Absolute beginner bouwt quadcopter

Ziet er goed uit Douwe. Ben je niet bang dat de LIPO de grond raakt? Het onderstel kan doorbuigen tijdens landen hé?

Vanmiddag eindelijk gevlogen (helaas geen video gemaakt).

Wel een hele tijd aan het pielen geweest, ik kreeg hem maar niet stabiel, hij ging oscilleren en dat kreeg ik er niet uit. Ik ben alles wel 3x nagegaan maar het probleem bleef bestaan.

Uiteindelijk de boel een keer opnieuw geflashed, ESC's gecalibreerd, yaw gyro gereversed en nu vloog ik zo weg, ergens is een keer iets fout gegaan maar wat precies is me (nog) niet duidelijk.

De 2200 25c lipo is vervangen door een 2200 40c exemplaar en die lijkt het goed vol te houden.

mooie quad!

die camera kun je gewoon rechtstreeks aan je dedicated lipo hangen hoor :)

vergeet je LC filtertjes niet enzo!

mooie quad!

die camera kun je gewoon rechtstreeks aan je dedicated lipo hangen hoor :)

vergeet je LC filtertjes niet enzo!

Die LC filters zijn toch om storing te voorkomen als ik dezelfde lipo gebruik? (ja ik ben ook een absolute FPV beginner :cool:).

Ik denk trouwens dat de FPV spullen niet op deze quad komen maar ik wil binnenkort een hexa copter bouwen op basis van het flyduspider frame; daar heb ik meer ruimte tot m'n beschikking en stort de boel ook niet direct neer als er een keer een motor oid uitvalt.

mwah, er zijn er die altijd overal filtertjes ertussen frotten, maar normaal ook al als zender en camera op 1 lipo zitten (dacht ik?)

maar je 12v cam kan gewoon op 3s lipo iig :)

Let op dat die camera met een lens komt die een hele smalle kijkhoek heeft. Je kan beter nog even een 2.8 of 3.6mm lensje erbij kopen.

Goede tip, ik zal eens gaan speuren naar een alternatieve wide angle lens.

Ik ga maar even een aparte build thread aanmaken voor mijn FPV hexacopter build.

Zou een 2.1 lens al te wijd zijn? Volgens mij heb ik dan een hoek van 150/160 graden.

Waarschijnlijk bestel ik gewoon een 2.1 en 2.8 lens, samen nog geen 10 dollar inclusief verzenden; het moet toch niet gekker worden ;).

Laatst bewerkt:
Ja, 3.6 is het meest gebruikt. Mensen die een nog grotere kijkhoek willen gaan voor 2.8. Als je nog lager gaat krijg je een erg fisheye effect.

Wilde net nog even vliegen buiten maar ik kreeg toen het verschijnsel waar ik op rcgroups al over had gelezen: de ESC's lijken niet meer gecalibreerd. Na het aanzetten van de quad beginnen de ESC's te piepen en pas na een tijdje stoppen ze hier een voor een mee en lijkt de boel klaar voor de start (ik durfde het echter niet aan om er mee te gaan vliegen). Volgens de rcgroups thread komt dit door het verschil in temperatuur en het was inderdaad vrij koud buiten (de quad had ook al een tijdje in een koude kofferbak gelegen). Ik heb bij thuiskomst de quad even 5 minuten in de woonkamer op temperatuur laten komen en ja hoor, nu start hij weer normaal op. Ik zal eens even kijken of ik hier wat meer info over kan vinden en zal dat hier dan even plaatsen.

Back