accu 's beste prijs-kwaliteit verhouding

• Topicstarter Topicstarter -Johie-
  • Startdatum Startdatum
Mmm wat is er moeilijk aan?

Ok voor de mensen die het niet snappen, de GP3300 / GP 3700 cellen van hopf-shop.de worden goed bevonden door oa de vliegeniers op dit forum...

Saddlepack (pushed en matched) (1,213V geloof ik) kost daar net geen 50 euro... (3300mAh)

Mja kijk zelf maar eens op de site bij accu's --> car-spezial. Je kunt ook voor de normale GP3300's gaan natuurlijk, ook P&M maar waarschijnlijk een iets lager voltage, deze kosten 32 euro voor een gesoldeerd saddlepack...

Voor parkeerplaatsmisbruik uitermate geschikt voor zover ik het kan zien en stukken vriendelijker geprijsd dan team Orion cellen bijvoorbeeld....

Als ik rijklaar ben zal ik zeker een zo'n pakket gaan bestellen voor testdoeleinden... Trainen lijkt me ook goed lukken met die cellen namelijk... Voor echt NKwerk zul je echter iets meer uit moeten geven ;)

Wanneer een van de auto-accu-kenners het hier niet mee eens is hoor ik het graag ;) toen ik uit de autobussiness stapte waren er namelijk alleen maar Sanyo 2400 mAh nicad's, dus ik ben me pas sinds kort in het NiMh gebeuren aan het verdiepen!

Je wilt persee Sanyo? De 3600?? Die schijnen dus SLECHT te zijn..... IIG in vergelijking met de GP3700...

Never mind, dit soort misverstanden krijg je als je in iemand anders zijn topic loopt te klooien ;)

Maar misschien heeft iemand anders iets aan mijn relaas ;)

best wel irritant dat die rcauto tr4w het nu over penlights heeft! kun je daar niet ff een nieuw topic over maken? ik vind het behoorlijk irritant om nu de verschillende onderwerpen van elkaar te scheiden.
maargoed ik weet dus nog niet wat ik ga doen.
of ik bespaar(als eerst) wat centen en koop nicads en een simpele lader
of ik koop een duurdere lader voor nicads en nihm en daar nicads bij en later nihm
of ik koop een duurdere lader voor nihm en 1 3300 pack van gp a 50 euro!

kan iemand me helpen bij me keuze?

and please talk about stick packs subCcells!!!
NO PENLIGHTS

Johie: ook jij moet lezen ;)

Ga voor optie 3.... kost nu iets meer maar scheelt je over een maand 100 euro...

Voor de duidelijkheid: als je eem duurdere lader koopt, dan kan die ook NiCads laden. Elke lader die NiMh kan laden kan ook NiCad laden, andersom is dat niet per se zo. Dit heeft et maken met de grotere gevoeligheid van NiMh, maar daar moet je maar even op zoeken. Optie 2 en 3 zijn dus eigenlijk dezelfde, alleen de packs die je erbij kkopt zijn anders. Op de parkeerplaats kun je ook best uit de voeten met NiCads, maar je kunt voor 35 euro al wel een leuk pakketje NiMh op de kopt ikken denk ik, dan kun je langer rijden!

kan iemand mij zo snel mogelijk antwoorden of dit een mooie lader is? zoja wat is een redelijke prijs?
apex3.JPG

apex 3 acculader met digitaal display
van 0,5 tot 6,5 A laden zelf instelbaar
langzaam laden en snel laden
van 4 tot 8 cellen ni-cad of ni-mh

waarom 2e hands zo goedkoop? het is een computerlader, die zijn normaal toch heel duur?
ik kan hem 2ehands krijgen

edit: tgaat mij erom dat ik dan voor een leuke prijs een goede lader heb voor mijn GP3300 racing packs, zou dit dat een geschikte lader zijn?

op rcshoproal staan ook aardig wat NiMH laders voor onder de 100 euro, what about them http://www.rcshoproal.nl/easyshopmaker/laders.html

De meeste laders die daar staan gaan op 12V. In Nederland komt er 220V uit het stopcontact, m.a.w.: Je moet die laders aansluiten op een voeding (of op iets anders dat 12V spanning heeft, zoals bijvoorbeeld een auto-accu). Die kosten komen er dus nog eens bij.

De lader die jij tweedehands kan krijgen ken ik niet goed, toevallig was er van de week een jongen die voor het eerst bij een club ging rijden (met z'n TL-01) en die had dezelfde lader. Niet echt een topper in ieder geval, ik vraag me ook af of je er NiMh mee kunt laden. Maar hij heeft in ieder geval deltapeak (voor in ieder geval NiCads), dus een heel slecht begin is het niet. Ik zou m niet kopen, maar dat ben ik :wink:

wat is nou een goede/goedkope lader met NiHm delta peak afslag?

Jamara Xpeak5, een handig ladertje met veel instellingen en voorkeurprogramma´s en kan zowel op 12 als 220v, 89 euro

Anders van BMI, een lader die tot 14 cellen kan laden welke ook bij de Conrad verkocht wordt voor 99 euro.

Back