Absima Team C Minion 4WD RTR Review

Wat je zegt klopt,maar dit is vooral te merken bij de onroad tapijtraces enz.
Kan mij zeker voorstellen dat dit bandenprobleem op een hobbelig zandcircuit voor offroad niet echt uitmaakt.Toch zijn dat ook redelijk getunede machines maar dan vooral op grip van de banden,veren,...

Zal het in de praktijk van het racen dan weinig uitmaken, wil ik best geloven. Vanuit dat standpunt heeft het weinig zin om wielen op balans uit te kiezen. Maar als ik gewoon mijn auto optimaal wil laten draaien, is daar toch niets mis mee? Mijn ervaring is dat, in de omstandigheden waarin ik meestal rijdt, ik na 1 keer balanceren er een hele tijd geen omkijken meer naar heb, en soms zelfs nooit meer. En ik rij natuurlijk ook geregeld op vrij vlakke ondergrond, dus dan speelt het voorkomen van onnodige trillingen meer een rol. Ik ben tevreden met hoe de auto nu rijdt, dus wat mij betreft kan deze discussie zo zoetjes aan de ijskast in. Jouw reactie is op zich prima, maar anderen gaan het op de persoon spelen, en daar heb ik geen zin in. Ik heb begrip voor een ander standpunt, hopelijk geldt dat ook voor sommige andersdenkenden.

ophanging, grip en een goede zender. daar moet je het van hebben koop een DEX

Klopt natuurlijk. Trouwens, heb je een nieuw "speeltje" dat je die auto nu aanbeveelt? ;)

Ik begrijp jou mening wel hoor indoorvlieger,en ik steun ze ook.
Het maakt niet zoveel uit dat de wielen wat slingeren op een offroad circuit,maar wil je ze recht hebben dan is dat zeker niet verkeerd.
Ikzelf doe het ook als ze niet draaien naar mijn zin,ook al is het in principe niet belangrijk voor los zand e.d.
Maar de blast ziet buiten zand en heuvels ook asfalt dus...

Ik begrijp jou mening wel hoor indoorvlieger,en ik steun ze ook.
Het maakt niet zoveel uit dat de wielen wat slingeren op een offroad circuit,maar wil je ze recht hebben dan is dat zeker niet verkeerd.
Ikzelf doe het ook als ze niet draaien naar mijn zin,ook al is het in principe niet belangrijk voor los zand e.d.
Maar de blast ziet buiten zand en heuvels ook asfalt dus...

Precies, voor mij is een buggy een all-round auto, en niet een hardcore offroad auto, waar een rammeltje hier en daar toch weinig uitmaakt voor het resultaat. En dan wil ik op een vlakkere ondergrond de wielen niet net zo zien schudden als op zwaar terrein...

Maar inmiddels gaat het nu niet meer over de review van deze buggy, maar meer over de zin of onzin van goed gebalanceerde wielen. Feit is, de ene set Minion wielen is veel beter in balans dan de andere set. Of je daar last van hebt, moet ieder voor zichzelf uitmaken, als je maar, zoals Anthem2, kan respecteren dat dit voor de ene rijder belangrijker is dan voor de andere. Niet iedereen zoekt hetzelfde in een auto.

#22 +1 Daar kan ik mij ook wel in vinden indoor
Alles zo goed mogelijk afgesteld of afgestemd willen hebben bedoel ik vooral
Grts

Yep, en juist omdat de Minion verder soepeler dan gemiddeld is, van de "sleek" body, de netjes afgewerkte bedrading tot aan de transmissie aan toe, vond ik dat daar geen slingerende wielen bij horen. Het komt puur door de banden, de inserts zijn goed, andere banden op de Minion velgen geeft een stabiel draaiend wiel, alleen sommige banden zijn blijkbaar aan 1 kant ietsje dikker of zo, want die zorgen voor de onbalans, ook als je ze op andere velgen zet.

Wat me trouwens verder positief aan de Minion is opgevallen, en wat nog niet bij de pluspunten staat, is de fijne regelaar die bij de brushed RTR zit. Ik heb dat ding nog niet verder gekregen dan lauw, dus hij is goed op zijn taak berekend, en zal nog wel pittiger motoren dan de ECO 15T aan kunnen.

Ook blijft de auto mooi recht bij vlot optrekken, blijkbaar doen de diffs hun werk goed en verdelen het vermogen mooi over de 4 wielen.

De ECO 18T motor, die ik had besteld voordat ik wist dat ik alsnog de juiste (ECO 15T) motor opgestuurd zou krijgen, zit er nu een aantal ritten in, en doet niet veel onder voor de 15T. De acceleratie lijkt zelfs iets beter, wat me doet afvragen of het 19 tands pinion, wat standaard op de ECO 15T motor wordt gezet door Absima, niet een tandje te hoog is gekozen. Dat zou kunnen verklaren waarom de motor best wel warm wordt. Aan de andere kant is de vertraging al best hoog met een 19T pinion.

Over de electronica en pinion keuze kan ik zelf geen zinnig woord zeggen :p
Maar het lijkt me al bij al wel een leuke auto met een goede prijs kwaliteit verhouding
Moet zeggen heb pas zelf een setje banden gelijmd maar nog steeds niet mee gereden en ben ook niet echt veel bezig met banden keuze (ik rag toch meestal teveel tijdens het rijden) maar probeer toch altijd alles zo goed mogelijk af te stellen met wat ik heb maar als je echt een slinger oid hebt is of kan dat zeker behoorlijk storend zijn.

Maar het lijkt me al bij al wel een leuke auto met een goede prijs kwaliteit verhouding

Dat zeker. Ondanks de minpuntjes zou ik deze auto zeker kunnen aanraden, hij rijdt erg fijn, reageert voorspelbaar op het stuur, en voelt solide aan.

Ik moet trouwens een stukje rechtzetten over de schroeven. Er zit wel wat verschil in de passing van de inbus-schroevendraaier in de kop, bij de ene is dat strakker dan bij de andere, maar het doordraaien lijkt toch vooral te zijn gekomen doordat de schroeven in de fabriek wel erg vast zijn aangedraaid, en de kop van mijn 2 mm inbus-schroevendraaier net een fractie dunner is dan zou moeten. Ik heb nu een ander setje, en sindsdien geen koppen meer dolgedraaid.

Back