accu pack

• Topicstarter Topicstarter rc remon
  • Startdatum Startdatum
R

rc remon

Guest
Ik was van plan een accu pack van VapexTech te kopen in combinatie met een lader zie onder aan de pagina om deze aan te sluiten op een speed 400, 7 amp motortje, nou is mijn vraag hoe lang ik hier mee kan vliegen, of dit een beetje goede lader is, en hoeveel z'n accu pack weegt.

Remon

Dat kun je zelf makelijk uitrekenen! Als je motor 7,2 v verbruikt en 7A trek neem je de cappiciteit van je accu 3,3 A of 3300mah (ampere of mili ampere) En dan ga je delen net zolang tot je weet hoeveel keer die 7A in die 3,3 A past dat is je tijd in uren dat je kunt vliegen:

3,3A (even snel +-) 3,3 is bijna 3,5 :wink: wat weer de helft is van 7A dus kom je uit op 0,5 en simpelweg 0,5 maal 1 uur is 30min of een half uur vliegen. Maar dat wordt nog ietsje korter aangezien de motor bij het versnellen zoals de start extra stroom "vraagt" zal het ietsje minder worden maar reken dan maar op zo'n 25min vliegtijd en dat is behoorlijk lang. En als ik het zo zie gaat het zeker om een easy star :wink:

gr,

niels

dom dom dom..................................

Ik zat er niet aan te denken dat een accu pack veels te groot is voor een vliegtuig en zeker te zwaar zoek maar een sop een lipo pakketje dat wordt wat realistischer!

gr,

niels

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Je hebt gelijk niet aan gedacht :oops:
maar die lipo's zijn zo duur dan kan je haast beter brandstof gaan vliegen.
Of weet iemand een adres voor hele goedkope lipo's.

Remon

Wel nee!! lipos's zijn echt heel erg goedkoop te krijgen kijk hier maar eens: www.aerotronic.nl Wat voor prijzen had jezelf ingedacht? En brandstof red je echt niet als je kijkt naar de prijs van een lipo cel van manimaal 60 euro! Let er wel op dat je ook een aparte lipo lader moet hebben maar die heb je ook al wel voor 9 euro! En ik spreek uit ervaring: Ik vlieg electro én brandstof en die twee kisten waren allebei ongeveer even duur dan reken ik de prijs van de zender apart omdat ik een computerzender heb waarmee je meerdere modellen in kunt opslaan :lol: dat is trouwens ook een goede tip als je deze hobby serieus neemt! Kijk ook eens voor een club dat was voor mij het beste besluit ooit!

gr,

niels

Deze lipo's lijken een andere aansluiting te hebben of lijkt dit maar zo?
En zouden 2 van deze mischien wat zijn?

remon

lipo accus mag je niet ontladen want als de spanning onder de 2.5v per cel komt zijn ze kapot. je moet ook een lipo saver in je vliegtuig hebben dat is of een ledje en als de spanning onder de 6v komt (3v per cel) gaad het letje branden of het zit in de regelaar ingeboudt en dan neemt je motor gas terug als hij leeg is (3v per cel)

ik denk dat deze lader wel goed is maar dan kan je aleen 7.4v laden.

Ik wil deze regelaar gaan gebruiken, deze heeft hier wel een beveiliging voor maar dat is pas bij de 2.75V is dit niet een beetje laat of kan dat wel, en hoeveel haalt BEC van mijn vliegtijd af.

Remon

zolang het niet onder de 2.5V komt is er geen probleem en de bec maakt bijna niet uit mischien 1 minuut of nog minder is mischien 500MA (0.5A)

Afslaan bij 2,75V is inderdaad wat aan de lage kant maar als je direct stopt als de motor stopt of terugeregeld wordt dan zal het wel meevallen. Je moet niet proberen nog een poosje door te gaan met (veel) minder "gas". Als je dat doet kan de accu te ver ontladen worden.
De hoeveelheid stroom die een BEC uit de accu haalt is maar heel weinig. De korting op de vliegtijd is waarschijnlijk nog niet eens een minuut.

oke heel erg bedankt voor jullie andwoord, ben weer een stuk wijzer.

remon

Back