Accu van T14MZ laden.

Ik wil graag de accu van mijn T14 zender ook op het veld kunnen opladen.
Dus ik heb zo'n laadkabeltje voor de zender gekocht.

Nu staat er op de accu te lezen dat het een Lithium-ion battery is.

Als ik nu mijn Ultramat duo plus 30 instel op een lion programma dan wordt de accu niet helemaal vol geladen. De lader slaat af bij 8,2 volt.

Als ik de accu laad met de originele lader, dan heeft het accu pakket direct na het laden een spanning van 8,4 volt.

Weet iemand of deze accu soms met een lipo programma moet worden geladen ?

Aad.

Hoe oud je je ultramat 30 eigenlijk?
Het oude type ultramat duo plus 30 heeft, zover ik me kan herinneren, 2 standen voor het laden van Lixx accu's. Als ik me niet vergis is dat -Mangaan en -ion. De ene laad tot 4,1V per cel. De andere wel tot 4,2V. In de handleiding staat het uitgelegd.
Hoe het bij een nieuw type zit weet ik niet. Het oude type waar ik het over het komt uit het begin van het Lipo tijdperk, dus dat is alweer een paar jaartjes geleden.

Nou maakt het voor de capaciteit niet zoveel uit of je de accu nu vollaad tot 8,2V of 8,4V.

Ik laad hem al ruim 2 jaar met de laadkabel, gewoon als 2s lipo met 1,5ampere. Je zal zien dat hij heel erg snel bijna 8,4 volt haalt en daarna nog HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL lang blijft laden met een hele lage stroom... maargoed, het werkt verderz perfect.

Nou maakt het voor de capaciteit niet zoveel uit of je de accu nu vollaad tot 8,2V of 8,4V.

Nou bij de 14MZ accu dus wel... dat scheelt echt heel erg veel!! In het begin laadde ik hem als LiIon van 8,2v en dan is hij dus niet helemaal vol!

Cheers,

Richard

Back