Accu lekt stroom.

Hoi, Ik zat net mijn 3cell 2200mAh accutje op te laden voor mijn heli.
Ik keek even tussendoor, stond op 12,17 volt.
Later keek ik weer toen stond er 12,07 volt, waarna die tot 12,30 volt op ging laden.
Ik dacht : zit wel goed, en even later toen ik weer keek, 12,03 volt nogmaar.
Snel uit gezet natuurlijk.
Is de accu nu kapot?, de individuele cell connectors waren er zoiezo al afgebroken, waarna ik geen balance meer kon doen, kan het anders hierdoor komen?
Ik snap er niets van, volgende keer neem ik een ander merk accus.
b.v.d.

nicad? nimh? die laad je op tot een bepaald voltage, maar die zakken later inderdaad een halve volt ongeveer.
of heb je net nu over lipo?

nicad? nimh? die laad je op tot een bepaald voltage, maar die zakken later inderdaad een halve volt ongeveer.
of heb je net nu over lipo?

ik denk lipo qwote/de individuele cell connectors waren er zoiezo al afgebroken, waarna ik geen balance meer kon doen, want lipos kun je balencen

in principe kun je nimh/nicad ook balanceren, maar heb het inderdaad nog nooit gezien... zal ie dan toch lipo's bedoelen?;)

Het gaat hier over een Lipo.

Aan de lipo hoort een balancer kabel en daar hoor je mee op te laden .

Laad je zonder balancer kabel en er gaat 1 cel kapot waar geen 10V meer ingaan worden automatisch de andere 2 cellen overladen.

En als je dan ook nog gaat duschen .:mrgreen:

Dus moet die balancer kabel er weer aan.
Vraag mij wel af hoe je het voor elkaar krijgt dat die er af gaan.

Mvg Johan

Ja het gaat hier om een Lipo batterij.
Zat ook amper tin aan dat individuele cell connector draadje.
Het schijnt trouwens wel vaker voor te komen met die Zippy batterijen.
Volgende keer neem ik Turnigy, die zijn net zo duur, en schijnen wat beter gesoldeerd.

Laatst bewerkt:
Zou het niet kunnen dat de lader gewoon tussendoor even stopt met laden om een meting te doen en daarna weer verder laadt?
Ik weet dat er laders zijn die dit doen.....

Bij het laden kan het voltage wat schommelen , zodra de lader begint loopt het voltage omhoog door de laadstroom. Zodra dat een bepaald punt bereikt gaat de lader weer afbouwen met de laadstroom en zakt dus ook het voltage wat in.

Zeker bij ongebalanceerd laden kan er verschil tussen de cellen optreden wat het stijgen en zakken van het voltage kan veroorzaken.

Ok savage26pico, dus deze accu is nog wel goed.
Ondanks dit ga ik hem tog weggooien vanwege wat plotterwelt zegt,
mocht 1 cell stuk gaan is het mis, en kan de accu ontploffen/verbranden bij overladen?

Accu is waarschijnlijk nog wel oke , maar door het ongebalanceerd laden zit je met spanningsverschillen tussen de cellen.

De accu kan bij overladen idd ontploffen/verbranden , meestal zullen ze opbollen...

Back