Acceleratie van Losi Speed-T

• Topicstarter Topicstarter modelbouwfreak
  • Startdatum Startdatum
M

modelbouwfreak

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje in verband met het optrekken van mijn Losi Speed-T.
Ik lees overal op internet dat deze wagen zeer populair is omwille van zijn snelheid en acceleratie.
Over de snelheid ben ik tevreden, maar als ik wat te veel gas geef draait de slipper clutch door.
Ik heb deze al aangespannen maar dat helpt niet

Mvg.

Ik weet niet of het werkt met drukplaatjes en die tegen een plaatje aandrukken maar als je het plaatje probeert om te draaien zou dat moeten helpen want de ene kant is waarschijnlijk gepolijst.

Ik heb de Losi Speed-T laatst bekeken bij PK maar ik vond de binnenkant (en met name de prielerige ventilator) en maar gammel uitzien.

Inderdaad een goeie om je diff ook even te controleren.
Met de slipper aandraaien is dat één slag of zo ver als mogelijk is?

Ik heb de Losi Speed-T laatst bekeken bij PK maar ik vond de binnenkant (en met name de prielerige ventilator) en maar gammel uitzien.

En je dacht laat ik dat eens hier posten omdat er word gevraagd naar je mening over hoe de Speed-T eruit ziet van binnen of omdat je geen idee hebt wat er aan de hand kan zijn en toch iets doms wilt zeggen?

En je dacht laat ik dat eens hier posten omdat er word gevraagd naar je mening over hoe de Speed-T eruit ziet van binnen of omdat je geen idee hebt wat er aan de hand kan zijn en toch iets doms wilt zeggen?
Ik zeg alleen dat ik de Speed-T er van binnen niet stevig uit vind zien.
Ik heb toch recht op mijn Vrijheid van Meningsuiting?

Ik zeg alleen dat ik de Speed-T er van binnen niet stevig uit vind zien.
Ik heb toch recht op mijn Vrijheid van Meningsuiting?

Nee. Hier heb je gedragsregels waar je mee akkoord gaat voor je je aanmeld.
Nou zal je daar vast nog binnen vallen hoor, maar ik denk dat er niemand hier zit te wachten op jou onbenullige mening omdat je één keer een auto bij PK hebt zien staan.
Jouw mening voegt hier helemaal niets toe. Sterker zelfs, het toont alleen jouw gebrek aan inzicht en kennis aan.

Ik heb ook een mening over de Rustler buiten dat het een goeie auto is voor beginners maar die heb je mij ook niet zien posten in jouw of het rustler topic omdat het totaal niet relevant is.

Nee. Hier heb je gedragsregels waar je mee akkoord gaat voor je je aanmeld.
Nou zal je daar vast nog binnen vallen hoor, maar ik denk dat er niemand hier zit te wachten op jou onbenullige mening omdat je één keer een auto bij PK hebt zien staan.
Jouw mening voegt hier helemaal niets toe. Sterker zelfs, het toont alleen jouw gebrek aan inzicht en kennis aan.

Ik heb ook een mening over de Rustler buiten dat het een goeie auto is voor beginners maar die heb je mij ook niet zien posten in jouw of het rustler topic omdat het totaal niet relevant is.
Prima.
Einde discussie.

Inderdaad een goeie om je diff ook even te controleren.
Met de slipper aandraaien is dat één slag of zo ver als mogelijk is?

Wat voor geluid hoor je trouwens als hij doorslipt. Alleen de motor die hogere toeren draait of een knarsend* geluid?
(*bij gebrek aan een betere omschrijving)

De motor die hoge toeren draait.
En ik hoor precies iets doorslippen.

Het probleem is nog altijd niet opgelost... :(

Hij staat bekend om zijn brutale acceleratie maar bij mij is de acceleratie zeer zwak.
Bij het minste gas geven draait hij door... een wheelie doen zal al helemaal niet lukken... :p

De slipper clutch is niet versleten... Wat kan er schelen? :p

Mvg.

probeer je slipper eens te rebuilden , soms zit er toch iets niet helemaal lekker op z'n plaats of zit er iets kleins tussen , je weet maar nooit.

Vandaag slipper gerebuild en strakker aangespand.
Nog altijd geen effect...

misschien helpt dit.
[URL="
- Ball diff & slipper adjustments for Associated SC10[/URL]

gr Sander.

heb je dit al geprobeerd???

en dit werk ook goed.

als je nu de spur goed vast houd of vast zet.
en dan de auto goed tegen de grond aan druken en dan voor en achteruit duwen.

als de wielen mee draaien en de motor/spur staan stil dan slipt of je diff of toch je slipper.

als je ziet dat je moertje waar je de slipper mee aan draait ook stil blijft staan, dan slipt hij op de diff.

dit zijn de enigste 2 opties.

gr Sander.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ben tot de conclusie gekomen dat de diff slipt.
Hoe kan ik dit best oplossen en waar bevindt de diff zich?

Mvg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de diff aangespannen en hij trekt super hard op! :)

Bedankt voor de hulp allemaal!!

Ik zou ook graag een ander diff plaatsen.
Welk van Losi is hiervoor geschikt?
Ik heb al gelezen dat ze een ball diff plaatsen??

Back