Accu, monstertruck

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
M

mixit

Guest
ik heb vanochtend een monster truck voor mijn verjaardag gehad, en hij heeft 1 x een 6 cel accu in.. nu wil ik een nieuwe aanschaffen zodat ik terwijl ik rijdt de andere alvast kan opladen.

het gaat om de:

zaptoys monstertruck
en een accu van 6 cellen en 9.5 volt, kan ik elke accu van 6 cellen op mijn autootje aansluiten?

6 cellen 9.5 volt??

en cel heeft als nominale spoanning 1.2volt dus een 6 cellen pakket zal dan 7.2 volt zijn. maak eens een foto van de accu, hier gaat namelijk ergens iets mis

Mixit geef even aan welke van de auto's je hebt. zie onderstaande link.
ZAP TOYS
Dan kunnen wij je een beter advies geven.

Heel veel plezier met je kado, en nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Even op bovenstaande link gekeken, de 1:12 monstertruckjes hebben een 9,6v accu. Dus met een simpel rekensommetje kom je op 8 cellen. Nou zitten deze cellen vaak mooi weggewerkt in een merk/type gebonden accupack.
Ik weet niet of je weet waar het autootje vandaan komt, maar anders zou ik daar gewoon langs gaan die weten vast wel wat er in past ;)

ZAP TOYS

deze is het, er staat 1x 6 volt, maar op het batterijen pak staat 9.5 volt. rare actie?? maar ik zal eens een foto maken binnenkort..

EDIT:

Ok, dat was dus de verkeerde:P het is geen 1:14 auto maaar een 1:12.
Battery requirement :1x9.6V Rechargeable battery + 1x9V

en het is echt 6 cel dat zal ik straks even nakijken, maar batterijen hebben volgens mij geen 1.2 maar 1.5 volt

Laatst bewerkt door een moderator:
Oplaadbare cellen hebben 1,2v, niet oplaadbare (bv. Duracells of Energizers die je zo in de winkels koopt) hebben 1,5 volt.
Maar het lijkt me sterk dat er in jouw auto niet-oplaadbare cellen zitten ;).

naja, maar ik kan elke 8 cell batterij pack met mijn oplaadspul opladen en in mijn auto doen?

Back