Accu voor ontvanger

Ollah, ik ben inmiddels de gelukkige eigenaar van een lipo accu voor mijn eco8. Voordat ik de boel domweg aangesloten heb nog even gekeken naar de limieten van mijn ESC, en deze kan mij niet langer van stroom voor mijn ontvanger voorzien omdat de spanning van de accu ietsjes hoger is geworden. Dat is niet echt een probleem, zolang er maar een aparte accu voor mijn ontvanger komt. De vraag is dus, wat kan ik daar het beste voor gebruiken. Wat voor een accu, en hoe lang kan ik daar mee rondvliegen?

Groeten Halmar

Heerlijk, weer eens een Eco8 vlieger..... "Mijn kist" waarmee ik heb leren vliegen. Oeps, dwaal weer eens af...
Ik heb met een los accu pakketje 4 cellen NiCad gevlogen. Ik dacht ergens rond de 1500mA.
Ik vloog daarmee wel een aantal vluchten van 5 minuten (met 10 cel NimH cellen accu voor de motor).
Afhankelijk van de servo's die je gebruikt en wat je exact doet met de Eco 8 (hooveren, rondvliegen) gaat je batterij op. Maak dus gewoon met geladen batterij dan 1 vlucht zoals je normaal doet. Zet de heli aan de grond en laad de ontvanger accu met een computer lader. Dan zie je ongeveer hoeveel je verbruikt.

Had ik vroeger maar een lipo batterij onder dat ding hangen. Veel lichter en hoger toerental voor mijn brusshless motor. Zucht......

Succes !

Heb nu een NiMh accutje, van 2/3 AA cellen, 1100 mA. Vijf cellen dus 6 Volt, moet helemaal goed komen denk ik zo.

Groeten Halmar

Gewoon 4 aa cellen gebruiken, kunnen de ontvanger en servo's altijd goed verwerken i.v.m. maximale klemspanning als deze net is opgeladen.
5 cellen kan je niet langer mee vliegen want dan gaan de servo's meer stroom trekken en vlieg je dus net zo lang, terwijl je zo'n 35 gram extra aan boord hebt.
2000 mAH is meer dan genoeg kan je echt een hele middag mee vliegen.
Iemand bij ons op de club maakt gebruik van eneloop cellen 1000 mAH (NI-MH) en maakte 20 vluchten van 6 minuten op een middag, daarna weer bijgeladen en er ging maar 200 mAH bij.
Ik zou ook niet meer dan 2000 mAH gebruiken i.v.m. de slechte zelfontlading, als je dan 24 uur later weer bijlaad gaat het er op lijken dat je de cellen helemaal leeg gevlogen hebt maar dat is dan te wijten aan een flinke mate van zelfontlading.
Als je zo te werk gaat dan krijg je een stijve nek van de vele vluchten.

Evengoed veel vliegplezier

Patrick

Okee, met 1100mA zit ik dus wel goed. Nog even een celletje er af halen en is dat ook geregeld.

Groeten Halmar

Back