Aardig zijn voor de kampioenen 2008

Die MEK lijkt me niks.
Maar ja iedereen zijn eigen feestje.
Aangezien ik MEK gebruik om kwasten met opgedroogde verf van 3 maanden oud schoon te spoelen vraag ik me af of daar ook maar 1 type spuitlak tegen bestand is....
Dat spul brand overal door heen...

En met dat brouwsel waar Loet mee vliegt kan je volgens mij ook gewoon vingerverf op water basis gebruiken :p

Ik meen me te herinneren dat Owen een keer een nieuw motor op sloot water heeft laten lopen. Altans zo zag hij er volgens Loet uit. Kompleet verroest. Tijdens het mengen letten jullie op de windrichting omdat je anders tegen de vlakte gaat. En dan vind jij MEK een vies goedje ???

Groet Robert-Jan

Tja het is net als roken, op een gegeven moment wen je aan al die rare rookwolkjes, luchtjes en kanker verwekkende stoffen.... ;)

Wat mij aan MEK nog het meest tegen staat is dat het een oppervlakte ontvetter is.
Volgens mij is het nooit goed voor de smering.

Iemand ook enig idee waarom hij/zij MEK toevoegd? Ik kan me alleen iets voorstellen ivm het spelen met de adhesie>cohesie krachten??!!
Ben erg benieuwd :p

En met dat brouwsel waar Loet mee vliegt kan je volgens mij ook gewoon vingerverf op water basis gebruiken :p

Niet helemaal waar, ik heb nog een component waardoor mijn motor goed start en die vreet dus wel de verf aan.

Snel vliegen en niet starten is natuurlijk veel en veel leuker heb ik ooit ergens gelezen. Maar dat was een andere discussie:D:D

Loet

Hmmm misschien moet je mij idd maar eens wat over dat component vertellen.
Want ik dacht nog steeds dat het niet starten aan vuil in de motoren lag, maar waarschijnlijk ben ik gewoon het wonder middel voor de TYR vergeten bij te voegen ;)

Ik heb de discussie een tijdje niet gevolgd, dus sorry als ik open deuren intrap.

Het zal komen doordat ik alleen ether, wonderolie, petroleum en IPN in mijn dieselbrandstof gebruik, maar in mijn ervaring is elke huis-tuin-en-keuken (HTeK) lakverf daartegen bestand. Wel gebruik ik als het kan van die kleine potjes die voor fietsen bedoeld zijn. Die lak is harder dan de HTeK-varieteit. Ik gebruik dit ook om de motorruimte etc. van mijn vrije vlucht sportmodellen met dieseltjes mee af te werken.

Als jullie dus gewone lakverf gebruiken en dit houdt het niet onder invloed van de dieselbrandstof, dan moet dat liggen aan de toevoegingen. Of gebruik je ook synthetische olie? Ik geloof dat HTeK lak daar ook niet tegen kan.

Wat er niet tegen kan is contact lijm dit heb ik "getest".
De brandstof of andere rommel zorgt er voor dat het mylar los komt.
Ik lak het nu af met PU zoals al eerder gezegt.

Groet Robert-Jan

Of gebruik je ook synthetische olie? Ik geloof dat HTeK lak daar ook niet tegen kan.

Inderdaad gebruik ik meestal 50% wonderolie en 50% synthetisch.

Maar nogmaals... De spuitlak van de Halfords (En hier in Alkmaar heeft de Halfords maar 1 merk spuitlak) is zonder problemen bestand tegen de meest heftige brouwsels...

Hulde aan de winnaars van Bitterfeld

Het moet gezegd,

Stefan en Owen hebben in Bitterfeld de eerste plaats bereikt in de MiniTR-klasse.:worship::worship:
Rob en Bram zijn als 2-de geëindigd.

Sander en Bert waren vierde als ik me goed herinner.
Monique en ik hebben met daverend succes de voorlaatste plaats weten te behouden. Het viel niet mee:mrgreen: Het zal wel door die lak van de Halfords komen dat het bij ons allemaal mis ging...................

Stefan en Owen, gefeliciteerd.

Loet

Inderdaad, ere wie ere toekomt.
Owen en Stefan hadden de boel goed voor elkaar. Hoewel als derde geplaatst voor de finale hadden ze de voor winst noodzakelijke omschakeling naar 50r/tank beter in de vingers dan Rob en ik. Vliegsnelheid, range en herstarts waren allemaal op orde.
Bij Rob en mij bleek 50+ rondjes ook haalbaar maar niet zonder een aanzienlijk verlies aan betrouwbaarheid waarschijnlijk als gevolg van wat vapour locking na de herstarts. Zo'n armer lopende motor wordt ook wat heter, betrouwbare acceleratie bleek alleen mogelijk door na het starten van de motor het model even voorover te houden en zo wat 'verzopen' weg te gaan. Niet erg maar daar moet je niet tijdens de race achter komen. Wel uitgevlogen maar zeker een minuut langzamer dan O&S.

Proficiat dus,

VrGr, Bram

Bedankt, bedankt :)
Eindelijk na 4 jaar eens een keer gewonnen.

Ook een beetje naar onze eigen verbazing hadden we een perfecte afstelling in de finale (jaja Ook per ongeluk krijg je wel eens de juiste afstelling) en vlogen we met 3 snelle pitstops de eerste prijs tegemoed :p

Tja heb altijd geleerd: Eerst de ouwe meuk opmaken en dan pas aan nieuwe beginnen :D
Dus we hebben jullie nog even de kans gegeven de laatste jaren hahaha

Back