C
chokie
Guest
Wie heeft hier antwoord op,
Ik heb zelf een accupakket samengesteld van 6 x AA 2500mAh.
Ze waren van het merk GP.
Ik had daarmee dus een accu van 7,2 V met een cappaciteit van 2500mAh.
Ja toch ?
Efin, dat ding is een paar ladingen goed mee gegaan. (3!)
Nu wou ik gisteren het pakket klaarmaken voor een lange rit.
Ik zou vandaag gaan ijsracen in Drente.
Nu heb ik mijzelf aan geleerd dat als ik een pakket oplaad, ik het eerst volledig ontlaad.
Dat doe ik dmv een oude gloeilamp van een auto.
Deze heeft nodig 12 V en een vermogen van 45 Watt !
Na een half uur is de lamp kompleet uitgedoofd, dat is voor mij het teken dat de accu leeg is.
De accu voelt dan lauw tot warm aan.
Dat was gisteren ook het geval.
Heb de accu ongeveer een kwartiertje de tijd gegeven om af te koelen.
Hierna aan de snellader gezet.
Na ongeveer een half uur riep mijn zoontje van 5 dat de Revo aan het roken was.
Jullie begrijpen het al.
Het accupakket stond te pruttelen dat het een lieve lust was.
Het leek wel een beetje op eieren met bacon, alleen het stonk verschrikkelijk.
De lader die ik gebruik is van Carson, model 54038.
Het is een universele lader.
Volgens de gebruiksaanwijzing mag een accu met een cappaciteit van 2500mAh 60 minuten aan de snellader.
Ik heb dit uiteraard gekontroleerd en deze was goed ingesteld.
Ik kan helaas de laadstroom niet meer controleren, dus moet er vanuit gaan dat deze ook goed was.
Het accupakket is volledig vernield, waardoor eventueel bewijs van sluiting niet meer is na te gaan.
Heeft iemand een idee ?
Ik wil namelijk weer zo'n pakketje maken, maar wil het wel goed doen.
Dit fikkie kostte mij ruim 20 Euro.
HELLUPPIE !
Groeten chokie
Ik heb zelf een accupakket samengesteld van 6 x AA 2500mAh.
Ze waren van het merk GP.
Ik had daarmee dus een accu van 7,2 V met een cappaciteit van 2500mAh.
Ja toch ?
Efin, dat ding is een paar ladingen goed mee gegaan. (3!)
Nu wou ik gisteren het pakket klaarmaken voor een lange rit.
Ik zou vandaag gaan ijsracen in Drente.
Nu heb ik mijzelf aan geleerd dat als ik een pakket oplaad, ik het eerst volledig ontlaad.
Dat doe ik dmv een oude gloeilamp van een auto.
Deze heeft nodig 12 V en een vermogen van 45 Watt !
Na een half uur is de lamp kompleet uitgedoofd, dat is voor mij het teken dat de accu leeg is.
De accu voelt dan lauw tot warm aan.
Dat was gisteren ook het geval.
Heb de accu ongeveer een kwartiertje de tijd gegeven om af te koelen.
Hierna aan de snellader gezet.
Na ongeveer een half uur riep mijn zoontje van 5 dat de Revo aan het roken was.
Jullie begrijpen het al.
Het accupakket stond te pruttelen dat het een lieve lust was.
Het leek wel een beetje op eieren met bacon, alleen het stonk verschrikkelijk.
De lader die ik gebruik is van Carson, model 54038.
Het is een universele lader.
Volgens de gebruiksaanwijzing mag een accu met een cappaciteit van 2500mAh 60 minuten aan de snellader.
Ik heb dit uiteraard gekontroleerd en deze was goed ingesteld.
Ik kan helaas de laadstroom niet meer controleren, dus moet er vanuit gaan dat deze ook goed was.
Het accupakket is volledig vernield, waardoor eventueel bewijs van sluiting niet meer is na te gaan.
Heeft iemand een idee ?
Ik wil namelijk weer zo'n pakketje maken, maar wil het wel goed doen.
Dit fikkie kostte mij ruim 20 Euro.
HELLUPPIE !
Groeten chokie
