accu ontladen voor opslag waarom?

• Topicstarter Topicstarter jplglg
  • Startdatum Startdatum
J

jplglg

Guest
Hallo de herft komt er weer aan en ben niet van plan dan te gaan vliegen.
Nu heb ik wel eens gehoord gelezen dat ik mijn accu moet ontladen voor opslag waarom is dat kan ik ze niet gewoon zo laten zo als nu zijn??
Ben inelkgeval van plan in mei weer te gaan vliegen. Dus ik ga ze zoon 7 maanden niet meer gebruiken.

En als het wel moet hoe kan ze dan het beste onladen heb een imax b6 lader maar nog geen loodaccu en weet ook niet wat voor loodaccu ik dan moet gebruiken?

Dankjewel alvast voor de reactie

Waarom een loodaccu ? je kunt gewoon een voeding van een laptop of iets dergelijks gebruiken om je lader te voeden.

Als je 7 maanden niet vliegt, kun je na 4 maanden even de boel aanzetten en daarna opladen. Voordat je weer gaat vliegen ontlaad je de boel en laadt het weer op.

het gaat er niet om om mijn lader te voeden het gaat er om dat mijn LIPO accu's een heletijd niet gebruikt worden. en ik moet weten of ik ze en hoe ik ze moet onladen en waarom ik lipo accu moet onladen voor opslag?

Als je een Li-Po lang niet gebruikt kan je die het beste met 80 % lading bewaren. Het komt er niet op een paar procenten op aan. Dat kan je doen door een lege Li-Po gedeeltelijk op te laden, of een volle Li-Po gedeeltelijk te ontladen.

Dan het waarom. Een Li-Po "voelt" zich het prettigst bij 80% lading. Hierbij heb je dan ook de meeste kans dat de Li-Po de winter overleeft.

Ik had begrepen dat het advies om LiPo's voor langere tijd (maanden) op te slaan is om ze te laden tot een spanning (onbelast) tussen 3.8 en 3.9 Volt per cel.

Mijn LiPo lader heeft daarvoor een speciaal 'storage' laadprogramma, alsmede een 'discharge to 3,85V' optie.

Hallo de herft komt er weer aan en ben niet van plan dan te gaan vliegen.
Nu heb ik wel eens gehoord gelezen dat ik mijn accu moet ontladen voor opslag waarom is dat kan ik ze niet gewoon zo laten zo als nu zijn??
Ben inelkgeval van plan in mei weer te gaan vliegen. Dus ik ga ze zoon 7 maanden niet meer gebruiken.

En als het wel moet hoe kan ze dan het beste onladen heb een imax b6 lader maar nog geen loodaccu en weet ook niet wat voor loodaccu ik dan moet gebruiken?

Dankjewel alvast voor de reactie

De Imax B6 lader heeft ook een storage mode voor lipo's. Dan worden ze automatisch ontladen voor opslag.

Ontladen of geladen. Voor zover ik weet gaat ie laden als ze onder de 3.85 per cel zitten en ontladen daarboven. Doet ie zelf.

Back