accu laden

Een brommer heeft een loodaccu. Op de lader heet dat PB.

Dan instellen op 12 volt en op 400mA volgens de spec. Ik laad mijn 7Ah accu altijd op 4A maar gezien je accu echt leeg is zou 400mA een prima start zijn.

De kans bestaat dat de accu niet goed gezien wordt en kan je beter met een simpele stroomlader zoals een Robbe 5 eerst beginnen met een simpel stroompje om de spanning op niveau te brengen.

Lees dit <Oude "Te Koop" Link Verwijderd > maar eens. Het beantwoord veel van je vragen en geeft achtergrondinformatie.

Laatst bewerkt door een moderator:
hmm in die handleidingen staat precies wat ik gedaan heb,en ik blijf die melding krijgen van low voltage :( is er niet nog iets dat ik vergeet ofzo?

Laad hem eerst 1 (2?) uurtje als NiMH accu, met het NiMH programma, ook met 400mA. Niet uren achtereen want bij een lood-accu zal het NiMH-programma niet automatisch stoppen. Een Pb-accu geeft geen delta-peak zoals een NiMH cel dat doet, het NiMH-programma kun dus niet afslaan op die ontbrekende peak. Accu raakt vol, lader blijft er stroom/energie in stoppen, water elektrolyseert -> knalgas.
Daarna met 0,4A/12V met lood-accu programma verder gaan.
Pb = plumbum(82) = lood (Eng. plummer = loodgieter)

Nederlandstaligere, betere en uitgebreidere handleiding voor Imax/Voltcraft/Accucel/Maxxtrax/Turnigy/etc.etc. B6 en B6AC 50watt laders. Voor de liefhebbers ook in het Engels, Duits en Frans:
www.produktinfo.conrad.com....MULTILADER_ENTLADER_ B6_de_en_fr_nl.pdf
en
www.pkracing.nl/pdf/laders/B6_nederlands.pdf

Hier wat instructie-filmpjes voor omgang met dergelijke 4-knops laders
Accu's laden, gebruiken en bewaren

Laatst bewerkt:
oke hijs bezig, geeft aan dat de accu maar 8.76 volt is dus dies redelijk op:) maar dus nu een uur wachten en dan verder op 12 volt laden en dan komt alles goed? dank jullie:)

de lader stopte drie keer achter elkaar omdat ie zei dat ie vol was, maar na de derde keer wilde hij wel gewoon op pb laden, dus het komt goed zo:)

haha nee niet bij een derbi gpr-50 helaas anders had ik dat wel gedaan haha maarja. mn accu is nu half uur aan het opladen maar gaat best sloom, kon ik nog sneller laden? of is dat niet handig

In de specificaties van de accu in de link die je zelf hebt gegeven staat: Maximale laadstroom 0,4 ampère. Het is altijd verstandig je aan de specificaties, zoals de fabrikant die geeft, te houden. Die zal het het beste weten.

Hou er ook rekening mee dat accu door de diepontlading de geest heeft gegeven, redelijk hoog is.

oke ik zal hem wel zo door laten laden! heeft iemand nog enig idee hoe lang het duurt dan? zal wel redelijk lang zijn als ik de grootte bekijk

Back