Accu bidproduct

De accu's zijn binnen. Dus jullie zullen ze zondag van mij krijgen.
Maar ik zie het niet echt zitten om 25 accu's op te gaan laden. Ik ben vrijdagavond pas weer in de buurt van een lader, en zaterdag ben ik de hele dag werken. Dus ik ben eigenlijk al blij als ik mijn eigen accu's vol heb zitten. Maar je zou natuurlijk zelf een lader mee kunnen nemen en deze 's ochends aan een auto hangen zodag je 's middags weer verse accu's hebt.

Kevin

Kevin,

Mocht je nog 3-5 packs over hebben dan wil ik die wel van je kopen.

Groeten,

Johan
Ps. ik kom regelmatig langs Tiel dus even langsrijden is geen probleem.

beetje off topic maar, als je zo'n 9 volt accu van de aldi uit elkaar sloopt en
je soldeerd een 4,8 volt accupakketje, hoeveel weegt zo'n pakketje dan?
en, hoelang kan je dan vliegen (hxt 500's met gws ontvangertje)

zowel bij mij als alwin (sadkingbilly) woog een 4 cellen pakketje van de aldi battery met stekker 14 gram ;)

zou het ook op 6 volt werken? (meer gewicht, meer trekkracht, en sneller, en meer bereik)
gewicht moet er bij mij toch nog in, dus wat extra gewicht is geen probleem,
en hoelangkan je met zo'n pakketje?

6 volt kan ook prima als je de ruimte hebt, de servo's worden iets sterker inderdaad. maar waarom als het op 4.8 ook prima werkt? vliegtuig zou ik met 200mha cellen iets van 1.5 uur aanhouden maximaal

Die 14 gram was voor een 5 cellen pakketje inclusief stekker.. 6V dus. En die celletjes zijn meestal 180 mAh dus reken een uurtje ongeveer. Wat langer kan wel (ik heb wel eens ruim anderhalf uur op zo'n pakket gevlogen, met de bonsai) maar dan was de accu ook echt helemaal leeg. Die gok zou ik NIET nemen als ik jou was ;)

hmm ergens anders op het forum (9 volt nimh draadje) staat dat je op 2 servo's 3 uur kan,
met zo'n aldi pakketje van ronde celletjes, zijn die aldi dingen trouwens rond? of platte cellen?

In dit draadje kun je lezen dat ze rond zijn:
9volt2nq8.jpg

Ik kan een hele dag vliegen op één acculading. Prima! En dat voor die prijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
dat draadje bedoel ik ja, maar wat is een hele dag? hoeveel uur ongeveer aanstaan?
en, op hoeveel cellen vlieg je en wat weegt dat dan?

Je zit niet de hele dag in de lucht. Ik weet niet hoeveel uur. De DLG wedstrijd in Arnhem ging bijvoorbeeld makkelijk.
Daarna kan ik 's avonds nog een uurtje vliegen zonder problemen. Ik vlieg op 4 cellen en weet niet hoe zwaar ze zijn. Niet zwaar in ieder geval.

Alles hangt af van je kist: Als je lood moet toevoegen heb je te lichte accu's ;)

Laatst bewerkt:
dan haal ik maar eens bij de aldi een 200 mah 9 volt blokje:)
met een soldeerbout mischien het plastic hoesje wegsmelten? (soort onderkant eraf snijdan?)

*Schopje*

Even deze accuutjes weer onder de aandacht brengen voor eventuele nieuwe mimi vliegers.. Volgens mij zijn ze op het moment weer gewoon beschikbaar!

Back