accu 9.6volt 1.7Ah

Hij zal het wel doen. Zal tegen de 1,5 uur duren om je accu te laden.

Beter. Ja er is zat. Graupner ultramat, hyperion of een chinees ladertje.

Even zoeken op het forum naar laders.

vraag 2, als die accu erg oud is dan is hij waarschijnlijk afgeschreven. Weet niet wat voor 1 het is maar als het een NiCd is dan heeft hij zijn beste tijd wel gehad ben ik bang.

Gr. Dennis

Goed gezien. Zag 1,7 staan dus eigenlijk niet verder gekeken :D

Ladertje was hij aangaf zou voor 9,6 volt ongeveer 1 tot 1,5A laden. Vandaar de 1,5 uur.

accu is nog best new heb hem denk ik maar 3 keer gebruikt mijn Tamiya TNX 5.2r hij loopt niet zo lekker dus lang niet meer gebruikt door niet veel tijd maar nu wil ik hem toch weer gaan gebruiken en af stellen alle is accu leeg van mijn zeder dus heb goede lader nodig

hij lijkt op dezen zender alleen mijne heeft nog 4knopjes onder LCD zitten

Toemen Modelbouw - Shop Detail

Oh is het een zender accu. Zeg dat dan meteen. Oh wacht dat stond er al OOPS.

Dan is het ladertje wat je op gaf wel voldoende. Weet alleen niet zeker of het alweer te veel is.
Zo te zien heeft dat ding een vaste stroom en je zender heeft een max laadstroom.
Probeer die even te achterhalen of blijf er op zijn minst bij als je de eerste keer gaat laden om te controleren of de boel niet te warm wordt.

Al denk ik dat hij die 1A wel kan hebben maar beter even checken.

Gr. Dennis

Het laderje in het eerste bericht heeft een speciale aansluiting voor een zender- en ontvangeraccu. Het laderje is van Graupner, dus alleen geschikt voor Graupner zenders. Niet voor (Robbe) Futaba zenders. Daar is de laadplug andersom aangesloten.

Het laden van accu's met een snellader kan tot problemen leiden. In de eerste plaats zijn veel zenders in het laadcircuit beveiligd met een diode. Die zorgt er voor dat de snellader de accu niet "ziet" en het laadprocers zal niet starten. Om toch met een snellader te kunnen werken, moet de diode worden overbrugd. De beveiligingsfunctie valt dan weg met alle risico's van dien.

Een snellader kan ook met veel hogere stromen laden dan de dunne printsporen en/of de bedrading kan verwerken. Maak je een foutje dan kan dit gemakkelijk tot ernstige schade aan de zender leiden.

We leven in een wereld waarin alles snel moet, maar de beste en veiligste manier om een Ni-** zenderaccu te laden is met een langzaamlader gedurende 14 uur met 1/10 van de capaciteit. In jou geval dus 170 mA. Als de langzaamlader deze waarde niet kent, neem je de dichtsbijzijnde en laadt iets langer of korter. Maakt allemaal niet zo heel veel uit.

Er zijn vast andere gebruikers die vinden dat het allemaal zo'n vaart niet loopt en dat je makkelijk met een overbrugde beveilingsdiode een zenderaccu kunt snelladen. Ik ga liever uit van het principe "liever safe, dan sorry".

Laatst bewerkt:
Ee Robin, aan je nederlands te zien ben jij die weightweenie van het mountainbike forum, niet?

Ook n nieuwe hobby?

Cewl, hoopte eigenlijk dat ik hier mensen tegen zou komen die een vergelijking kunnen maken tussen bikes en cars. Voor wat betreft een vergelijk van degelijkheid enzo.

HAhhah, ook welkom hier, ben ook nog newbie ,maar dan in electro off-road (traxxas Rustler)

Mzzl, gekkokees

zo te zien denk dat keer besten keer langs moet gaan bij Toemen Modelbouw daar had ik mijn spul gekocht

vast bedankt voor hulp

Ee Robin, aan je nederlands te zien ben jij die weightweenie van het
mountainbike forum, niet?

Ook n nieuwe hobby?

Cewl, hoopte eigenlijk dat ik hier mensen tegen zou komen die een vergelijking kunnen maken tussen bikes en cars. Voor wat betreft een vergelijk van degelijkheid enzo.

HAhhah, ook welkom hier, ben ook nog newbie ,maar dan in electro off-road (traxxas Rustler)

Mzzl, gekkokees

yep ben die robin :P en fuel van MTB.nl zit ook op dezen forum

niet new hobby maar heb gewoon een keer voor fun gekocht

Back