accu lader gesmolten

goedendag

had vanmorgen mijn zender en ontvanger accu onder lading gezet en was er bij wegegaan

na een uur of twee ging ik eens kijken en tot mijn schrik de gehele lader gesmolten echt een klomp gesmolten plastik
was een standaart lader die bij een rtr paket zat van cen

na wat zoekken kwam ik tot de ontdeking dat mijn ontvanger accu sluiting maakte. dit is veroorzaakt door een eerder cras met de auto (niet opgemerkt auto was nog wel bestuurbaar)
de kunstof houder waar de cellen in zitten was geschuurt waar door de lipje tegen elkaar waaren gekomen en haden sluiting veroorzaakt.

ben maar gelijk een beter lader gaan kopen een Graupner Ultramat 15

:teacher::teacher:voor dat ik ga laden eerst accu kontroleren wat dit had goed uit de hand kunen lopen .

grt nick

ehh wat is de vraag? Of was dit gewoon een mededeling? Zo ja, zien we bij dit soortzeldzaam voorkomende gevallen graag een foto van het gesmolten object in kwestie ;)

goedendag

was gewoon een mededeling dat het niet altijd goed gaat met accu laden

foto s heb helaas niet was al blij dat hij buiten lag.

grt nick

goedendag

had vanmorgen mijn zender en ontvanger accu onder lading gezet en was er bij wegegaan

na een uur of twee ging ik eens kijken en tot mijn schrik de gehele lader gesmolten echt een klomp gesmolten plastik
was een standaart lader die bij een rtr paket zat van cen

na wat zoekken kwam ik tot de ontdeking dat mijn ontvanger accu sluiting maakte. dit is veroorzaakt door een eerder cras met de auto (niet opgemerkt auto was nog wel bestuurbaar)
de kunstof houder waar de cellen in zitten was geschuurt waar door de lipje tegen elkaar waaren gekomen en haden sluiting veroorzaakt.

ben maar gelijk een beter lader gaan kopen een Graupner Ultramat 15

:teacher::teacher:voor dat ik ga laden eerst accu kontroleren wat dit had goed uit de hand kunen lopen .

grt nick

damn!
Mijn ontvangersaccu word erg warm en presteerd niet goed(heb een andere gekocht deze ligt hier nog).
Het was een sanyo 4.8V 2700 accu.
Zonde van men geld want ik had de accu pas 2 weken,ik merk op dat de plastieke houder ook gescheurd is.Valt er iets aan te doen of niet?

mvg sven

goedendag

was gewoon een mededeling dat het niet altijd goed gaat met accu laden

foto s heb helaas niet was al blij dat hij buiten lag.

grt nick

Nu lijkt het erop dat je de schuld aan de accu's geeft, maar als jij beter onderhoud had gepleegd en alles beter nagekeken had dan had je voordat je ging laden gezien dat er iets niet klopte. Het is dus gewoonweg je eigen schuld en niet de schuld van de accu.

Laat het een leer zijn voor de rest van je leven, en controleer alles heel goed na een crash, of dat nu een auto, vliegtuig of boot is, een (ernstiger) ongeluk zit in een klein hoekje.....................

Accu laden

Mijne heren.

lijkt het u niet beter de accu's niet meer in de plastic houder te plaatsen?

het is beter om de accu (4 of 5 cellen) aan elkaar te solderen .
dit heeft de volgende voordelen:

een lagere overgangs weerstand tussen de cellen dus minder warmte opbouw tijdens het (snel)laden
niet alle cellen kunnen tegen snelladen zelfs merken ondeling hebben hier problemen mee

en bij het stooten en bewegen van het pack geen onderbrekingen door dat het een geheel is geworden (in een auto of boot niet direkt ernstig maar in een vliegtuig wel )

eventueel hulp bij het solderen van de cellen kan ik wel raad geven .
niet alle soldeerbouten zijn geschikt voor dit werk , en je hebt ook een speciale punt nodig.

groet Hans

goedendag

dat ik twee namen heb is gekomen door een storing in het i mali adres (tijdelijk)
wilden toch weer deelmemen aan het forum.
weet niet hoe ik de tweede weer kan laten vervallen.

grt nick

Altijd zender en ontvanger packs solderen. Anders o.d.d. storing tengevolge van corrosie en slechte contacten. Zo'n plastic houder met veren meteen in de kliko gooien.

Accu's

Waarom gebruikt bijna iedereen in vrede's naam zulke zwaaaaare ontvangeruccu's.
In mijn beginjaren geruikten wij altijd 500 DKZ Nicad acc's dat zijn (waren) 500mA
knoopcellen, en vlogen daar de hele middag mee.
Voor de normale servo's, zo'n 4 of 5 stuks, is voor een hele middag vliegen 600 a 700 mA/h
ruim voldoende.
Voor elke vliegdag, en dat zal ook voor een vaardag gelden, is 1000 mA/h ruim voldoende,
en per slot van rekening laden we elke keer als we 'HET' gaan doen eerst onze accu's op
voor we de spullen inladen, of niet soms.
Houd wel rekening met Digitale servo's, die halen hun positienaukeurigheid hoofdzakelijk uit
een dubbel stroomverbruik.

Groeten Peppie

hoi peppie, idd heb je gelijk over de digitale heren,

als jij wegvliegt met mijn 3d heli met alles digitaal aan servo's erin zal je de 2e vlucht zeker tegen de grond klappen door een lege accu.

moderne servos kunnen flink belast (zeker in een heli) wel tot 4 ampere trekken.

dan zuigt ie zo'n pakketje in 1 vlucht vacuum ;)

Back