, en je krijgt een popup te zien met "gekopiëerd naar klembord : ...", dan is Flash geïnstalleerd.

Groet,

Ad

...en merkwaardig genoeg blijft de gele balk nu weer weg. Terwijl ik eigenlijk niet weet wat ik gedaan heb (niet veel eigenlijk).
Blijft over dat ik op allerlei sites weer moet inloggen omdat ik mijn cookies heb gewist, voor niks. Maar gelukkig heb ik daar aantekeningen van...

ik vermoed dat het iets te maken heeft met instellingen van Skype, dat is geloof ik het enige waar ik iets aan heb veranderd.

Back